• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Sweeetie
    Tejj skrev 2014-02-27 20:24:05 följande:
    Jag hoppar gärna in här oxå! Är i vecka 5…… har oxå en dotter på 2.5år… har haft flera mf o en ofrivillig sen abort i våras… så denna grav. är oron min största farhåga… inte hur jag mår, grav.symptom osv… utan om det kommer gå vägen denna gång eller ej…. =/ Pga min tidigare historia så ska jag få göra ett tidigt vul på mån… hoppas vi ser något då…..
    Är gärna med i FB gruppen oxå…. =)
    Grattis! Håller alla tummarna för dig på måndag! :) Vi ska på vul 17/3 
  • Sweeetie
    Hallonsaft skrev 2014-02-27 20:17:03 följande:
    Hej alla :) Min trötthet fortsätter i rasande fart och har även dragit på mig migrän, så har legat och sovit 4 timmar nu i eftermiddag :S men har en snäll liten kille på 8,5 år här hemma som har kommit in med jämna mellanrum och frågat om jag behöver något, typ alvedon eller vatten. Han sträckte sig även så långt att han ville göra en smörgås till mig haha.

Jag har fått en tid till VUL 11/3, kommer vara i v 6 (5+6) då. Så ska dom kolla så att denna graviditeten sitter på rätt ställe. Jättenervös väntan nu! Någon som vet vad man kanske kan väntas se på ett sådant så tidigt?
    Jag gjorde vul med dottern, enligt beräkningarna var jag då 5+6 och såg ett litet embryo på 4,4 mm och ett litet tickande hjärta Glad Mycket beror på vilka maskiner osv o sånt. 
  • Sweeetie
    religionmakesconflict skrev 2014-02-27 20:21:35 följande:
    hur tidigt kan man göra VUL? 
    Man kan göra tidigt, men dom vill helst man ska vara i v 7 iaf för att man då har större chans att se det man vill 
  • Tejj

De kan se väldigt tidigt på vul… om inte ett embryo, så iaf en gulesäck…. det har de sett hos mig som tidigast i vecka 4 =)

• Tejj
    Sweeetie skrev 2014-02-27 20:24:37 följande:
    Grattis! Håller alla tummarna för dig på måndag! :) Vi ska på vul 17/3 
    Tack detsamma!!! Spännande ska det bli =) Vi får hålla varandra uppdaterade =)
  • Hallonsaft
    Sweeetie skrev 2014-02-27 20:25:50 följande:
    Jag gjorde vul med dottern, enligt beräkningarna var jag då 5+6 och såg ett litet embryo på 4,4 mm och ett litet tickande hjärta Glad Mycket beror på vilka maskiner osv o sånt. 
    Oj då finns det hopp :)
  • Sweeetie
    Hallonsaft skrev 2014-02-27 20:33:05 följande:
    Oj då finns det hopp :)
    Du kommer se en liten ärta med tickande hjärta :)
  • Maryswe
    bubblan79 skrev 2014-02-27 19:54:15 följande:
    nej jag vet inte men så stod det iaf. jag hade inte sen äl vet jag för då skulle jag haft en cykel på 24 dagar eller nåt. eller en lutealfas på 10 dagar vilket jag inte har
    (¯`°?.¸ ? BF 30 Oktober ?¸.?°´¯)
    Men det kan ju skilja några dagar för alla :)

Eller så mätte clear blue testet fel bara eller att hormonet hade ökat dagen efter istället eller något :)
  • bubblan79
    Maryswe skrev 2014-02-27 20:40:27 följande:
    Men det kan ju skilja några dagar för alla :)
    Eller så mätte clear blue testet fel bara eller att hormonet hade ökat dagen efter istället eller något :)
    nej jag vet när jag hade den men klart att hormonerna kanske inte var så höga.. orsaken vet jag inte.. var mer ett svar på att det kan stå 1-2 fast man har bim+
    (¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • Maryswe
    Hallonsaft skrev 2014-02-27 20:17:03 följande:

Hej alla :) Min trötthet fortsätter i rasande fart och har även dragit på mig migrän, så har legat och sovit 4 timmar nu i eftermiddag :S men har en snäll liten kille på 8,5 år här hemma som har kommit in med jämna mellanrum och frågat om jag behöver något, typ alvedon eller vatten. Han sträckte sig även så långt att han ville göra en smörgås till mig haha.

Jag har fått en tid till VUL 11/3, kommer vara i v 6 (5+6) då. Så ska dom kolla så att denna graviditeten sitter på rätt ställe. Jättenervös väntan nu! Någon som vet vad man kanske kan väntas se på ett sådant så tidigt?

Har du tur ser du ett tickande hjärta men det kan vara för tidigt.

De borde i alla fall kunna se att graviditeten sitter på rätt plats och att ägget inte fastnat i äggleden. Jag funderar på att ringa och fråga om att få göra ett sådant vul nästa vecka. Pratade i helgen med gynakuten och hade fått tid i måndags för det men var säker på att de inte skulle se något eftersom jag var på bim - 1 då. Tar 50 min med bil dit så vill inte åka i onödan :p men är så rädd för att vara med om ett utomhavandeskap.
Svar på tråden Bebis november 2014