• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Saturnus

Hej!

Jag hoppar in här med! :) enligt graviditetskalendern blir det bebis 5/11. Är idag på 5+3. Jag har haft riktig molvärk men nu känner jag ingenting.

Underbart att vi är så många redan :)

• Saturnus
    Saturnus skrev 2014-03-02 22:21:22 följande:

Hej!

Jag hoppar in här med! :) enligt graviditetskalendern blir det bebis 5/11. Är idag på 5+3. Jag har haft riktig molvärk men nu känner jag ingenting.

4+3 skulle det stå.
  • religionmakesconflict
    Hej! Jag hoppar in här med! :) enligt graviditetskalendern blir det bebis 5/11. Är idag på 5+3. Jag har haft riktig molvärk men nu känner jag ingenting. Underbart att vi är så många redan :)

du har saamma bf som jag grattis o välkommen jag får oxå molvärk av o till speciellt när jag reser mig upp o väldigt trött är jag, hur mår du annars..illamående?
  • Saturnus
    religionmakesconflict skrev 2014-03-02 22:47:17 följande:

du har saamma bf som jag smile1.gif grattis o välkommen smile1.gif jag får oxå molvärk av o till speciellt när jag reser mig upp o väldigt trött är jag, hur mår du annars..illamående?
    Åh vad roligt! :) Det är mitt andra barn. Har du barn sedan tidigare? Jag har inte känt så mycket i helgen men innan hade jag molvärk nästan varje dag och lite illamående på morgon o em. Med min första kom det riktiga illamåendet mellan v 6-12.
  • Maryswe

Hej!

Välkommen till tråden!

Jag har också haft mycket molvärk
  • religionmakesconflict
    Saturnus skrev 2014-03-02 23:06:48 följande:
    Åh vad roligt! :) Det är mitt andra barn. Har du barn sedan tidigare? Jag har inte känt så mycket i helgen men innan hade jag molvärk nästan varje dag och lite illamående på morgon o em. Med min första kom det riktiga illamåendet mellan v 6-12.

Detta blir mitt första så allting är helt nytt, haha fick till och med googla vad bim och vul stod för då jag aldrig varit i barntankar . så detta lilla knyte är så välkommet Jag är bara trött o hungrig o frusen ganska ofta. Kollar upp det här med vul o tänker om det verkligen är riskfritt att göraett sådant. Det skulle stilla oron, men orosmänniska som jag är skulle jag oroa mig för att det påverkar fostret..
  • Mizzlundell

Jag gjorde ett vul med mitt första barn och det hände ingenting, tror.inte du behöver oroa dig med den undersökningen,

• tusa

Hej, stort Grattis och välkomna ni nya! Solig Det finns få saker som slår det där plusset på stickan...det skulle vara när man för första gången får träffa den lilla hemlisen Flört

Har jobbat hela veckan, fysiskt tungt och nattshift...helt färdig! 5+5 idag och har mått illa för 2a kvällen nu. Turkisk yogurt+osötad lingonsylt funkar bra! Skönt äntligen med lite fler symptom!!

Vi har fått tid för VUL 18/3...kan knappt vänta...tänk om inget hjärta slår!?

• minolia
    Sweeetie skrev 2014-03-02 19:55:19 följande:
    Vilken vecka är du i? :)

Jag är i v 5+1 om jag går efter när äl var dvs Bf 1 nov.
  • bubblan79
    MmeB skrev 2014-03-02 21:34:59 följande:
    Ingen aning om vad det är för sorts besök...Glad Jag bara ringde till barnmorskemottagningen en vecka efter att jag hade testat positivt och berättade just det och att jag ville boka in första besöket. Hon tog lite uppgifter och bokade in mig en vecka senare. Kan det var lite olika från landsting till landsting hur besöken är upplagda...? Det kanske är ett kombinerat hälsosamtal med inskrivning...? Solig
    det är hälsosamtalet som är det första innan man blir insskriven. det brukar vara bokat runt en timme för en del har mycket frågor och noll koll på hru man som gravid ska leva. mitt tog 45 minuter men då hade jag mycket frågor om mina mediciner och angående min vikt med mat och remiss till dietist plus en ny tid för graviditets-läkaren. allt det andra kunde jag redan då man fått så sjukt mycket info om sånt nät man gjort ivf.
    (¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bebis november 2014