• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Maryswe
    S0ckert0ppen skrev 2014-03-03 15:58:21 följande:

Måste man själv boka ett vul eller görs det ändå?

Alla får inte vul, det får man bara om något känns fel eller om man är väldigt orolig
  • Elmiina

Fast vem som helst får såklart boka eget vul hos gyn, men det kostar ju då 350kr precis som att man ska till tex vårdcentralen.

• tusa
    Elmiina skrev 2014-03-03 15:45:33 följande:
    Tusa: 5+5, då har du inte bf i november väl?

Tänkte ringa och boka in ett vul jag med :) är i 4+6 - 5+2, vet inte riktigt när äl inträffade. Får väl ett mer exakt datum på ultrat :)
    Nä precis, BF blir 28/10
  • Joss81
    Birgitta02 skrev 2014-03-03 16:01:10 följande:
    Min dotter plussade i fredags. 2 nov beräknas det tydligen. (yey - mitt första barnbarn!). Men - vi har tvåäggstvillingar i släkten. Hon är själv tvilling. (Fast hennes tvilling fick jag missfall med i vecka 6 - vanligt tydligen)  Frågan är hur tidigt man kan se att det är tvillingar. Hon skall till barnmorska 17/3 och har jag beräknat rätt är hon då precis gått in i vecka 8. Går det att höra två hjärtljud då? Nån som vet?

Hej. Hjärtslag brukar man kunna se på ultraljud i vecka 8. Däremot har jag hört att det är alldeles för tidigt att kunna höra några hjärtslag vecka 8. Så förhoppningsvis kanske dt går att se om det pickar på två ställen på skärmen
  • Elmiina

Tusa: okej. Tänkte väl de :p trodde att jag hade räknat fel på mitt bf haha.

• Jordgubb

28 år, Göteborg, 1:a försöket, första barnet, BF (både enligt ÄL och sista mens) 12 novemberHjärta

• Mommy1986
    snö 81 skrev 2014-03-03 13:33:04 följande:
    32 år, Norrbotten, 3:e försöket, andra barnet. BF enligt sista mens 12/11 och enligt ÄL 8/11
    Här är en till från Norrbotten. :)

27 år och andra barnet.

Vi lyckades på fjärde försöket efter MA.

BF 7/11
  • Sweeetie

Påminner om facebook gruppen, den är hemlig så ingen kan se att man är med eller vad som skrivs. Skicka pm till bubblan79 så kan hon bjuda in! Vore ju jättekul om fler gick med! Glad

• Alicia li
    Elmiina skrev 2014-03-03 17:09:24 följande:
    Fast vem som helst får såklart boka eget vul hos gyn, men det kostar ju då 350kr precis som att man ska till tex vårdcentralen.

Det är nog olika hur lätt man kan få vul. Där jag bor är det svårt att få vul (få gynmottagningar som gör det) jag har ändå beställt tid men fick bara tiden för att kunna tidsbestämma. Min mens kom inte igång efter baby och jag fick inget positivt ägglossningtest så det är lite svårt att räkna ut.
Svar på tråden Bebis november 2014