• Mytime

Pergotime

Har suttit o letat men känns bara som de e gamla trådar som dyker upp så ja startar en ny och hoppas jag inte blir själv här. Ja ska börja med pergotime för första gången nu på söndag. Fick sexförbud från dag 1 med pergotime tills VUL för att de inte vill riskera överstimulering med fler än två ägg, men vi vill ju jättegärna ha tvillingar oxå om de går att önska liksom. Vore de inte bättre att ha sex mkt då om de finns fler ägg liksom o de kan ju lika gärna bara bli ett ägg o då e de ju ingen risk för flera bebisar heller så?? Varför sexförbud? Är inte risken att man missar ägglossningen istället om man väntar till dag 13? Alltså menen startade i onsdags (igår) och ja ska äta pergotime från söndag till torsdag o sen VUL på måndagen 3/3. Så då e de ju dag 13 i cykeln. Orolig att vi missar istället och dessutom eftersom vi försökt få barn så pass länge så börjar ju sex på "bestämda" tider kännas väldigt tråkigt, kan man då inte istället få ha sex när man känner för de oxå? Fler som ska börja med pergotime nu eller som ätit de några ggr? Vilka biverkningar har ni fått osv? Tänkte vi kunde följas åt med våra frågor

• Svar på tråden Pergotime
  • Elba

Kul att fler har hittat hit! :) Varför tar ni pergo, är det PCOS eller brist på annat att köra på med? Det senare är fallet för oss, vi har utretts och är oförklarligt barnlösa, så detta kan ge skjuts för ägglossningen resonerar läkaren.... Nåt att prova iallafall innan vi går vidare med IVF.

Jag åt min sista tablett idag, hoppashoppashoppas detta tar sig denna gång!

Mytime: Jag har inte känt av några biverkningar, förutom kanske lite "stick" i höger sida (äggstocken som gör sig redo??) är iofs väldigt varm på natten vilket nog kan vara en biverkning... och ganska jobbigt att vakna helt svettig!
    Vi kör nog på tills det är dags för VUL, jag utgår ifrån att allt är ok tills de säger nåt annat. Håller med om att spontaniteten också är viktig! Eftersom VUL kommer ske dag 14 hos mig (också den 3/3 :) ) och jag brukar ägglossa ganska sent, så borde de se om det är flera äggblåsor och man har då möjlighet att förebygga en flerbördsgraviditet då i så fall. Om det blir fler än två mogna så vet jag inte om vi skulle våga mysa till det, tänker lite som du Sopcav - trillinggraviditet t ex är ju väldigt riskfyllt tänker jag. (Fast sen har vi ju försökt i nästan två år också, så risken kanske inte är så stor för att alla skulle befruktas...äsch, vet inte!)

Närkommerjunior2: hoppas det inte är nåt med livmodern... Kan inte vara farligt iaf om de säger att det bara är att köra på :)

• Sopcav

Det är även PCOS som spökar för oss och hoppas på att det ska fungera med lite hjälp. Jag känner själv att det inte hade varit några problem med tvillingar, kanske inte heller något problem med trillingar. Men är rädd för komplikationer som kan komma med flerbarnsfödsel. Jag har bara känt vissa bieffekter i att jag kan vara lite mer känslig i humöret och har haft lite ont i magen. Men det tar jag så gärna det fungerar, inga problem :)

D
  • Mytime

Jag har inte märkt så mkt men tror omgivningen tyckt att mitt humör är påverkat! Inget tålamod alls, ständig PMS? Min sambo frågade igår om ja lämnat tålamodet på jobbet tex... Tog sista tabletten idag o ska på vul på måndag. Ja har oxå haft lite "stickningar" i höger äggstock o lite ont i magen men inte mer än så nu.

• Elba

Har också varit lite känsligare än vanligt, var jättepositiv och peppad i går dag men lyckades helt krascha på kvällen...men sen är det ju svårt att veta vad som är bieffekter och vad som bara är känslor kopplade till det här med att hela tiden försöka bli gravid o inte lyckas.
    Men det tar man ju så klart, bara det funkar... Kunde varit värre biverkningar :) Hur länge har ni försökt Sopcav?

• Sopcav

Vi har försökt sen november-december 2012. Kanske inte är så lång tid men det känns med tanke på väntan. Väntar förhoppningsfullt till den 5 mars då vi ska se om det finns några ägg. Hur länge har ni andra försökt?

• Mytime

Juli 2012 började vi försöka aktivt.. Känns som en evighet!

• Närkommerjunior2

Tack Elba! De har sagt att det som kan hända är att jag inte blir gravid men det blir man ju garanterat inte om man inte försöker.

Jag tog första tabletten idag så det känns spännande. Vi ska på vul dag 15, hoppas inte det är för sent. Brukar dock ha äl runt dag 20 och har en cykel på 29-32 dar så det är ju lite sent.

Nu börjat det närma sig vul för några av er! Hoppas att ni får bra resultat att tabletterna. Kommer ni att ta otrivellespruta också?

• Närkommerjunior2

Vi har försökt sen sonen föddes i okt -12. Är det någon mer här som har barn sen innan eller är det första barnet?

• Mytime

Vi har barn båda två sedan tidigare men inte några gemensamma. Börjar bli nervös inför måndag. Vad innebär pco? Stött på förkortningen flera ggr men vet inte vad de står för eller vad de innebär?

• sourpussy

Hej, hänger på er här.
    Ska hämta ut mina tabletter på måndag och om jag räknat rätt och allt stämmer ska jag börja äta om typ 3 veckor.
    Min gynekolog sa att jag får 2 kurer utskrivna så vi ska inte slösa bort en kur med att inte kunna ligga järnet då (mina ord inte hennesFlört) så hellre vänta en månad om en är bortrest eller liknande. Så inget snack om sexstopp. Ska heller inte göra nån VUL eller vad det skrivs om, vilket är vaginalt ultraljud?  Jag är inte alls så haj på grejerna. =)
    Har läst om Många som blir gravida med hjälp av pergotime så har höga förhoppningar, kanske för höga. :/

Svar på tråden Pergotime