• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • melissa8601

Åh vad tråkigt med cystan! Hade så precis innan de stängde för sommaren. Skulle precis hinna en gång till men det sket sig ju. Jag verkar alltid ha något klutt kvar så jag måste vänta 3 veckor med sprutstart. Därför vi börjar fundera IVF nu, för denna väntan blir ju så lång...

Jag vill också se in i framtiden :D

EnBoll: Jag tror inte slemhinnan är något hinder :) Jag har förstått det som om att ägget inte fäster är det i nästan alla fall fel på ägget, att det inte utvecklas/delas rätt.

• EnBoll

Igårkväll kl 22 tog jag min första och förhoppningsvis enda ovitrelle! Ikväll kommer sambon hem och fixar sin del sen är det bara att hoppas! Kan man testa 10 dagar efter ovitrellen eller 10 dagar efter äl?!

• snorklan
    EnBoll skrev 2014-09-11 09:53:00 följande:

Igårkväll kl 22 tog jag min första och förhoppningsvis enda ovitrelle! Ikväll kommer sambon hem och fixar sin del sen är det bara att hoppas! Kan man testa 10 dagar efter ovitrellen eller 10 dagar efter äl?!

Ovitrelle är ute ur kroppen på 10 dagar. Testar du tidigare är det risk för falskt positivt. Jag brukar testa 14 dagar efter ovitrelle.
  • EnBoll

Nu ca ett dygn efter ovitrellen börjar jag noja, tänk om jag inte får ägglossning? Måste man känna av den? Måste man få sånna där speciella äl-flytningar som det pratas om?

• melissa8601

EnBoll:
    Jag brukar känna av äggstockarna mellan 30-40h efter sprutan. Men, det är inte alla som gör det :) Mest troligen kommer ägget lossna.

Själv har jag BIM Måndag-Tis. Inga symptom alls. Typ lite illamående men kan också bero på enkilos godispåsen framför mig Kräks

• melissa8601

Just det, angående flytningarna så kan man ha ägglossningsflytningar inne i slidan, du behöver alltså inte märka av dem när du torkar dig,

• Tjockisbullen2012

Vattenlilja: så tråkigt med en cysta! Lider verkligen med dig. Måste dessa jävlar alltid ställa till det. Hoppas den är borta till nästa månad! Var det en ägglossningscysta eller?

Själv befinner jag mig i limbo, jag trodde ju att mensen var på gång redan på dag 12 efter ovitrelle, men det har endast varit bruna/rosa flytningar. Kontaktade sophia hemmet då jag var osäker på om dessa dagar räknas, vill ju inte riskera att det går för många dagar i cykeln. Fick komma in på koll igår och det visade en jättetjock slemhinna så det är förtidigt att spruta. Han sa att jag skulle göra ett gravtest om några dagar om mensen inte drar igång och sedan komma tillbaka på måndag. Är idag på dag 17 efter ovitrelle och ännu har mensen inte dragit igång utan det fortsätter små blöda ibland när jag torkar mig.

Tror inte jag är gravid men förstår inte varför den inte vill dra igång, brukar aldrig ta så här många dagar innan det "stora lasset". Vågar inte testa med ett gravtest så jag avvaktar några dagar till. Vid min första graviditet som slutade i MA så blödde jag så här från bim fram till v.11 då man upptäckte missfallet. Så vilket som har jag inga goda erfarenheter av blödningar i en tidig graviditet om det nu skulle vara nått. (Ledsen för långt inlägg)

• Tjockisbullen2012

Gjorde ett test i morse som visade jättesvagt positivt. Just nu är jag inte speciellt hoppfull ändå eftersom jag små blöder och testet är så svagt. Vågar helt enkelt inte hoppas. :(

• Nightrose
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-09-12 06:53:45 följande:

Gjorde ett test i morse som visade jättesvagt positivt. Just nu är jag inte speciellt hoppfull ändå eftersom jag små blöder och testet är så svagt. Vågar helt enkelt inte hoppas. :(

Det kan vara alla hormoner som gör det. Man är mer lättblödlig pga alla tillförda hormoner. Med första grav blödde jag mensaktigt och spottings samt ytterligare en större blödning i v. 8 och 9. Har en underbar son.

Vid nuvarande blödde jag syndafloden och hade spottings från slutet av v. 5 och höll i sig till v. 9. Är gravid i slutet av v.29 nu.

Fick det båda gångerna förklarat att det troligt är alla hormoner de pumpat i som spökar.

Hoppas att det inte är ngt och att du om 9 månader har en liten bebis i famn!
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?