• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Sweeetie

Jag tog clearblue test förra söndagen o då visa den 1-2. Sen tog jag i fredags, alltså bara 5 dagar senare och då stod de 2-3 :) Jag har en kvar som jag ska ta på fredag igen och då borde de ju stå 3+

• Sweeetie
    minolia skrev 2014-03-02 17:28:28 följande:

Ja, jag tog första testet för en vecka sedan och då stod det 2-3 veckor. Igår stod det 3+. Så det känns ju bra!
    Vilken vecka är du i? :)
  • MmeB

Hej på er!

Kul att vi blir fler och fler! 
    Hoppas ingen blir upprörd nu, men det känns nästan som jag har lite tvärtom-symptom. Känner mig både piggare och mättare. Någon som känner igen sig? Jag antar att det kommer att förändras, men just nu är det så här så det är väl bara passa på att njuta av den extra energin och att man slipper vara hungrig. Skrattande

Annars har jag sjukt ömma bröst som har svällt en aning (till makens glädje hahaha...), starkare doftsinne och finnigare hy. 

Förresten, jag ska på mitt första besök hos barnmorskan på torsdag. Någon rutinerad barnaföderska som kan berätta vad som händer då? De sa att det kommer att ta ca 1 h och jag kan inte riktigt förstå vad det är som tar så lång tid... Obestämd

• Sweeetie
    MmeB skrev 2014-03-02 21:07:57 följande:
    Hej på er!

Hoppas ingen blir upprörd nu, men det känns nästan som jag har lite tvärtom-symptom. Känner mig både piggare och mättare. Någon som känner igen sig? Jag antar att det kommer att förändras, men just nu är det så här så det är väl bara passa på att njuta av den extra energin och att man slipper vara hungrig. Skrattande

Annars har jag sjukt ömma bröst som har svällt en aning (till makens glädje hahaha...), starkare doftsinne och finnigare hy. 

Förresten, jag ska på mitt första besök hos barnmorskan på torsdag. Någon rutinerad barnaföderska som kan berätta vad som händer då? De sa att det kommer att ta ca 1 h och jag kan inte riktigt förstå vad det är som tar så lång tid... Obestämd
    En timme? oj.. hälsosamtal tar inte alls lång tid. inskrivningen tar dock lite längre iom prover o sånt. vilket besök ska du på? Glad
  • MmeB
    Sweeetie skrev 2014-03-02 21:20:28 följande:
    En timme? oj.. hälsosamtal tar inte alls lång tid. inskrivningen tar dock lite längre iom prover o sånt. vilket besök ska du på? Glad
    Ingen aning om vad det är för sorts besök...Glad Jag bara ringde till barnmorskemottagningen en vecka efter att jag hade testat positivt och berättade just det och att jag ville boka in första besöket. Hon tog lite uppgifter och bokade in mig en vecka senare. Kan det var lite olika från landsting till landsting hur besöken är upplagda...? Det kanske är ett kombinerat hälsosamtal med inskrivning...? Solig
  • Sweeetie
    MmeB skrev 2014-03-02 21:34:59 följande:
    Ingen aning om vad det är för sorts besök...Glad Jag bara ringde till barnmorskemottagningen en vecka efter att jag hade testat positivt och berättade just det och att jag ville boka in första besöket. Hon tog lite uppgifter och bokade in mig en vecka senare. Kan det var lite olika från landsting till landsting hur besöken är upplagda...? Det kanske är ett kombinerat hälsosamtal med inskrivning...? Solig
    Ja det är ju olika, spännande!! Glad Jag har inskrivning kring v12.. i april, usch så segt!
  • snö 81
    Mommy1986 skrev 2014-03-02 16:46:42 följande:
    Jag har molvärk och ballong mage, riktigt svullen.. :( Brösten har börjat ömma, gör inget om de sväller när jag ändå har rätt småa. :D

Och gällande magen får jag köra samma som förra sensommaren - lösa tröjor för att dölja magen som sväller under dagen. Ser ut att vara typ halvvägs i graviditeten..

Exakt samma här, ser ordentligt gravid ut redan med svullen mage. Den värsta tiden nu när man ska försöka dölja växande bröst och svullen mage
  • Lantlollan
    MmeB skrev 2014-03-02 21:07:57 följande:
    Hej på er!

Jag känner igen mig! Men gissningsvis är det lyckoruset fortfarande och "smällen" kommer väl vad det lider. ;) Bara att njuta så länge det går!!
  • snö 81
    Jordgubb skrev 2014-03-02 15:19:00 följande:
    Vad roligt! Ja hade Äl 20/2, när hade du?

Jag hade ÄL redan 16:e
  • snö 81
    Joss81 skrev 2014-03-02 19:49:25 följande:
    Hej igen!! Ja vad kul Nu får vi hålla alla tummar att det ska gå bra för oss denna gång!!

Ja, det kommer gå så bra så!!
Svar på tråden Bebis november 2014