• Mytime

Pergotime

Har suttit o letat men känns bara som de e gamla trådar som dyker upp så ja startar en ny och hoppas jag inte blir själv här. Ja ska börja med pergotime för första gången nu på söndag. Fick sexförbud från dag 1 med pergotime tills VUL för att de inte vill riskera överstimulering med fler än två ägg, men vi vill ju jättegärna ha tvillingar oxå om de går att önska liksom. Vore de inte bättre att ha sex mkt då om de finns fler ägg liksom o de kan ju lika gärna bara bli ett ägg o då e de ju ingen risk för flera bebisar heller så?? Varför sexförbud? Är inte risken att man missar ägglossningen istället om man väntar till dag 13? Alltså menen startade i onsdags (igår) och ja ska äta pergotime från söndag till torsdag o sen VUL på måndagen 3/3. Så då e de ju dag 13 i cykeln. Orolig att vi missar istället och dessutom eftersom vi försökt få barn så pass länge så börjar ju sex på "bestämda" tider kännas väldigt tråkigt, kan man då inte istället få ha sex när man känner för de oxå? Fler som ska börja med pergotime nu eller som ätit de några ggr? Vilka biverkningar har ni fått osv? Tänkte vi kunde följas åt med våra frågor

• Svar på tråden Pergotime
  • Magdalena88
    Mytime skrev 2014-03-19 13:56:02 följande:
    Va på vul dag 13 o då sa doktorn att äggen skulle släppa "när som helst nu" pga storleken så förmodligen kring dag 14-15 va de väl ägglossning o idag är ja på dag 29. Förutom förra månaden när mensen kom på dag 33 så har den de senaste månaderna kommit på dag 25-26, utan pergotime. Detta var ju min första kur me pergotime så ja har ingen aning om de ska förändras nåt? Ja har ganska dålig koll över huvudtaget på hur min kropp beter sig. När mensen borde komma osv. Är eg sista lite drygt halvåret som de varit "regelbundet" annars har min mens hoppat ganska ordentligt med några dagar hit el dit men inga jättestora hopp utan kanske ett par dagar. Men som sagt förutom förra månaden så har sista månaderna innan varit på dag 26.
    När jag var på vul dag 12 så fick jag höra precis samma sak men fick inte ÄL förrän dag 18 så det behöver inte betyda att det var just då sm gyn sa... Men har du tagit ett morgontest?
    Jag tror nämligen cykeln blir minst 28 dagar med pergotime oavsett vad man haft innan. Det är för att mognadsprocessen av äggen tar lite mer tid än vanligt.
    Så jag skulle verkligen inte ge upp om jag vore du! :)

• I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-19 15:54:41 följande:
    I have a kid: jag skulle lyssna på läkaren för jag fick höra av min gyn att pergotime är kvar i kroppen i 2 menscyklar. Väldigt många får ju köra pergokur varannan månad bara. Så då kanske läkaren tänker att en halv tablett om dagen + det som sitter i kroppen redan
    Överväger fortfarande.... JO jag ska få ta blodprov dag 25 eller vad hon sa! Men när jag frågade om pergotime fortfarande är kvar i kroppen svarade hon NEJ! och att om det fanns kvar i kroppen skulle hon sett det, så känns ju som att om 1 tablett gav 2 ägg.. så lär en halv inte ge nått.....
  • Mytime

Magdalena88 Jag hoppas verkligen att de kan va så för isf kanske våra chanser ökar eftersom vi inte fick ha oskyddat samlag pga att flera ägg ev kunde släppa men detta va på en måndag o på fredagen började vi ha oskyddat samlag igen o de borde ju innebära dag 17-18 någonstans så så KAN de ju finnas hopp iaf. Bara att hålla tummarna hårt! Har inte vågat testa med morgonurin än. Försöker hålla mig några dagar till eftersom mensen kom på dag 33 förra gången. O ja e även lite orolig för ja har haft någon form av "känning" i magen men vet inte om de e för att mensen närmar sig el om de e nå annat. Vågar ju inte hoppas för mkt för vi har trots alltförsökt väldigt länge utan minsta antydan till plus så varför skulle de funka denna gången när de inte gjort de tidigare men samtidigt vet ja hur besviken ja blir varje månad även om realisten i mig redan vet att de förmodligen blir som tidigare.. Men idag är alltså dag 29

• Magdalena88
    I have a kid skrev 2014-03-19 17:55:37 följande:
    Överväger fortfarande.... JO jag ska få ta blodprov dag 25 eller vad hon sa! Men när jag frågade om pergotime fortfarande är kvar i kroppen svarade hon NEJ! och att om det fanns kvar i kroppen skulle hon sett det, så känns ju som att om 1 tablett gav 2 ägg.. så lär en halv inte ge nått.....
    Alltså hur kan gynekologer säga så olika? Man blir ju lite orolig... vem ska man lita på?
    Följ din magkänsla. Om du lika gärna kan tänka dig tvillingar så kör bara :)
  • Magdalena88
    Mytime skrev 2014-03-19 18:13:19 följande:
    Magdalena88 Jag hoppas verkligen att de kan va så för isf kanske våra chanser ökar eftersom vi inte fick ha oskyddat samlag pga att flera ägg ev kunde släppa men detta va på en måndag o på fredagen började vi ha oskyddat samlag igen o de borde ju innebära dag 17-18 någonstans så så KAN de ju finnas hopp iaf. Bara att hålla tummarna hårt! Har inte vågat testa med morgonurin än. Försöker hålla mig några dagar till eftersom mensen kom på dag 33 förra gången. O ja e även lite orolig för ja har haft någon form av "känning" i magen men vet inte om de e för att mensen närmar sig el om de e nå annat. Vågar ju inte hoppas för mkt för vi har trots alltförsökt väldigt länge utan minsta antydan till plus så varför skulle de funka denna gången när de inte gjort de tidigare men samtidigt vet ja hur besviken ja blir varje månad även om realisten i mig redan vet att de förmodligen blir som tidigare.. Men idag är alltså dag 29
    Jag håller verkligen tummarna för er!
  • I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-19 19:23:28 följande:
    Alltså hur kan gynekologer säga så olika? Man blir ju lite orolig... vem ska man lita på?
    Följ din magkänsla. Om du lika gärna kan tänka dig tvillingar så kör bara :)
    Ja jag vet inte, min säger inte så mycket över huvud taget. Men känns som att större chans bli gravid med 2 ägg än 1 ägg ...

eller ==?  Skulle bli så besviken om en halv tablett inte gav nånting :(
  • Närkommerjunior2

Mytime jag har också hört att man kan få längre cykel med pergo. Gör ett morgontest imorgon så kanske du går rätt svar men det kan nog dröja några dagar till innan en ev graviditet syns.

I have a kid, som sagt så verkar många säga att man ska ta pergo varannan månad så det kan ju blir fler äggblåsor om du skulle köra en hel kur igen. Jag är rädd att man ska få för många ägg och sexförbud men å andra sidan sa ju min bm kör på med fyra äggblåsor.. Skumt att de säger så olika.

Magdalena88 när har du bim? Känner du av några symptom?

Själv håller jag på att bli galen av denna väntan.. Jag tycker att det liksom stramar lite i livmoderregionen men tänker att det bara är pga hcg i sprutan eller ev biverkning från pergo. Hoppas på flera fina plus snart!

• Mytime

Vågar ja verkligen testa imorrn? Borde ja inte vänta till helgen åtminstone?

• Närkommerjunior2

Alltså det skadar ju aldrig att vänta några dagar extra men jag med min nyfikenhet hade inte kunnat vänta senare än till bim. Det kan ju fortfarande visa negativt även om du skulle vara gravid men så länge mensen håller sig borta finns det ju hopp! Lycka till och berätta gärna hur det går!

Svar på tråden Pergotime