• Mytime

Pergotime

Har suttit o letat men känns bara som de e gamla trådar som dyker upp så ja startar en ny och hoppas jag inte blir själv här. Ja ska börja med pergotime för första gången nu på söndag. Fick sexförbud från dag 1 med pergotime tills VUL för att de inte vill riskera överstimulering med fler än två ägg, men vi vill ju jättegärna ha tvillingar oxå om de går att önska liksom. Vore de inte bättre att ha sex mkt då om de finns fler ägg liksom o de kan ju lika gärna bara bli ett ägg o då e de ju ingen risk för flera bebisar heller så?? Varför sexförbud? Är inte risken att man missar ägglossningen istället om man väntar till dag 13? Alltså menen startade i onsdags (igår) och ja ska äta pergotime från söndag till torsdag o sen VUL på måndagen 3/3. Så då e de ju dag 13 i cykeln. Orolig att vi missar istället och dessutom eftersom vi försökt få barn så pass länge så börjar ju sex på "bestämda" tider kännas väldigt tråkigt, kan man då inte istället få ha sex när man känner för de oxå? Fler som ska börja med pergotime nu eller som ätit de några ggr? Vilka biverkningar har ni fått osv? Tänkte vi kunde följas åt med våra frågor

• Svar på tråden Pergotime
  • I have a kid
    Mytime skrev 2014-03-09 20:31:26 följande:
    Symtom eller inbillning? Småömma bröst och väldigt känsliga bröstvårtor... Effekt av pergotime? Ägglossning? Mens på g? Eller vad...? Borde va ungefär en vecka till mens egentligen... För nästa söndag är dag 26... OM de vore graviditetstecken, när vågar ja testa för att slippa bli besviken? Vågar noga inte testa förrän framåt dag 30 eg, men ja brukar inte kunna hålla mig men blir ju så besviken varje gång... Ni andra som använt pergotime nu, använder ni er av några ägglossningstester eller något annat "hjälpmedel"?
    Jag hade väntat! Har åxå ömma vårtor osv.. MEN ska inte testa förs en längsta dagen jag nånsin haft i min cykel 47 dagar! så blir 28 mars ! 
  • Närkommerjunior2

Mytime jag håller med dig lite gällande monitorn. Är lite kluven, å ena sidan är jag kontrollfreak som inte vill missa äl men samtidigt känns det ju mer spontant utan. De flesta plussar väl runt bim men vill man va säker så kan man ju vänta en vecka extra.

I have a kid, jag tempar i örat men det är nog sak samma sålänge man använder samma temp och kollar samma tid innan man går upp ur sängen.

Idag har jag varit på vul. Hade fyra äggblåsor som var värda att mäta och de låg på 27, 22, 18 och 13 mm. Till mig sa de kör på, att det troligtvis bara var ett ägg som skulle släppa, ev nåt till. Ska ta ovitrellespruta idag så bör ha äl imorgon. Spännande!

• I have a kid
    Närkommerjunior2 skrev 2014-03-10 10:09:04 följande:
    Mytime jag håller med dig lite gällande monitorn. Är lite kluven, å ena sidan är jag kontrollfreak som inte vill missa äl men samtidigt känns det ju mer spontant utan. De flesta plussar väl runt bim men vill man va säker så kan man ju vänta en vecka extra.

I have a kid, jag tempar i örat men det är nog sak samma sålänge man använder samma temp och kollar samma tid innan man går upp ur sängen.

Idag har jag varit på vul. Hade fyra äggblåsor som var värda att mäta och de låg på 27, 22, 18 och 13 mm. Till mig sa de kör på, att det troligtvis bara var ett ägg som skulle släppa, ev nåt till. Ska ta ovitrellespruta idag så bör ha äl imorgon. Spännande!
    Va kul :) vilken cykeldag var du på när du gjorde vul?

Berätta sen gärna HUR du upplevde äl :)   Har du haft äl tidigare ? hur har den varit ?
  • Närkommerjunior2

Jag gjorde vul dag 15 och idag dag 16 fick jag maxutslag på monitorn samt positivt äl-test. Hoppas tempen har stigit imorgon bitti också. Jag tror att jag har haft äl vissa månader men isf alldeles för sent. Jag verkar få ägg men att de inte släpper alt släpper för sent. Ofta har jag äl-flytningar i över en vecka innan pos äl-test. Denna månad fick jag dem först idag. Var lite rädd att det skulle bli för torrt av pergo men det verkar ordna upp sig.

Hur har det gått för dig I have a kid? Gjorde du nåt mer vul närmare äl? Har du känt av äl denna månad? Brukar du få utan pergo?

Nu är det några som närmar sig bim va? Elba, Mytime, är det någon mer? Hur går det för er? Någon som känner nåt?

Håller tummarna för oss alla! Ska bli spännande att se om det blir några bebisar och kanske tom tvillingar!?

• Magdalena88

Hej tjejer, jag hoppar in här med er om man får.

För att göra en lång historia kort så verkar det inte som jag har egen ÄL efter mitt p-piller stopp i juli 2013. Jag och min man längtar efter en första liten bebis. Vi båda är rätt så chockade över hur mycket som ska stämma när man ska bli gravid. Trodde inte det skulle vara så svårt. Men nu så denna månad har jag fått pergotime utskrivet av gyn och jag verkligen hoppas det tar sig. Eller just nu hoppas jag bara att jag får ÄL för det har jag inte haft sen jag slutade med p-pillerna!
    Var på VUL igår och fick höra att det såg fint ut. Hade en blåsa på 18mm. Gyn sa att min ÄL borde bli i veckan så nu testar jag febrilt varje dag och hoppas.

Känns väldigt skönt att kunna läsa om andra i samma sits. Man känner sig inte lika ensam. :)

• Närkommerjunior2

Kul att fler hittar hit Magdalena88. Det låter ju lovande att det är ett ägg på g! Har gyn pratat om ovitrellespruta om ägget inte skulle släppa? Hoppas att du får positivt äl-test snart så att ni kan försöka :)

Vilken cykeldag är du på?

• Mytime

Vad krävs för att man ska få den här otrivill-sprutan? Ja har inte hört om den alls tidigare innan ja startade detta forum. Vet inte exakt när ja har BIM men runt dag 26 och dag 26 är på söndag. Känner ingenting än förutom att både igår o idag e ja fruktansvärt trött.. Kan lika gärna va influensa på g.... :(

• Magdalena88
    Närkommerjunior2 skrev 2014-03-11 18:36:55 följande:
    Kul att fler hittar hit Magdalena88. Det låter ju lovande att det är ett ägg på g! Har gyn pratat om ovitrellespruta om ägget inte skulle släppa? Hoppas att du får positivt äl-test snart så att ni kan försöka :)

Vilken cykeldag är du på?
    Tack :)
    Min gyn sa att man får diskutera spruta om ägget inte lossar på egen hand först. Så i sådana fall vid nästa omgång... Har ni tagit sprutan? Fick ni den på en gång då eller?
    Är på cykeldag 13 idag... Känns egentligen bara som en evig längtan... Vill att tiden ska gå fort!
  • I have a kid
    Närkommerjunior2 skrev 2014-03-11 15:10:05 följande:
    Jag gjorde vul dag 15 och idag dag 16 fick jag maxutslag på monitorn samt positivt äl-test. Hoppas tempen har stigit imorgon bitti också. Jag tror att jag har haft äl vissa månader men isf alldeles för sent. Jag verkar få ägg men att de inte släpper alt släpper för sent. Ofta har jag äl-flytningar i över en vecka innan pos äl-test. Denna månad fick jag dem först idag. Var lite rädd att det skulle bli för torrt av pergo men det verkar ordna upp sig.

Hur har det gått för dig I have a kid? Gjorde du nåt mer vul närmare äl? Har du känt av äl denna månad? Brukar du få utan pergo?

Nu är det några som närmar sig bim va? Elba, Mytime, är det någon mer? Hur går det för er? Någon som känner nåt?

Håller tummarna för oss alla! Ska bli spännande att se om det blir några bebisar och kanske tom tvillingar!?
    Närkommerjunior2 skrev 2014-03-11 15:10:05 följande:

Gjorde ett vul på dag 13! sen inget mer, men är rätt säker jag kände av ägglossningen, för hade ont i äggstockarna/konstigt tryck där 2-3 dagar efter Vul. Dock hade jag ingen äggvite flytning, inte som jag märkte av iaf... Hade inte det innan jag blev gravid med Freja heller 2007. Nej har inte haft ägglossning tidigare, inte känt sån smärta /tryck inte sen innan jag väntade dottern, så föromodar att jag inte haf ägglossning. Har haft 2 partners sen jag väntade barn sist, vi har alltid kört oskyddat.

• I have a kid
    Magdalena88 skrev 2014-03-11 20:30:05 följande:
    Tack :)
    Min gyn sa att man får diskutera spruta om ägget inte lossar på egen hand först. Så i sådana fall vid nästa omgång... Har ni tagit sprutan? Fick ni den på en gång då eller?
    Är på cykeldag 13 idag... Känns egentligen bara som en evig längtan... Vill att tiden ska gå fort!
     Undrar åxå över sprutan ... hur vet man att man haft ägglossning ?

Svar på tråden Pergotime