• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • pco

Zinnia: ja det kändes bra, dock pratade jag med de nu på morgonen och endast 7st är kvar änsålänge så aa vad som helst kan ju hända över helgen nu innan ET, är super nervös och ändå har man vart med om det 4 gånger tidigare :/ gaaah! Jag blir galen.

Hur går det för dig? Och för er andra?

• zinnia
    pco skrev 2014-05-09 08:28:32 följande:
    Zinnia: ja det kändes bra, dock pratade jag med de nu på morgonen och endast 7st är kvar änsålänge så aa vad som helst kan ju hända över helgen nu innan ET, är super nervös och ändå har man vart med om det 4 gånger tidigare :/ gaaah! Jag blir galen.

Hur går det för dig? Och för er andra?
    Nu tänker du att glaset är halvtomt! ;) Nej jag retas bara, men 7 kvar är ju några att ta av ändå! Jag förstår att du blir galen, borde nästan bli mer nervöst för varje gång?

Jag gick in i v. 12 idag. Hoppas att det kommer gå fortsatt bra... 
  • Fläderpärlan

Hej igen! Är idag på ruvardag 8 med en blastocyst. Känner bara av mensvärk och lite dålig aptit... Men har inga ömma bröst och det oroar mig :/ någon som inte har haft det? Känns som alla har ömma bröst innan testdagen iaf...

• pco

Jag har aldrig vart öm om brösten. Jag har som sagt vart gravid 3 gånger o aa som sluta i mf men innan det har jag haft olika grejer men aldrig ont i brösten o aldrig illamående ..
    Första gången : mensvärk, tjocka flytningar
    Andra gången: mensvärk, molande värk i tjejmagen, tjocka flytningar
    Tredjegången: mensvärk, tjocka flytningar, yrselattacker

Jag håller alla tummar o tår för dig. Mensvärk är en bra grej förhoppningsvis :) men det är ett av symptomen :)

• pco

Nu är ET gjort. Fick tillbaka en fin liten blastis och fick även blastis till frysen. 4st ska odlas ännu mer. :)

• Fläderpärlan

Jag har inte vågat ta något test ännu, har testdag på lördag den 17:e. Idag har jag dock lagt märke till att lutinus är ljust ljust rosa.... Faaan, är så ledsen!!

• Bell13
    Elinmariaregina skrev 2014-05-13 13:17:07 följande:
    Jag har inte vågat ta något test ännu, har testdag på lördag den 17:e. Idag har jag dock lagt märke till att lutinus är ljust ljust rosa.... Faaan, är så ledsen!!
    Så blev det för mig också och det blev missfall i påskas. Har dock ett embryo i frysen som vi ska sätta in i början på juni. 
    Har du ringt kliniken och bett att få komma in på vul? Att inte veta kan ibland vara värre :( 
  • Fläderpärlan

Testade negativt idag... Ringde till kliniken och de trodde nog att så är fallet, satäng jag har testdag i morgon. Så nu slutar jag med lutinus och hoppas på att mensen kommer igång. I juli blir det att ta ägglossningsstickor för att ge sig på ett frysförsök i höst, vi har ju en blastocyst i frysen!

Svar på tråden Ivf mars 2014