• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • santa86

Wilmis: så tråkigt att höra. De är kört här med, testade posetivt men blöder ganska mycke nu.. De var våran 4gång också :( vi har också köpt tre paketet.

• zinnia

Så ledsamt att höra om alla tråkiga besked. Jag förstår hur ni känner er. Själv kände jag i några månader att jag inte ville försöka få barn igen efter mitt MA, men på något sätt så går tiden och önskan om ett barn övervinner rädslan och får en att våga hoppas och försöka igen. 

Kram på er allihopa! 

• merjama

Santa och wilmis, sänder styrkekramar härifrån. Vi får må dåligt dessa dagar och med tidens gå så finner vi modet för attbörja om. Blöder rejält idag och värk i magen Ingen trevlig söndag här nej...

• liamae

Testdag idag och såklart minus. Faktiskt jobbigt att se det där minuset igen o bli påmind om hur ont det gör. Man har ju ändå kommit ur chocken nu på några dagar o att då behöva testa igen är faktiskt jobbigt. Dålig start på dagen. :( Skönt att slippa vaggisarna nu iaf. Känner mig ändå rätt låg o är lite besviken på att det dröjer 3 veckor innan jag får en telefontid med kliniken för att bestämma hur vi ska gå vidare. Känner att jag behöver en plan nu. Vill gärna hinna med ett försök till innan sommarstängningen. Isf blir det korta metoden (har gjort två långa som misslyckats, inget till frysen) för att hinna. Ni som gjort korta, vad tycker ni om den? Och hur gör ni som misslyckats för att orka vidare? Tips på tänk/taktik?

• santa86

Liamae: tråkigt att höra :( de är tungt att ta sig upp varje gång, men vi ska klara de, och vi kommer klara de.

Vi vill också hinna med en gång innan dom sommarstänger :/ vi har en i frysen men vet inte in de klarar upptiningen :/ de gjorde inte de förra gången :(

Styrke kramar till oss, vi kan..

• Bell13

En fråga till er som tar lutinus. Vad har ni för biverkningar om ni har biverkningar? Jag blir väldigt illamående ca 2 h efter jag tagit lutinus och det blev så här sedan i fredags förra veckan. Innan dess har jag inte känt av det förutom ömma bröst som kom på ruvardag 7. Hcg ger ju illamående och progesteron ger ett svajigt humör enligt FASS' och netdoktor där jag läst.

• lillatrollet85
    Bell13 skrev 2014-04-17 07:54:14 följande:
    En fråga till er som tar lutinus. Vad har ni för biverkningar om ni har biverkningar? Jag blir väldigt illamående ca 2 h efter jag tagit lutinus och det blev så här sedan i fredags förra veckan. Innan dess har jag inte känt av det förutom ömma bröst som kom på ruvardag 7. Hcg ger ju illamående och progesteron ger ett svajigt humör enligt FASS' och netdoktor där jag läst.

Jag hade ömma bröst, illamående, fick sprickor i underlivet, huvudvärk, trött, ökade flytningar mm... läste bipacksedeln först då jag upptäckte sprickorna.. och de va en jäkla massa symptom..
  • liamae
    Bell13 skrev 2014-04-17 07:54:14 följande:

Jag fick ett ersättningsläkemedel som heter Endometrin eftersom Lutinus var slut hos tillverkaren. Det är iaf samma sak bara att det tillverkas utomlands. tex i Portugal heter visst Lutinusen Endometrin. Hur som, jag fick betydligt mindre biverkningar av den än med Progesteron Mic som jag hade sist. Mest trötthet. Hade såklart en del känningar i magen men det år svårt att säga att det var just progesteronet. Ömma bröst första veckan ungefär.
Svar på tråden Ivf mars 2014