• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • JenMark

Var på vul idag, sprutdag 8, inget ägg över 10mm än. Ökar dosen från 75ie till 100ie fr.o.m ikväll. Tillbaka på vul nu på fredag, hoppas verkligen nån äggblåsa växer på sig nu!!! Med sonen gick det på 4e omgången, inne på 3e omgången detta försök.

Håller tummarna för er alla!

• Tjockisbullen2012

Här är mensen på gång så det blev inget denna gång heller. Känner mig riktigt besviken. Finns inte mycket hopp kvar nu. Lycka till alla som är mitt i sprutandet! Hoppas det finns ett klart ägg snart.

• EnBoll

Morgonens vul då! Efter 12 sputdagar har jag ett ägg på 18-19 mm, perfekt alltså. Däremot en kass slemhinna på bara 7 mm men det finns inget att göra åt, tror ni det kan funka ändå? Ska spruta ikväll med samma dos gonal-f och imorgon kväll är det dags för ovitrelle, perfekt så sambon hinner hem på torsdag kväll. Allt vore perfekt om det inte vore för den där jäkla slemhinnan :(

• Vattenliljan

EnBoll: Jag vet inte alls hur slemhinnan påverkar hela processen. :S Vad är den optimala storleken på den? Och vet de varför den bara är 7 mm på dig?

• EnBoll

Tyckte han sa sist jag var dit att den helst skulle vara minst 9mm. Tror det är för att om ägget befruktas så måste det ha en bra slemhinna att fästa i. Nu finns det ju iaf inte något att göra åt för den här omgången, men jag hoppas att det fungerar ändå!

• EnBoll

Vet nån föresten hur man gör med ovitrellen? Tar fram den ur kylen några timmar innan man ska använda den eller använder man den direkt ur kylen?

• melissa8601

En Boll:
    Har alltid kört på direkt ut kylen!

Idag ÄL+6(eller 7) fick jag en lotionflytning. Annars inga symptom alls :) (Även att ägget kanske inte fäst än) Spännande dagar framöver.

• EnBoll

Melissa8601, va spännande! När har du bim och när tänker du testa?

• snövit

Hej allihopa!

Är ett tag sedan jag va in och skrev här.
    Jag har haft ett uppehåll i våran behandling sedan Maj eftersom att jag fick en cysta då..
    Har börjat om med puregon för ca 2 veckor sedan och i Torsdags på vul hade jag en blåsa på 14mm så jag blev ombedd att ta ovitrelle sprutan idag Tisdag, sagt och gjort så tog jag sprutan klockan 7 i morse, nu klockan 13:30 så får jag jätteont i höger sida där ägget är, gör t.o.m ont att sitta.. haft detta problem när jag haft cystor som brustit eller när jag va gravid med sonen i vecka 16..
    Någon av er som fått så av ovitrelle? är det att ägget redan börjat lossa?

mvh/johanna

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?