Maryswe skrev 2014-02-28 10:04:31 följande:
Vet precis hur du känner!
Var också med om ett missfall i höstas och vill inte vara med om det igen.
Känslan är mycket bättre den här gången men ibland blir oron ändå väldigt stark. Därför kommer jag be om ett tidigt vul, vill veta att allt är bra. :)
Känner att jag även är lite inne på att göra ett tidigt vul. Men dock får jag lite ångest då det ändå var där det konstaterades missfall förra gången. Det är därför jag har besluts ångest från och till om att göra vul och var jag vill gå hos barnmorska jag vill gå till.
Just nu känns det som om jag ska ta där jag gick innan. Då det är privat barnmorske motagning som erbjuder vul innan samtal för endast 300 kr.
Har även bestämt att göra ett kub test. Vill ju ändå se den lilla. Som jag sagt han till redan från första början..

Men tänker neka dom proven efteråt. Känns som om det kan göra mer skada än nytta. Man vill ju inte riskera något.
Så som jag känner nu blir det att kontakta dom nästa vecka då man fått reda på hur man jobbar några veckor frammåt så man kan beställa tid när man är ledig.
Det måste vara gravid hjärna man har börjat lida av hehe.
Så hoppas jag att denna gång går det bra för oss båda och vi får vårt lilla knyte till höst..