• Mytime

Pergotime

Har suttit o letat men känns bara som de e gamla trådar som dyker upp så ja startar en ny och hoppas jag inte blir själv här. Ja ska börja med pergotime för första gången nu på söndag. Fick sexförbud från dag 1 med pergotime tills VUL för att de inte vill riskera överstimulering med fler än två ägg, men vi vill ju jättegärna ha tvillingar oxå om de går att önska liksom. Vore de inte bättre att ha sex mkt då om de finns fler ägg liksom o de kan ju lika gärna bara bli ett ägg o då e de ju ingen risk för flera bebisar heller så?? Varför sexförbud? Är inte risken att man missar ägglossningen istället om man väntar till dag 13? Alltså menen startade i onsdags (igår) och ja ska äta pergotime från söndag till torsdag o sen VUL på måndagen 3/3. Så då e de ju dag 13 i cykeln. Orolig att vi missar istället och dessutom eftersom vi försökt få barn så pass länge så börjar ju sex på "bestämda" tider kännas väldigt tråkigt, kan man då inte istället få ha sex när man känner för de oxå? Fler som ska börja med pergotime nu eller som ätit de några ggr? Vilka biverkningar har ni fått osv? Tänkte vi kunde följas åt med våra frågor

• Svar på tråden Pergotime
  • Magdalena88

I have a kid:
    Jag ska få gå och ta blodprov på tisdag för att se om jag haft ÄL. Det är ju enda sättet man faktiskt kan veta så det tycker jag absolut att du ska kräva. Ring till din gyn redan nu. Säg att du aldrig får utslag på stickan och verkligen inte tror du fått någon äl. För har det inte funkat med bara pergotime så bör man få sprutan som hjälper ägget lossa vid nästa gång.

Själv så är jag på CD 17 och fortfarande inget utslag på stickan för ÄL. Känns rätt så kört denna månad... :(

• Mytime

Ja har egen ägglossning så de kanske e därför ja inte får sprutan el blodprov? De tog ju blodprov månaden innan pergotime för att se så ja faktiskt hade egen ägglossning. Ja har ju även fått utslag på äl-tester tidigare o även provar clearblues fertilitetsmonitor. O ja får ju utslag för ägglossning iaf så de kanske tycker de e onödigt? Funderar lite på att starta monitorn igen så ja kan "kontrollera" när ägglossningen sker typ. Men de e så förbannat dyra stickor till den!

• Närkommerjunior2
    I have a kid skrev 2014-03-14 10:44:46 följande:
    Visst innehåller Ovitrelle HCG ?  VET att nån av sprutorna gör det :P

Ja precis, ovitrelle innehåller hcg så det är ju inte så konstigt att den ger falskt positiva gravtest. Jag har inte heller nåt blodprov inbokat men funderar på att ringa och be om det. Hur går det för alla? Ingen som plussat ännu?
  • Mytime

Ja tror att jobbar BIM idag men ingen mens ännu *håller tummarna hårt* Förra månaden blev dock mensen en vecka sen men bara negativa test. Ja kontrollräknade många ggr om den verkligen va sen eller om ja räknat fel men jodå den brukar komma runt dag 26 (nån el ett par dagar hit el dit) men nu kom den på dag 33 o så lång cykel har ja aldrig någonsin haft!? Blev jätteroligt om de kan ha me min övervikt att göra och mensen av någon anledning är på väg att störas ut el nåt....:S Idag är iaf dag 26 men ja vågar barnen mig inte testa idag.. Testade ju på vad ja tror va BIM -4 men då va de negativt o ja vill inte bli besviken igen men o andra sidan känner ja mig själv o ja e ju en testoman ut i fingerspetsarna eller jag har åtminstone blivit det.... :/ Men ja ska verkligen försöka vänta tills nästa helg för då e ja ju på dag 30-33 där mensen kom förra gången den va sen.. Vi får väl se om ja lyckas hålla mig så länge o att mensen fortsätter utebli fast pga rätt sak så att säga.. Hur har de gått för er andra, måste ju va fler som passerat el närmar sig BIM iaf?

• Magdalena88

Åh håller verkligen tummarna för dig Mytime! Vi behöver lite positiva nyheter här i denna tråd.

Igår fick jag äntligen för första gången på 4 månader utslag för ÄL på äl-stickorna. Var så glad att jag skuttade runt här hemma. Så pergotime måste verkligen ha gjort skilnad i min kropp!
    Så idag är det antagligen ägglossning och nu börjar 2 långa veckor till BIM....

Hur går det för er andra?

• I have a kid

Hm ( hade BIM i lördags) och så började det blöda liiiiiiite, mörk brunt, kom lite blod ( en halv tampong) Lördag. Idag INGET bara bruna flytningar som en 5 krona, sen inget mer!!! tagit  billigt test ( som jag inte litar på) visade NEG.

Men om det är en Nidblödning så kan det juh vara för tidigt att testa pos. Så väntar till på Onsdag med att ta ett CB visar det neg så hoppar jag på nästa kur Pergotime.

• Mytime

När ja skulle börja min första kur me pergotime så frågade ja vilken dagis skulle räkna som dag 1 o de va första dagen med "riklig, färsk blödning" Så om du inte haft mer än så kanske du ska ringa o rådfråga iaf innan du börjar me pergotime för dem ska man väl absolut inte ta om man är gravid. Begär ett blodprov för att säkerställa graviditet el icke graviditet om testen visar neg men månaden uteblir. OM du skulle va gravid o tar pergotime skulle man ju aldrig förlåta sig själv om nåt hände liksom..

• I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-15 09:19:05 följande:
    I have a kid:
    Jag ska få gå och ta blodprov på tisdag för att se om jag haft ÄL. Det är ju enda sättet man faktiskt kan veta så det tycker jag absolut att du ska kräva. Ring till din gyn redan nu. Säg att du aldrig får utslag på stickan och verkligen inte tror du fått någon äl. För har det inte funkat med bara pergotime så bör man få sprutan som hjälper ägget lossa vid nästa gång.

Själv så är jag på CD 17 och fortfarande inget utslag på stickan för ÄL. Känns rätt så kört denna månad... :(
     Går hos privat dr. Och måste ringa imorgon och sen få en telefontid då min dr ringer upp. oftast 2-3 dagar senare. Men ska fråga varför jag inte fick  ta nå prov NÄR tar man provet ? jag hade äl för 16 dagar sedan troligen.....

Dock vet hon att jag inte tagit äl tester ( trodde det bara var om man inte ville riskera 2) alltså ha sex på äl dagen. Då vi kör sex varje dag. Men hon blev sur för att jag ej tagit äl test,  men men...  Okej hoppas på att du får veta att du haft äl :) så kanske det tog sig :)

• Närkommerjunior2

Jag håller med om att det behövs lite goda nyheter i tråden! Tänk om det kunde bli en riktig plustråd!

Spännande Mytime, hoppas mensen håller sig borta läänge :)

Magdalena88, va kul att det blev ägglossning till slut! Hoppas att det sås ett litet frö :)

I have a kid, är det en nidblödning så kan det ju dröja nån vecka till innan positivt test. Jag skulle också va försiktig med pergo om det va osäkert.

Jag har ca en vecka kvar till bim och tappar hoppet mer och mer :( Känner mig inte ett dugg gravid men hoppas att det beror på att det är för tidigt.

Svar på tråden Pergotime