• Mytime

Pergotime

Har suttit o letat men känns bara som de e gamla trådar som dyker upp så ja startar en ny och hoppas jag inte blir själv här. Ja ska börja med pergotime för första gången nu på söndag. Fick sexförbud från dag 1 med pergotime tills VUL för att de inte vill riskera överstimulering med fler än två ägg, men vi vill ju jättegärna ha tvillingar oxå om de går att önska liksom. Vore de inte bättre att ha sex mkt då om de finns fler ägg liksom o de kan ju lika gärna bara bli ett ägg o då e de ju ingen risk för flera bebisar heller så?? Varför sexförbud? Är inte risken att man missar ägglossningen istället om man väntar till dag 13? Alltså menen startade i onsdags (igår) och ja ska äta pergotime från söndag till torsdag o sen VUL på måndagen 3/3. Så då e de ju dag 13 i cykeln. Orolig att vi missar istället och dessutom eftersom vi försökt få barn så pass länge så börjar ju sex på "bestämda" tider kännas väldigt tråkigt, kan man då inte istället få ha sex när man känner för de oxå? Fler som ska börja med pergotime nu eller som ätit de några ggr? Vilka biverkningar har ni fått osv? Tänkte vi kunde följas åt med våra frågor

• Svar på tråden Pergotime
  • Mytime

Ja tog ett test imorse för säkerhets skull mån de va ju negativt såklart :( Visste inte att de kunde va en bieffekt av pergotime. Fast de e ju skönt me kortare mens men att cykeln blev längre hade ju vart skönt att veta men då får ja räkna på runt 30dgr nu ist för 26 då. 31 kom mensen denna cykel.

• Närkommerjunior2

Tack allihopa! Jag hoppas verkligen att det är sant. Ska ringa kliniken imorgon och fråga om det kan vara falskt positivt pga ovitrelle men som sagt ska det ju vara ute ur kroppen efter 10 dagar.

Jag har varit mer eller mindre skengravid varje månad i över ett år. Den här månaden har jag i princip inte haft några symptom alls.. Skumt. För några dagar sen tyckte jag att det stramade lite i livmodern men tänkte att det var inbillning. Någon dag efter fick jag mensvärk och var säker på att mensen skulle komma. De senaste dagarna har dock värken vandrat uppåt sidorna, ungefär vid äggstockarna. Hoppas att det bara är växtvärk men är lite rädd att jag är överstimulerad av pergon. Juste magen är rätt svullen också så även det kan ju va ett tecken på överstimulering.

Jag är rätt säker på att det var ovitrellen som gjorde att vi lyckades! Jag har troligtvis haft egen äl vissa månader men då ca dag 22 i en 29 dagars cykel. Nu tror jag att det blev äl på dag 17-18. Nu har ju inte alla samma problem men stå på er om ni tror att ovitrelle kan hjälpa er!

Magdalena88, det är sjukt drygt att vänta men nu har du inte många dagar kvar! Hoppas, hoppas!

Lycka till allihop!

• sourpussy

Första kuren helt i onödan :(

Vi hade planerat så bra, att inte vara fullbokade denna vecka och jag jobbar bara en natt så vi ska ha massa tid och vad händer?? Han får en inflammation eller liknande i prostatan. Han har jätteont och mår dåligt. Känns så jäkla deppigt!!! :(

• I have a kid
    sourpussy skrev 2014-03-23 23:42:15 följande:
    Första kuren helt i onödan :(
    Vi hade planerat så bra, att inte vara fullbokade denna vecka och jag jobbar bara en natt så vi ska ha massa tid och vad händer?? Han får en inflammation eller liknande i prostatan. Han har jätteont och mår dåligt. Känns så jäkla deppigt!!! :(
     Tråkigt :(
  • sourpussy

Ibland undrar jag hur mycket otur man kan ha. Borde kanske kört äl test nu för att ha bättre koll till nästa månad? Kör ni alla det, äl test asså??

• I have a kid
    sourpussy skrev 2014-03-24 22:18:39 följande:
    Ibland undrar jag hur mycket otur man kan ha. Borde kanske kört äl test nu för att ha bättre koll till nästa månad? Kör ni alla det, äl test asså??
    Jag har börjat denna månad, och som det ser ut nu så är äl på väg... dock bara cykel dag 11( tisdag) och har vul på fredag för att kolla om det finns ägg... hm...
  • Mytime

Idag börjar ja kur nr 2 med pergo och ska beställa äl-tester oxå nu tänkte ja så ja har lite koll. Tänkte börja testa dag 12-13 någonstans.

• sourpussy

Jag har ju kört äl test innan men min gyn påstår ju att jag har dålig äl, det sa ju aldrig testerna.
    Jag ska inte göra vul, konstigt att det är olika I have a kid. Jag ska bara lämna prov typ dag 21-22 för att se effekterna efteråt.

Svar på tråden Pergotime