• Mytime

Pergotime

Har suttit o letat men känns bara som de e gamla trådar som dyker upp så ja startar en ny och hoppas jag inte blir själv här. Ja ska börja med pergotime för första gången nu på söndag. Fick sexförbud från dag 1 med pergotime tills VUL för att de inte vill riskera överstimulering med fler än två ägg, men vi vill ju jättegärna ha tvillingar oxå om de går att önska liksom. Vore de inte bättre att ha sex mkt då om de finns fler ägg liksom o de kan ju lika gärna bara bli ett ägg o då e de ju ingen risk för flera bebisar heller så?? Varför sexförbud? Är inte risken att man missar ägglossningen istället om man väntar till dag 13? Alltså menen startade i onsdags (igår) och ja ska äta pergotime från söndag till torsdag o sen VUL på måndagen 3/3. Så då e de ju dag 13 i cykeln. Orolig att vi missar istället och dessutom eftersom vi försökt få barn så pass länge så börjar ju sex på "bestämda" tider kännas väldigt tråkigt, kan man då inte istället få ha sex när man känner för de oxå? Fler som ska börja med pergotime nu eller som ätit de några ggr? Vilka biverkningar har ni fått osv? Tänkte vi kunde följas åt med våra frågor

• Svar på tråden Pergotime
  • I have a kid
    Närkommerjunior2 skrev 2014-03-17 07:48:50 följande:
    Jag håller med om att det behövs lite goda nyheter i tråden! Tänk om det kunde bli en riktig plustråd!

Spännande Mytime, hoppas mensen håller sig borta läänge :)

Magdalena88, va kul att det blev ägglossning till slut! Hoppas att det sås ett litet frö :)

I have a kid, är det en nidblödning så kan det ju dröja nån vecka till innan positivt test. Jag skulle också va försiktig med pergo om det va osäkert.

Jag har ca en vecka kvar till bim och tappar hoppet mer och mer :( Känner mig inte ett dugg gravid men hoppas att det beror på att det är för tidigt.
    Ja vet inte hur jag ska göra, läst lite trådar på Fl om att vissa fått kortare dagar med pergotime och blött lite... Ringde dr imorse som var ledig, så Hoppas hon ringer imorgon. Men jag har inte fått ta nå prover för att kolla om jag har haft äl, vilket är konstigt ( då det är mitt problem) ältester påvisar ju bara om det finns Lh hormon inte om ägget kommer att släppa! Åh less jag blir.  Håller tummarna för dig att det växer nått i magen :)
  • I have a kid
    Mytime skrev 2014-03-16 22:16:39 följande:
    När ja skulle börja min första kur me pergotime så frågade ja vilken dagis skulle räkna som dag 1 o de va första dagen med "riklig, färsk blödning" Så om du inte haft mer än så kanske du ska ringa o rådfråga iaf innan du börjar me pergotime för dem ska man väl absolut inte ta om man är gravid. Begär ett blodprov för att säkerställa graviditet el icke graviditet om testen visar neg men månaden uteblir. OM du skulle va gravid o tar pergotime skulle man ju aldrig förlåta sig själv om nåt hände liksom..
    Dr ska ringa imorgon, gahhh .... hade velat veta NU
  • sourpussy
    Mytime skrev 2014-03-16 22:16:39 följande:
    När ja skulle börja min första kur me pergotime så frågade ja vilken dagis skulle räkna som dag 1 o de va första dagen med "riklig, färsk blödning" Så om du inte haft mer än så kanske du ska ringa o rådfråga iaf innan du börjar me pergotime för dem ska man väl absolut inte ta om man är gravid. Begär ett blodprov för att säkerställa graviditet el icke graviditet om testen visar neg men månaden uteblir. OM du skulle va gravid o tar pergotime skulle man ju aldrig förlåta sig själv om nåt hände liksom..
    Hade ingen aning om att man ska räkna från dagen med riklig blödning. Jag ska ju börja idag. åh... 
  • I have a kid
    sourpussy skrev 2014-03-18 14:35:28 följande:
    Hade ingen aning om att man ska räkna från dagen med riklig blödning. Jag ska ju börja idag. åh... 
    Nej man ska börja när det kommer rött!
  • Mytime

Nu e ja fundersam. BIM borde varit i söndags men ännu ingen mens o de e ju bara positivt men test igår (ej morgonurin) visade neg. Känns inte som mensen är på g men ja har nå flytningar. Ungefär som vid ägglossning. E de tecken på mens eller nå annat? Dag 28idag...

• Magdalena88

Mytime, har du verkligen bim så tidigt när du ätit pergotime? Vilken dag hade du ÄL?ge inte upp hoppet än! Ta ett morgontest imorgon?

• Mytime

Va på vul dag 13 o då sa doktorn att äggen skulle släppa "när som helst nu" pga storleken så förmodligen kring dag 14-15 va de väl ägglossning o idag är ja på dag 29. Förutom förra månaden när mensen kom på dag 33 så har den de senaste månaderna kommit på dag 25-26, utan pergotime. Detta var ju min första kur me pergotime så ja har ingen aning om de ska förändras nåt? Ja har ganska dålig koll över huvudtaget på hur min kropp beter sig. När mensen borde komma osv. Är eg sista lite drygt halvåret som de varit "regelbundet" annars har min mens hoppat ganska ordentligt med några dagar hit el dit men inga jättestora hopp utan kanske ett par dagar. Men som sagt förutom förra månaden så har sista månaderna innan varit på dag 26.

• I have a kid

Varit på VUL inga cystor så jag ska börja med Pergotime kur 2! dock så ville dr att jag skulle ta 1/2 tablett i 5 dagar ( för att jag fick 2 ägg sist . Men JAG vet inte om jag hade äl förra gången på kur 1. Så funderar på att ta 1 tablett istället, För jag har ju annars bara en chans kvar med pergotime.

Hur har ni gjort / skulle ni göra ?

• Magdalena88

I have a kid: jag skulle lyssna på läkaren för jag fick höra av min gyn att pergotime är kvar i kroppen i 2 menscyklar. Väldigt många får ju köra pergokur varannan månad bara. Så då kanske läkaren tänker att en halv tablett om dagen + det som sitter i kroppen redan

• Magdalena88

Oj nu försvann en del. Har du bett gyn om blodprov i nästa cykel? För att vara hundra på att ÄL skett?

Svar på tråden Pergotime