• Mytime

Pergotime

Har suttit o letat men känns bara som de e gamla trådar som dyker upp så ja startar en ny och hoppas jag inte blir själv här. Ja ska börja med pergotime för första gången nu på söndag. Fick sexförbud från dag 1 med pergotime tills VUL för att de inte vill riskera överstimulering med fler än två ägg, men vi vill ju jättegärna ha tvillingar oxå om de går att önska liksom. Vore de inte bättre att ha sex mkt då om de finns fler ägg liksom o de kan ju lika gärna bara bli ett ägg o då e de ju ingen risk för flera bebisar heller så?? Varför sexförbud? Är inte risken att man missar ägglossningen istället om man väntar till dag 13? Alltså menen startade i onsdags (igår) och ja ska äta pergotime från söndag till torsdag o sen VUL på måndagen 3/3. Så då e de ju dag 13 i cykeln. Orolig att vi missar istället och dessutom eftersom vi försökt få barn så pass länge så börjar ju sex på "bestämda" tider kännas väldigt tråkigt, kan man då inte istället få ha sex när man känner för de oxå? Fler som ska börja med pergotime nu eller som ätit de några ggr? Vilka biverkningar har ni fått osv? Tänkte vi kunde följas åt med våra frågor

• Svar på tråden Pergotime
  • Mytime

Bara några minuter efter att ja skrev här så kom mensen :( Så nu e hoppet ute för den här månaden... Pergo om fem dagar då...

• Närkommerjunior2

Nej va tråkigt Mytime! :( Hoppas verkligen ni lyckas på nästa försök? Hur var det, skulle du ta en halv tablett denna omgång?

• Magdalena88
    Mytime skrev 2014-03-21 05:36:07 följande:
    Bara några minuter efter att ja skrev här så kom mensen :( Så nu e hoppet ute för den här månaden... Pergo om fem dagar då...

Fasiken vad tråkigt!!! Unna dig något extra gott i helgen, det förtjänar du! Er tur kommer snart, det tror jag verkligen!

• I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-20 09:55:46 följande:

Det var nog rätt beslut. Annars kan du ju precis som du säger öka dosen nästa månad. 

Jag tycker du ska begära sprutan som släpper ägget i nästa cykel om du inte får ÄL denna gång. Då har man garanterat ÄL!

Ja om blodprovet påvisar att jag inte haft äl denna cykel så ska jag säga det.

Men frågade om den sist då sa hon att det är inte förs en i senare skede man tar till den... gahhh

Fattar inte varför dom ska pumpa en med pergotime gång på gång, okej nu vet varken jag eller dr om jag hade ägglossning sist då jag inte kollade med LH test och hon inte tog blodprov. MEN denna gång så SKA dom kolla efter äl bör ha varit med blodprov, då hoppas jag att jag får chans på sprutan om äl inte skett! 

Hur går det för er då?? 
  • I have a kid
    Mytime skrev 2014-03-21 05:36:07 följande:
     Tråkigt :( vet hur det känns :(     Vilken kur är du på nu ??  vilken dos ska du få? 
  • Mytime

Ja velar mellan att ta en vanlig enkeldoskur elden halv.. Eg får ja inte ta nån denna månad alls eftersom man ska ta varannan men eftersom doktorn ordinerat mig halv dos nästa månad pga överstimulering denna så velar ja på halv elvanlig dos denna månad. Kommer ju ha tabletter kvar eftersom han ordinerat halv sen för då röckernju varje ask till två kurer. Detta var min första kur så nu blir de väl nr två på tisdag då... Usch va besviken man blir varje gång även om realisten i mig ändå visste att de skulle bli så... :( De sista som överger en....

• I have a kid
    Mytime skrev 2014-03-21 13:45:05 följande:
    Ja velar mellan att ta en vanlig enkeldoskur elden halv.. Eg får ja inte ta nån denna månad alls eftersom man ska ta varannan men eftersom doktorn ordinerat mig halv dos nästa månad pga överstimulering denna så velar ja på halv elvanlig dos denna månad. Kommer ju ha tabletter kvar eftersom han ordinerat halv sen för då röckernju varje ask till två kurer. Detta var min första kur så nu blir de väl nr två på tisdag då... Usch va besviken man blir varje gång även om realisten i mig ändå visste att de skulle bli så... :( De sista som överger en....
    ta en halv ! ( kan bara prata för mig ) å jag känner av mycket mer denna kur trots halvtablett inne på 3e dagen.

sen kan du ju höja :) ska dom kolla på dig om du har äl ???
  • Mytime

De kollade nu innan första kuren med blodprov o den visade ju på egen ägglossning. Ja har ju även fått utslag på äl-tester och har en period använt clearblues fertilitetsmonitor som även den visar på ägglossning så de har ja nästan säkert. Väljer ja att ta pergotime nu så är de ju på eget initiativ och därmed ingen koll... Nästa månad sen ska ja ju ta halv dos och då ska de göra VUL igen... Har några dagar på mig att bestämma mig hur ja ska göra eftersom dag ett är idag så är de ju inte dags förrän på tisdag isf.. Kände du av första dosen mkt? På vilket sätt? Ja kände av den efter ett par tre dagar o sen även efter att ja slutat me dem fram till VUL, men då fick ja för många ägg...

• Mytime

Nån som har koll på om halsbränna har nåt med pergo att göra? Mensen pågår ju så de e ju inte pga graviditet tyvärr men ikväll o nu har ja haft/har en hemsk halsbränna! De svider o bränner liksom... Nån mer som haft nåt sånt? Borde inte pergo va ute ur kroppen nu? Menar de e ju bra många dagar sedan man tog sista tabletten liksom.

• Mytime

Fattar inte o blir inte klok på detta. Igår morgon/fm illamående. Inget mer. Idag illamående sedan typ 1,5timme tillbaka. Men inget me magen el så, så tror inte på nån magsjukegrej. Halsbränna inatt... O mensen pågår... Vad e de me mig egentligen?

Svar på tråden Pergotime