• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Hallonsaft
    Sweeetie skrev 2014-02-27 20:34:29 följande:
    Du kommer se en liten ärta med tickande hjärta :)
    Hoppas :D. Detta kommer bli dom längsta 10 dagarna någonsin haha
  • Maryswe
    bubblan79 skrev 2014-02-27 20:44:48 följande:
    nej jag vet när jag hade den men klart att hormonerna kanske inte var så höga.. orsaken vet jag inte.. var mer ett svar på att det kan stå 1-2 fast man har bim+
    (¯`°?.¸ ? BF 30 Oktober ?¸.?°´¯)
    Ja det är klart det kan eftersom hormonet ökar i intervaller istället för sakta men säkert. Men du verkade så förvånad att det visade 2 - 3 veckor och jag sa bara att det inte var konstigt eftersom den utgår från antal veckor sedan ägglossningen och när man passerat bim är det mer än två veckor sedan Äl :)
  • bubblan79
    Maryswe skrev 2014-02-27 20:49:09 följande:
    Ja det är klart det kan eftersom hormonet ökar i intervaller istället för sakta men säkert. Men du verkade så förvånad att det visade 2 - 3 veckor och jag sa bara att det inte var konstigt eftersom den utgår från antal veckor sedan ägglossningen och när man passerat bim är det mer än två veckor sedan Äl :)
    nej haha jag läste det kanske fel men tyckte mer det lät som att det skulle stå så för att man var efter bim och tänkte mest att nej... det gjorde det inte hos mig :D var ju inte meningen till stor diskussion eller göra nåt stort av det.
    (¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • Hallonsaft
    Maryswe skrev 2014-02-27 20:46:15 följande:
    Har du tur ser du ett tickande hjärta men det kan vara för tidigt.

De borde i alla fall kunna se att graviditeten sitter på rätt plats och att ägget inte fastnat i äggleden. Jag funderar på att ringa och fråga om att få göra ett sådant vul nästa vecka. Pratade i helgen med gynakuten och hade fått tid i måndags för det men var säker på att de inte skulle se något eftersom jag var på bim - 1 då. Tar 50 min med bil dit så vill inte åka i onödan :p men är så rädd för att vara med om ett utomhavandeskap.
    Ja precis, det är viktigast nu så jag känner mig inte så kräsen ifall det inte syns något mer.

Nej jösses så långt vill man inte åka och behöva åka hem utan svar :/

Jag förstår helt klart känslan, den är inte lätt att skaka av sig. Man skulle inte testat positivt så tidigt så väntan blev så lång hehe.

Kommer du åka själv på vul eller ha med någon?

Känner mej hemskt elak men har sagt att min sambo helst inte ska följa med, det blir som att det är okey att börja gråta så fort han finns i närheten..svårt att förklara.
  • Limath

Jag ringde också och bokade in mig hos MVC, fast jag bad om att få slippa hälsosamtalet, haha :) Jag vet att det är många som ser fram emot det men för mig förra gången så var det bara: "Tar du vitamintabletter? Röker du? Dricker du? Bra, här har du lite broschyrer". Kände att jag kunde vara utan det nu, så det blir inskrivning i vecka 10 istället.

Min förra grav var jag också orolig och längtade hela tiden framåt. Den här gången ska jag ta dagen som den kommer och njuta av graviditeten istället! Jag ska träffa min syster i helgen och är sugen på att berätta... mannen tycker vi ska vänta.. Vi får väl se vem som vinner! ;)

• Maryswe

Haha ja jag ångrar nästan att jag testade före bim! Enda positiva är att jag testade på bim också och att strecket var starkare då. Men dessa första veckor med oro blir ju ännu längre!

Jag kommer att åka själv i så fall. Det hade varit skönt med mannens stöd, speciellt om något är fel. Men den här gången SKA allt gå bra (var med om ett missfall i höstas och vet inte om jag kommer orka den smärtan igen) och mannen kan inte lämna jobbet tyvärr.

Jag kommer nog gråta oavsett tror jag, jag är såå känslig nu.

• Maryswe
    Limath skrev 2014-02-27 21:20:19 följande:

Jag ringde också och bokade in mig hos MVC, fast jag bad om att få slippa hälsosamtalet, haha :) Jag vet att det är många som ser fram emot det men för mig förra gången så var det bara: "Tar du vitamintabletter? Röker du? Dricker du? Bra, här har du lite broschyrer". Kände att jag kunde vara utan det nu, så det blir inskrivning i vecka 10 istället.

Min förra grav var jag också orolig och längtade hela tiden framåt. Den här gången ska jag ta dagen som den kommer och njuta av graviditeten istället! Jag ska träffa min syster i helgen och är sugen på att berätta... mannen tycker vi ska vänta.. Vi får väl se vem som vinner! ;)

Jag kommer också strunta i hälsosamtalet, håller med om att det känns onödigt. Dels för att jag redan varit på två. Sen för att de visar en film på vår MVC där de berättar om alla olika delar man kan göra (rul, kub, fostervattenprov tex) men i filmen visar dem också sådant som kan gå fel i en graviditet och det gör bara min oro ännu värre
  • Limath
    Maryswe skrev 2014-02-27 21:26:43 följande:
    Jag kommer också strunta i hälsosamtalet, håller med om att det känns onödigt. Dels för att jag redan varit på två. Sen för att de visar en film på vår MVC där de berättar om alla olika delar man kan göra (rul, kub, fostervattenprov tex) men i filmen visar dem också sådant som kan gå fel i en graviditet och det gör bara min oro ännu värre
    Vad konstigt att visa en sådan film! OM något går fel så märker man ju det och tar itu med det då...
  • Alicia li

Hej tjejer! Jag plussade idag : ). Har känt mig grinig och sur i några dagar och fick ett utbrott på min man när han inte kunde känna hur äckligt vårt duschdraperi luktade (jag ville ha ner den). Jag har ett barn redan och kombinationen luktsinne och ilska är klockren. Vi ville ha ett till barn och har väntat på att mensen ska börja igen men på något sätt måste vi ha prickat in den första ägglossningen (min baby är 13 mån). Jag mår annars fint och har bara känt lite åtstramningar i magen. Jag tror inte att jag är särskilt långt gången men tänkte köpa ett veckoindikatortest imorgon. Så mysigt att vara gravid igen : ) och inte lika omtumlande som första gången. Då oroade jag mig konstant och sen oroade jag mig för att jag oroat mig ; ). Nu tänker jag relaxa istället och ta problemen när/om de kommer istället.

Svar på tråden Bebis november 2014