• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Maryswe
    religionmakesconflict skrev 2014-03-02 23:17:38 följande:

Detta blir mitt första smile1.gif så allting är helt nytt, haha fick till och med googla vad bim och vul stod för då jag aldrig varit i barntankar smile1.gif . så detta lilla knyte är så välkommet smile1.gif Jag är bara trött o hungrig o frusen ganska ofta. Kollar upp det här med vul o tänker om det verkligen är riskfritt att göraett sådant. Det skulle stilla oron, men orosmänniska som jag är skulle jag oroa mig för att det påverkar fostret..
    Jag tror inte att det finns någon risk för missfall vid vul :)
  • hmmmf

Känner nästan inte av graviditeten. Har lite ömma bröst och blir svullen om magen på eftermiddagar/kvällar. Kommer ihåg att det var samma med sonen. Kände inget fram till typ vecka 8. Sen kom illamåendet. Har dock redan matångest. Väger lite mycket och är mitt uppe i viktnedgång. Gick upp typ 27 kg förra graviditeten. Det vill jag inte göra igen. Då jag inte lyckats gå ner allt från förra graviditeten än.

• Ljusgläntan
    Maryswe skrev 2014-03-02 19:20:46 följande:
    Jag ska ta ett vanligt graviditetstest på tisdag då jag går in i vecka 6. Och se att det är starkare än det jag tog sist.

Sen när jag går in i vecka 7 ska jag ta cb veckoindikator och hoppas att den då visar 3+ :)

Mm222: haha tänkte väll! Då är jag med :)
    Jag går in i vecka 6 idag och tänkte ta ett nytt veckoindikatortest imorn och se om det gått upp till 3+ men kanske borde vänta som du till vecka 7 egentligen.
  • Limath
    hmmmf skrev 2014-03-03 08:29:00 följande:
    Känner nästan inte av graviditeten. Har lite ömma bröst och blir svullen om magen på eftermiddagar/kvällar. Kommer ihåg att det var samma med sonen. Kände inget fram till typ vecka 8. Sen kom illamåendet. Har dock redan matångest. Väger lite mycket och är mitt uppe i viktnedgång. Gick upp typ 27 kg förra graviditeten. Det vill jag inte göra igen. Då jag inte lyckats gå ner allt från förra graviditeten än.
    Jag har också lite matångest! Gick upp över 30 kg sist och hade 5 kg kvar att gå ner nu när jag plussade. Efter allt det kämpandet vill man inte börja om från början igen! Hur var dina matvanor sist? Jag kan ju erkänna att mina inte var de bästa... men sedan är det svårt att stå emot när man är trött och hungrig och extremt sugen på något :P
  • Maryswe
    Ljusgläntan skrev 2014-03-03 09:04:05 följande:
    Jag går in i vecka 6 idag och tänkte ta ett nytt veckoindikatortest imorn och se om det gått upp till 3+ men kanske borde vänta som du till vecka 7 egentligen.
    Du får nog 3+ ändå :) jag väntar bara för att jag ändå har ett till test och känns onödigt att ta båda samtidigt
  • Limath

Ni som fortsätter testa, varför gör ni det? Är det för att utesluta MA? För vad jag har förstått annars så finns det inga falska plus, så har man fått ett så ska ju det räcka :)

• Ezco12

Hejhej. Hoppar in här. Fick pluss för två dagar sedan och gick idag in i v5 (4+0).Solig
    Kände på mig att de tagit sig denna månaden. Brukar ha ömma bröstvårtor 2-3 dagar veckan innan mens, men denna månaden har de varit ömma sedan äl. Glad

• nyitråden

Kul att så många plussat, grattis!

Mina symptom kommer och går och det verkar ju helt normalt men jag kan inte låta bli att toklängta till vecka 12 då det ska vara lite mer säkert.. VUL 17  mars är inbokat så nu längtar jag dit. 

Ha en fin dag alla mom2bes!

• tjej93

Någon som har erfarenhet av åksjuketabletter? Tar de bort illamåendet? Jag har spytt varje morgon i en vecka nu... Och ibland även runt lunch, varm mat går inte så bra att äta! för stora portioner är också svårt. På jobbet får jag låtsats som ingenting, sitter och idisslar maten som en jävla ko!!! de är inte så överdrivet att jag måste ha något receptbelagt

• tusa
    Limath skrev 2014-03-03 10:24:16 följande:
    Ni som fortsätter testa, varför gör ni det? Är det för att utesluta MA? För vad jag har förstått annars så finns det inga falska plus, så har man fått ett så ska ju det räcka :)
    Precis, för att se att testen blir starkare=hormonerna stiger och inte tvärtom Glad...trist, men ett plus betyder inte självskrivet en förlossning Obestämd, och när man varit med om en massa skit så vet man att det är en verklighet som inte bara drabbar andra.. Väntar på posten med mina nya tester nu. Jag har testat varje dag sedan förra tisdagen, det är det sätt jag har för att hålla tvivel och oro borta Cool
Svar på tråden Bebis november 2014