• Mytime

Pergotime

Har suttit o letat men känns bara som de e gamla trådar som dyker upp så ja startar en ny och hoppas jag inte blir själv här. Ja ska börja med pergotime för första gången nu på söndag. Fick sexförbud från dag 1 med pergotime tills VUL för att de inte vill riskera överstimulering med fler än två ägg, men vi vill ju jättegärna ha tvillingar oxå om de går att önska liksom. Vore de inte bättre att ha sex mkt då om de finns fler ägg liksom o de kan ju lika gärna bara bli ett ägg o då e de ju ingen risk för flera bebisar heller så?? Varför sexförbud? Är inte risken att man missar ägglossningen istället om man väntar till dag 13? Alltså menen startade i onsdags (igår) och ja ska äta pergotime från söndag till torsdag o sen VUL på måndagen 3/3. Så då e de ju dag 13 i cykeln. Orolig att vi missar istället och dessutom eftersom vi försökt få barn så pass länge så börjar ju sex på "bestämda" tider kännas väldigt tråkigt, kan man då inte istället få ha sex när man känner för de oxå? Fler som ska börja med pergotime nu eller som ätit de några ggr? Vilka biverkningar har ni fått osv? Tänkte vi kunde följas åt med våra frågor

• Svar på tråden Pergotime
  • Magdalena88
    Mytime skrev 2014-03-25 07:49:59 följande:
    Idag börjar ja kur nr 2 med pergo och ska beställa äl-tester oxå nu tänkte ja så ja har lite koll. Tänkte börja testa dag 12-13 någonstans.
    Håller verkligen tummarna för att det går vägen denna gång Mytme!!
  • Magdalena88

Idag är det ÄL+9/10 för mig. Igår kväll började jag få molvärk runt äggstockarna och i nedre magen... Det fortsätter även nu på morgonen. Känns inte alls bra, känns som att mensen är på G. Usch! 

• Närkommerjunior2

Spännande Magdalena88! Mensvärk var mitt enda symptom innan jag plussade, hoppas verkligen att det är ett symptom för dig också! Håller tummarna!!

• Magdalena88
    Närkommerjunior2 skrev 2014-03-25 09:36:40 följande:
    Spännande Magdalena88! Mensvärk var mitt enda symptom innan jag plussade, hoppas verkligen att det är ett symptom för dig också! Håller tummarna!!
    Men tack, så gulligt av dig!
  • Mytime
    sourpussy skrev 2014-03-25 08:38:53 följande:
    Mytime.. Fick du göra vul första kuren?

Ja jag fick göra vul på dag 13 på första kuren.
  • Mytime

Ja verkligen ! Men de börjar kännas hopplöst..

Magdalena88 skrev 2014-03-25 09:25:13 följande:
    Håller verkligen tummarna för att det går vägen denna gång Mytme!!

• I have a kid
    sourpussy skrev 2014-03-25 08:02:18 följande:
    Jag har ju kört äl test innan men min gyn påstår ju att jag har dålig äl, det sa ju aldrig testerna.
    Jag ska inte göra vul, konstigt att det är olika I have a kid. Jag ska bara lämna prov typ dag 21-22 för att se effekterna efteråt.
    HUr kunde hon se att den var ``dålig`` ==?

Ja alltså blir inte klok på äl testerna... fatta .o.o enligt min dr så ska äl ske efter Fredag... men jag har redan stegring tror jag (( se bild))

Sen ska blodprov göras dag 25... för att kolla om äl har skett! 

färgen på strecken är röda på bilden ser dom inte så röda ut gahhh

• sourpussy

I have a kid, jag har inte haft just de där stickorna. Håller med om att det är krångligt. Jag skippar testerna, får bara panik av tanken på när vi måste ligga. hehe

Vad jag förstod så har jag ett förhöjt värde av prolaktin (första blodprovet) vilket min gyn förklarade gör att min kropp tror den ammar. Man ska ju vara "skyddad" när man helammar. Dock fick jag aldrig nåt mot det utan hon tyckte det såg ganske ok ut vid andra blodprovet men tyckte då jag skulle testa pergo. Så hon måste sett på blodproven.

• Magdalena88
    I have a kid skrev 2014-03-26 02:25:50 följande:
    HUr kunde hon se att den var ``dålig`` ==?

Ja alltså blir inte klok på äl testerna... fatta .o.o enligt min dr så ska äl ske efter Fredag... men jag har redan stegring tror jag (( se bild))

Sen ska blodprov göras dag 25... för att kolla om äl har skett! 

färgen på strecken är röda på bilden ser dom inte så röda ut gahhh

Tycker det ser ut som att utslag för ÄL sker dag 11 -- helt klart!
Svar på tråden Pergotime