• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Natta1991

Här är mina äl-stickor:/ vet inte hur ja ska avgöra när ja hade äl:/ snälla hjälp:(

• Hallonsaft
    Natta1991 skrev 2014-02-27 22:08:41 följande:

Här är mina äl-stickor:/ vet inte hur ja ska avgöra när ja hade äl:/ snälla hjälp:( phplM4rN444152.jpg

Ja testade också med sådana först men gav upp att försöka läsa av dom rätt så köpte cb som ger glad gubbe istället.
  • Maryswe
    Natta1991 skrev 2014-02-27 22:08:41 följande:

Här är mina äl-stickor:/ vet inte hur ja ska avgöra när ja hade äl:/ snälla hjälp:( phplM4rN444152.jpg

Ser ut som att tredje nerifrån är starkast och då du troligtvis hade din ägglossning.

Jag bytte också till clear blue, dyrare men så skönt att slippa tolka strecken. Blev gravid på första försöket med cb också efter att försökt tre månader med stickorna
  • Maryswe
    Limath skrev 2014-02-27 21:33:05 följande:
    Vad konstigt att visa en sådan film! OM något går fel så märker man ju det och tar itu med det då...
    Ja men precis!

Tror de mest visar det för att man ska vara inställd på att något kan vara fel när man gör de olika testerna. Men det behöver de flesta gravida inte en film för, oron kommer ju naturligt och ofta i en allt högre grad än vad man önskar...
  • Madeleiiiine
    Hallonsaft skrev 2014-02-27 22:14:23 följande:
    Ja testade också med sådana först men gav upp att försöka läsa av dom rätt så köpte cb som ger glad gubbe istället.
    Oj vad många starka, är dem tagna på olika dagar? Jag hade en liten stegring, och när jag hade ägglossning så var det starkt och försvann några timmar efter. Känner också när jag har ägglossning nu efter första barnet.
  • Natta1991

Tack för svaren:) har försökt nu i snart 6 månader och de vill inte:/ har kört med både cb och dessa innan. Cb gav blinkande gubbe i 5 dagar innan ja fick en fast gubbe:/ blev så dyrt åh fatt nada:/ förr månaden körde j med dessa och ja såg klart och tydligt då. Men denna gången fattar ja inget:(

Vill så hörn ha en liten nu:(

• Natta1991
    Madeleiiiine skrev 2014-02-27 22:31:40 följande:
    Oj vad många starka, är dem tagna på olika dagar? Jag hade en liten stegring, och när jag hade ägglossning så var det starkt och försvann några timmar efter. Känner också när jag har ägglossning nu efter första barnet.
    Ja dom va på olika dagar:/ alla förutom dom två sista:/ så fattar inget xD
  • Maryswe
    Natta1991 skrev 2014-02-27 22:33:02 följande:

Tack för svaren:) har försökt nu i snart 6 månader och de vill inte:/ har kört med både cb och dessa innan. Cb gav blinkande gubbe i 5 dagar innan ja fick en fast gubbe:/ blev så dyrt åh fatt nada:/ förr månaden körde j med dessa och ja såg klart och tydligt då. Men denna gången fattar ja inget:(

Vill så hörn ha en liten nu:(

Vad jobbigt!

Du känner inte när du har ägglossning då? Jag har märkt att jag får mer flytningar någon dag innan. Den senaste gången, då jag också blev gravid, fick jag även molvärk i vänstra äggstock när jag hade ägglossning. Men det är nog inte lika vanligt
  • Limath
    Alicia li skrev 2014-02-27 22:04:56 följande:
    Hej tjejer! Jag plussade idag : ). Har känt mig grinig och sur i några dagar och fick ett utbrott på min man när han inte kunde känna hur äckligt vårt duschdraperi luktade (jag ville ha ner den). Jag har ett barn redan och kombinationen luktsinne och ilska är klockren. Vi ville ha ett till barn och har väntat på att mensen ska börja igen men på något sätt måste vi ha prickat in den första ägglossningen (min baby är 13 mån). Jag mår annars fint och har bara känt lite åtstramningar i magen. Jag tror inte att jag är särskilt långt gången men tänkte köpa ett veckoindikatortest imorgon. Så mysigt att vara gravid igen : ) och inte lika omtumlande som första gången. Då oroade jag mig konstant och sen oroade jag mig för att jag oroat mig ; ). Nu tänker jag relaxa istället och ta problemen när/om de kommer istället.
    Grattis till plusset! :) Det där med grinighet känner jag igen! Och lite avis blir jag på att du inte hann få mens emellan, jag fick min efter 3 mån. Bra inställning, jag känner likadant :)
  • savannasmamma

Så nu har jag varit inne på kliniken och tagit blodprov.. Nu hoppas vi bara att hcg värdet är bra! Testen visar ju iallafall positivt:)

Svar på tråden Bebis november 2014