• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Maryswe
    savannasmamma skrev 2014-02-28 07:50:04 följande:

Så nu har jag varit inne på kliniken och tagit blodprov.. Nu hoppas vi bara att hcg värdet är bra! Testen visar ju iallafall positivt:)

Spännande! Är säker på att allt är som det ska för dig :)
  • Ljusgläntan
    savannasmamma skrev 2014-02-28 07:50:04 följande:

Så nu har jag varit inne på kliniken och tagit blodprov.. Nu hoppas vi bara att hcg värdet är bra! Testen visar ju iallafall positivt:)

Skulle med vilja ta hcg för att se nivån, kan man bara ringa vårdcentralen och be om att få ta ett?
  • lindizzen

Är så tankspridd för tillfället. Efter mitt missfall i höstas så vet jag inte riktigt när och vilken barnmorska man ska vända sig till. Ska man våga göra ett tidigt vul eller ej. Besluts ångest.se.
    Vissa dagar känns allt som att det ska gå bra men i vissa lägen så känns det inte alls så.

Denna gången är symtomen värre än innan missfallet. Illa mående efter man sovit och när man är hungrig. Vissa dofter får en att verkligen må illa. Bröst som ömmar så mycket så det känns som om dom ska sprängas. Känns som när barnen ammade och dom inte ätit på ett tag..
    Även värkar mitt blodvärde redan att krångla. Så på ett sätt så känns det lite som om man borde kontakta någon barnmorska och be om att hon tar ett sådant. Haft väldigt lågt blodvärde både under förra graviditeterna och efter förlossningarna..

Vul eller inte. För och nack delar.. Hur tänker ni andra?? 

• Maryswe
    lindizzen skrev 2014-02-28 09:49:01 följande:

Är så tankspridd för tillfället. Efter mitt missfall i höstas så vet jag inte riktigt när och vilken barnmorska man ska vända sig till. Ska man våga göra ett tidigt vul eller ej. Besluts ångest.se.
    Vissa dagar känns allt som att det ska gå bra men i vissa lägen så känns det inte alls så.

Denna gången är symtomen värre än innan missfallet. Illa mående efter man sovit och när man är hungrig. Vissa dofter får en att verkligen må illa. Bröst som ömmar så mycket så det känns som om dom ska sprängas. Känns som när barnen ammade och dom inte ätit på ett tag..
    Även värkar mitt blodvärde redan att krångla. Så på ett sätt så känns det lite som om man borde kontakta någon barnmorska och be om att hon tar ett sådant. Haft väldigt lågt blodvärde både under förra graviditeterna och efter förlossningarna..

Vul eller inte. För och nack delar.. Hur tänker ni andra?? 

Vet precis hur du känner!

Var också med om ett missfall i höstas och vill inte vara med om det igen.

Känslan är mycket bättre den här gången men ibland blir oron ändå väldigt stark. Därför kommer jag be om ett tidigt vul, vill veta att allt är bra. :)
  • lindizzen
    Maryswe skrev 2014-02-28 10:04:31 följande:
    Vet precis hur du känner!
    Var också med om ett missfall i höstas och vill inte vara med om det igen.

Känslan är mycket bättre den här gången men ibland blir oron ändå väldigt stark. Därför kommer jag be om ett tidigt vul, vill veta att allt är bra. :)

Känner att jag även är lite inne på att göra ett tidigt vul. Men dock får jag lite ångest då det ändå var där det konstaterades missfall förra gången. Det är därför jag har besluts ångest från och till om att göra vul och var jag vill gå hos barnmorska jag vill gå till.

Just nu känns det som om jag ska ta där jag gick innan. Då det är privat barnmorske motagning som erbjuder vul innan samtal för endast 300 kr.
    Har även bestämt att göra ett kub test. Vill ju ändå se den lilla. Som jag sagt han till redan från första början.. Tungan ute
    Men tänker neka dom proven efteråt. Känns som om det kan göra mer skada än nytta. Man vill ju inte riskera något.

Så som jag känner nu blir det att kontakta dom nästa vecka då man fått reda på hur man jobbar några veckor frammåt så man kan beställa tid när man är ledig.

Det måste vara gravid hjärna man har börjat lida av hehe.

Så hoppas jag att denna gång går det bra för oss båda och vi får vårt lilla knyte till höst.. Glad
  • Maryswe

Ja det hoppas jag med :)

Jag känner att om något är fel vill jag veta det så tidigt som möjligt... Men hoppas istället att få bekräftat att allt är som det ska :)

Fått tid för inskrivning nu, första april. Så mars får gärna rusa förbi i en rasande fart :)

• lindizzen

Tycker att denna första tiden fram tills v 12 bara kan flyga bort snabbt så man har klarat den första delen.  Då e man ju ändå säkrare. Den första tiden går alltid så sakta. Sen i slutet av graviditeten vill man bara få föda så man slipper den stora magen.. haha.. Tungan ute

• Maryswe

Ja första veckorna går så långsamt! Efter vecka 10 brukar jag tycka att tiden går snabbare :)

• religionmakesconflict

Är det nån mer som är runt v4-5 som känner sig ogravid? Jag känner mog extremt ogravid till o från...känner mig nästan som vanligt :( som att ingenting är på gång, är det nån mer som känner sig så?

• Sweeetie

Idag var jag på hälsosamtal, kunde skippat det men de känns så långt mellan besöken så det var skönt att få gå dit tyckte jag. Jag är ju fröken nojig så köpte 3 tester till idag haha. Nu får det vara slut med det. Har tagit alldeles för många, hahaha. Nu känns det iaf lite mer verkligt :) Ser fram emot vul den 17e! 

I söndags stod det 1-2 och idag 2-3 :) Wooohooo!!

Svar på tråden Bebis november 2014