• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Jordgubb
    snö 81 skrev 2014-03-02 10:23:50 följande:

Då har du samma Bf som mig enligt sista mens, men jag hade ÄL tidigare så egentligen är väl Bf några dagar tidigare
    Vad roligt! Ja hade Äl 20/2, när hade du?
  • Maryswe
    mm222 skrev 2014-03-02 15:10:07 följande:

Jag är enligt sista mens beräknad till 1:a november. Det som har förvånat mig mest hittills är att man känner av graviditeten så tydligt, så tidigt.Jag mådde otroligt illa i över ett dygn häromdagen, jag får upp och springa och kissa på nätterna och jag är hungrig som en varg. Igår åt jag som en häst men inga mättnadskänslor infann sig och jag har riskakor och nyponsoppa på nattduksbordet för att jag vaknar om nätterna och är vrålhungrig, äter jag inte så mår jag istället illa. Jag är väldigt trött bitvis under dagar och kvällar och har haft konstant molvärk sedan BIM-3. Jag är även snuvig och har ont i huvudet. Däremot har jag inga ömma bröst alls :p

Har ni känt av några symptom ännu? {#emotions_dlg.flower}

Jag förstår inte. Hur kan du vara beräknad första november och vara i vecka 6+1? Jag har bf 3e november och är i vecka 4+5 :p
  • mm222
    Maryswe skrev 2014-03-02 15:52:52 följande:
    Jag förstår inte. Hur kan du vara beräknad första november och vara i vecka 6+1? Jag har bf 3e november och är i vecka 4+5 :p
    V 5+1 är jag ju naturligtvis i. Haha. Tänkte fel, jag har ju gått in i vecka 6 precis men det heter ju v 5+1 såklart. Haha, redan förvirrad ;)
  • cesso79
    mm222 skrev 2014-03-02 15:10:07 följande:
    Jag är enligt sista mens beräknad till 1:a november. Det som har förvånat mig mest hittills är att man känner av graviditeten så tydligt, så tidigt.Jag mådde otroligt illa i över ett dygn häromdagen, jag får upp och springa och kissa på nätterna och jag är hungrig som en varg. Igår åt jag som en häst men inga mättnadskänslor infann sig och jag har riskakor och nyponsoppa på nattduksbordet för att jag vaknar om nätterna och är vrålhungrig, äter jag inte så mår jag istället illa. Jag är väldigt trött bitvis under dagar och kvällar och har haft konstant molvärk sedan BIM-3. Jag är även snuvig och har ont i huvudet. Däremot har jag inga ömma bröst alls :pHar ni känt av några symptom ännu?

I symptomväg har jag riktigt ömma bröst, och en väldans hungerkänsla. Speciellt precis när jag vaknar, och då brukar jag aldrig vara hungrig annars! Och en konstant men ganska dov molvärk.

Annars måste jag säga att jag har väldigt lite symptom!

Man både önskar och inte, att symptomen skall tillta :) Jag är i 4+5
  • Mommy1986

Jag har molvärk och ballong mage, riktigt svullen.. :( Brösten har börjat ömma, gör inget om de sväller när jag ändå har rätt småa. :D

Och gällande magen får jag köra samma som förra sensommaren - lösa tröjor för att dölja magen som sväller under dagen. Ser ut att vara typ halvvägs i graviditeten..

• Ljusgläntan

Någon här som tagit clearblue veckoindikator test för att se om hcg fortsätter stiga?

Jag tog ett för några dagar sedan och då stod det gravid 2-3 veckor.

• minolia
    Ljusgläntan skrev 2014-03-02 16:56:56 följande:
    Någon här som tagit clearblue veckoindikator test för att se om hcg fortsätter stiga? Jag tog ett för några dagar sedan och då stod det gravid 2-3 veckor.

Ja, jag tog första testet för en vecka sedan och då stod det 2-3 veckor. Igår stod det 3+. Så det känns ju bra!
  • sussana
    Mommy1986 skrev 2014-03-02 16:46:42 följande:
    Jag har molvärk och ballong mage, riktigt svullen.. :( Brösten har börjat ömma, gör inget om de sväller när jag ändå har rätt småa. :D

Och gällande magen får jag köra samma som förra sensommaren - lösa tröjor för att dölja magen som sväller under dagen. Ser ut att vara typ halvvägs i graviditeten..

Jag ser ut som jag är gravid i 4 månaden. Super hård på magen också. Men annars ga lite illamående kommit precis.
  • Maryswe
    Ljusgläntan skrev 2014-03-02 16:56:56 följande:

Någon här som tagit clearblue veckoindikator test för att se om hcg fortsätter stiga?

Jag tog ett för några dagar sedan och då stod det gravid 2-3 veckor.

Jag ska ta ett vanligt graviditetstest på tisdag då jag går in i vecka 6. Och se att det är starkare än det jag tog sist.

Sen när jag går in i vecka 7 ska jag ta cb veckoindikator och hoppas att den då visar 3+ :)

Mm222: haha tänkte väll! Då är jag med :)
  • Joss81
    snö 81 skrev 2014-03-02 10:27:10 följande:
    Vad kul att du också är här Joss81. Roligt att vi har samma Bf-dag än så länge.

Hej igen!! Ja vad kul Nu får vi hålla alla tummar att det ska gå bra för oss denna gång!!
Svar på tråden Bebis november 2014