• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • pco

Nej, ET går på 15min o känns inte ens. ( jag är jätte känslig annars)

• Fläderpärlan
    pco skrev 2014-05-04 20:15:07 följande:
    Nej, ET går på 15min o känns inte ens. ( jag är jätte känslig annars)

Jo jag vet, menade inte för själva smärtans skull utan mer för att ta det lugnt, vila, slippa stressa osv... En sköterska på ivf kliniken i Falun sa att de inte kunde sjukskriva mig men hon rekommenderade mig att ta ledigt några dagar efter ET, på så vis har man gjort allt man kan och har bra förutsättningar för en kommande graviditet :)
  • pco

Okej både på SU och CA har de sagt, lev som vanligt och dessutom innan tar crinone måste man föra på sig för att innehållet ska utsöndras. O det är ju som 'vanliga' människor som blir gravida lixom. Men man gör som man känner för själv :)

• Fläderpärlan

Idag 19:24#596 Jag har en fråga... Ni som har ruvat någon gång, har det någon gång bränt till i underlivet för er? Är detta lutinus som ger dessa biverkningar eller vad kan det vara? Tycker det verkar så konstigt...

• Anneliiee

Elinmariaregina: kände typ likadant att det sved eller brände till lite ibland tror de beror på lutinus för upphörde när jag sluta me dom.

• Fläderpärlan

Idag 11:03#607 Hej tjejer... Ruvar som sagt på en blastocyst och är nu inne på ruvardag 3. Borde man har känt något vid det här laget, har läst lite i gamla forum om hur de tycker att det spänner, drar eller värker i livmodern men jag tycker inte att jag känner så himla mycket? Någon med erfarenhet? Vad tror ni?

• pco

Hej tjejer! Gjort äp idag. Hade 22 stora äggblåsor som punkterades varav 16st innehöll ägg. Så förhoppningsvis blir D ET påmåndag med blastis :)

• lillatrollet85
    pco skrev 2014-05-07 18:11:14 följande:
    Hej tjejer! Gjort äp idag. Hade 22 stora äggblåsor som punkterades varav 16st innehöll ägg. Så förhoppningsvis blir D ET påmåndag med blastis :)

Grattis till bra skörd! Håller tummarna för dig!!
  • zinnia
    Elinmariaregina skrev 2014-05-07 11:14:03 följande:
    Idag 11:03#607 Hej tjejer... Ruvar som sagt på en blastocyst och är nu inne på ruvardag 3. Borde man har känt något vid det här laget, har läst lite i gamla forum om hur de tycker att det spänner, drar eller värker i livmodern men jag tycker inte att jag känner så himla mycket? Någon med erfarenhet? Vad tror ni?
    Jag kände att det spände en del, men allt det där kan ju bero på progesteronet också.. Jag tror inte att du behöver vara orolig om du inte känner något ännu. 
  • zinnia
    pco skrev 2014-05-07 18:11:14 följande:
    Wihoo!! Vilken himla bra skörd! :D
Svar på tråden Ivf mars 2014