• Mytime

Pergotime

Har suttit o letat men känns bara som de e gamla trådar som dyker upp så ja startar en ny och hoppas jag inte blir själv här. Ja ska börja med pergotime för första gången nu på söndag. Fick sexförbud från dag 1 med pergotime tills VUL för att de inte vill riskera överstimulering med fler än två ägg, men vi vill ju jättegärna ha tvillingar oxå om de går att önska liksom. Vore de inte bättre att ha sex mkt då om de finns fler ägg liksom o de kan ju lika gärna bara bli ett ägg o då e de ju ingen risk för flera bebisar heller så?? Varför sexförbud? Är inte risken att man missar ägglossningen istället om man väntar till dag 13? Alltså menen startade i onsdags (igår) och ja ska äta pergotime från söndag till torsdag o sen VUL på måndagen 3/3. Så då e de ju dag 13 i cykeln. Orolig att vi missar istället och dessutom eftersom vi försökt få barn så pass länge så börjar ju sex på "bestämda" tider kännas väldigt tråkigt, kan man då inte istället få ha sex när man känner för de oxå? Fler som ska börja med pergotime nu eller som ätit de några ggr? Vilka biverkningar har ni fått osv? Tänkte vi kunde följas åt med våra frågor

• Svar på tråden Pergotime
  • Mytime

Ja verkligen Elba, ja hoppas de går väldigt fort eller att vi har tur o att de fanns någon överlevande simmare när ägget/äggen släpptes. Ja har inte tempat alls så kan nog inte "börja" nu o se nån stegrin liksom? Borde ja inte haft ägglossning nu? Va ju på vul i måndags o då va största äggblåsan 22 o nästa 17 om ja minns rätt, dem borde ju redan släppt? Imorse fick ja lite ont i magen sådär från ingenstans o sen helt plötsligt kräktes ja. Efter en kvart-tjugo min mådde ja utmärkt igen. Vad kan detta bero på? Självklart är "morgonillamående" något vi alla längre efter till viss del men detta kan ju omöjligt vara pga graviditet med tanke på vul i måndags? Vad ska ja tro? Krampat lite i magen några ggr under dagen men inget mer illamående el annat konstigt? Ber om ursäkt för styckindelningen igen, är på rast på jobbet så ja skriver från telefonen...

• Elba

I have a kid: Har läst att om man har en "fuktig" känsla då är man också fertil, man ser ju inte alltid det fertila sekretet... Har ju iaf tydligen funkat för er innan ;) Nu har tempen iaf gått upp så jag har definitivt ägglossat! :)
    Sopcav: har hört också att effekten sitter ofta i nästa månad efter pergokur, så det kan nog stämma :) Fast om du har PCOS så kanske man måste ha varje månad? Har du frågat din läkare?
    Mytime: oj mår du så dåligt! :( Man kan ju hoppas att det är tidiga graviditetstecken :P Nej man får tempa regelbundet för att hitta stegringen, kan ju testa till nästa månad, inte så svårt som det låter :) Hoppas att ägglossningen är över så ni kan börja ha kul igen utan skydd, men svårt som sagt att veta definitivt utan blodprov eller vul...

• Mytime

Vi har åtminstone fått för oss att risken för flera ägg som blir befruktade har avtagit så från idag kör vi oskyddat igen. Så hoppas vi på de bästa. Men ja tänker köra på halv tos pergotime när denna mens kommer. Eg ska vi ju vänta tills nästa men ja vill inte chansa. Hel dos gav ju för många ägg så de sa att de blir halv dos nästa gång men de e ju eg inte nu utan nästa gång sen men vi struntar i de o kör på en halv även när menen kommer denna gång. Pga hur ja mådde så testade ja även om förnuftet sa att de e på tooook för tidigt men då fick ja de bekräftat me ännu ett neg test :( Tänk att man blir så besviken varje gång även när man förväntar sig ett neg test.... Konstigt egentligen, men hoppet är de sista som överger än brukar man ju säga...

• Närkommerjunior2

Mytime, tänk om det är tidiga graviditetstecken! När har du bim? Om en vecka eller så va?

Elba, skönt att veta att du ägglossat, nu är det bara nästa jobbiga 2veckorsväntan :) Jag tempar också och har inte haft nån stegring ännu.

Är det nån mer än jag här inne som kör med clearblue fertilitetsmonitor? Känns som jag kör alla metoder men inget hjälper.. Den har iaf visat på östrogenökning i ca 10 dagar innan ev ägglossning och det ska ju bara vara va två dagar innan äl så ska bli spännande att se om den perioden kortas ned med hjälp av pergo.

I have a kid, jag har inte fått äl-flytningar ännu. Inte alls torrt men inte heller trådigt, glidit.. Kan ju vara så att de kommer men jag vet inte. Vilken cykeldag är du på? Nån annan som fått förändrade flytningar med pergo?

• Mytime

Självklart önskar ja att de vore tidiga graviditetstecken men de va ju bara en dag. O förutom de så har ja ju bara haft "knip" i magen nån el några ggr per dag, oftast på morgonen. Men inget mer illamående el så eller. Vi använde oss av fertilitetsmonitor ett tag men från första el andra besöket på fertilitetkliniken så slopade vi den efter att läkarna förklarade att de bara blir ytterligare ett stressmoment o första månaden efter de vågade ja inte riktigt släppa den men sen gjorde ja de o ja vet inte om de va bra el dåligt men sen kändes som en ekonomisk utsugare oxå. Stickorna är ju inte heller billiga så att säga. Får se om ja nån gång drar igång den igen men just nu får den va.

• Sopcav

Mytime: hoppas att det är tidiga tecken!! :) Jag har en liten fråga eftersom jag inte hade möjlighet att gå på ultraljudet. Efter att man tagit pergo och varit på UL, när är ägglossningen då.. Alltså på ett ungefär? Hur har det sett ut för er?

• Mytime

De va vårt första försök me pergotime så ja har ingen aning tyvärr. Ja tror min ägglossning skulle ske runt dag 14 eftersom ja va på vul dag 13 o då va de största ägget 22 o skulle "släppa när som helst". Vi hade sex närmast vul på dag 12 och sedan på 18

• Mytime

Symtom eller inbillning? Småömma bröst och väldigt känsliga bröstvårtor... Effekt av pergotime? Ägglossning? Mens på g? Eller vad...? Borde va ungefär en vecka till mens egentligen... För nästa söndag är dag 26... OM de vore graviditetstecken, när vågar ja testa för att slippa bli besviken? Vågar noga inte testa förrän framåt dag 30 eg, men ja brukar inte kunna hålla mig men blir ju så besviken varje gång... Ni andra som använt pergotime nu, använder ni er av några ägglossningstester eller något annat "hjälpmedel"?

• I have a kid
    Elba skrev 2014-03-08 18:33:26 följande:
    I have a kid: Har läst att om man har en "fuktig" känsla då är man också fertil, man ser ju inte alltid det fertila sekretet... Har ju iaf tydligen funkat för er innan ;) Nu har tempen iaf gått upp så jag har definitivt ägglossat! :)
    Sopcav: har hört också att effekten sitter ofta i nästa månad efter pergokur, så det kan nog stämma :) Fast om du har PCOS så kanske man måste ha varje månad? Har du frågat din läkare?
    Mytime: oj mår du så dåligt! :( Man kan ju hoppas att det är tidiga graviditetstecken :P Nej man får tempa regelbundet för att hitta stegringen, kan ju testa till nästa månad, inte så svårt som det låter :) Hoppas att ägglossningen är över så ni kan börja ha kul igen utan skydd, men svårt som sagt att veta definitivt utan blodprov eller vul...
     Hur tempar man ? munnen ?  Jo men det var INTE med min sambo!  Vi har inga barn tillsammans :)
Svar på tråden Pergotime