• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Limath
    tusa skrev 2014-03-03 12:42:21 följande:
    Precis, för att se att testen blir starkare=hormonerna stiger och inte tvärtom Glad...trist, men ett plus betyder inte självskrivet en förlossning Obestämd, och när man varit med om en massa skit så vet man att det är en verklighet som inte bara drabbar andra.. Väntar på posten med mina nya tester nu. Jag har testat varje dag sedan förra tisdagen, det är det sätt jag har för att hålla tvivel och oro borta Cool
    Ok, då förstår jag! Bättre att testa än att gå runt och oroa sig hela tiden!
  • Limath
    tjej93 skrev 2014-03-03 12:20:11 följande:
    Någon som har erfarenhet av åksjuketabletter? Tar de bort illamåendet? Jag har spytt varje morgon i en vecka nu... Och ibland även runt lunch, varm mat går inte så bra att äta! för stora portioner är också svårt. På jobbet får jag låtsats som ingenting, sitter och idisslar maten som en jävla ko!!! de är inte så överdrivet att jag måste ha något receptbelagt
    Det finns ett sånt åksjuke-armband man kan köpa på apoteket, har en kompis som mådde riktig illa och det tog bort det mesta! Så slipper man stoppa i sig mediciner i onödan :)
  • tusa
    Limath skrev 2014-03-03 12:49:12 följande:
    Ok, då förstår jag! Bättre att testa än att gå runt och oroa sig hela tiden!
    Det är det Glad Egentligen räcker det nog med varannan dag eftersom hcg dubblas/halveras över 2 dagar, men tycker det är skönt att börja varje morgon med ett svart-på-vitt "Du är gravid i dag med". Vet inte hur länge jag har tänkt hålla på med det, men har inte många symptom som bevis heller ännu. Ömma bröst, och nu faktiskt 2 kvällar med illamående, annars inget.

Idag är vi på v. 5+5.. Tiden går bara sååå sakta!! Skrikandes Sportlov denna vecka, och kommer vara upptagen i backen med barnen så hoppas denna vecka svischar förbi och sedan är det 1v kvar tills vi får se om där finns några hjärtslag på VUL Solig Det kommer verkligen att kännas fantastiskt och har man sett hjärtaktivitet så ökar chansen för lyckad grav, med ca 70-90%, så kan kanske slappna av och njuta mer då?
  • Sweeetie

Jag tar många tester för jag är testoman Flört hahaha... har två kvar sen får de räcka med tester denna gång haha

• Sweeetie
    tusa skrev 2014-03-03 01:15:23 följande:
    Hej, stort Grattis och välkomna ni nya! Solig Det finns få saker som slår det där plusset på stickan...det skulle vara när man för första gången får träffa den lilla hemlisen Flört

Har jobbat hela veckan, fysiskt tungt och nattshift...helt färdig! 5+5 idag och har mått illa för 2a kvällen nu. Turkisk yogurt+osötad lingonsylt funkar bra! Skönt äntligen med lite fler symptom!!

Vi har fått tid för VUL 18/3...kan knappt vänta...tänk om inget hjärta slår!?
    Va spännande! Vi har vul den 17/3 Glad
  • 96hn

Grattis till alla nya som plussat :) Vill bara kolla med er, jag går in i vecka 6 imorgon, och nu börjar symtomen komma. Jag mår småilla hela dagarna, mer när jag inte äter vilket ju är väldigt typiskt =/ men jag har också sån fruktansvärt äcklig smak i munnen. Något tips hur jag kan göra för att bli av med smaken, illamåendet tar jag bara positivt :) Det skulle också vara roligt att veta hur gamla ni är, var ni bor och när ni har BF :) kanske också efter hur många försök ni blev gravida, sånt tycker jag är lite spännande att räkna på :) Jag är snart 25 år och bor i Motala, BF 3/11 :) för oss tog det sig på försök nummer 3. Dock har vi grejat med barnagörandet sen förra sommaren men aldrig kunnat pricka ÄL pga jobb.

• Sweeetie
    96hn skrev 2014-03-03 13:16:17 följande:
    Grattis till alla nya som plussat :) Vill bara kolla med er, jag går in i vecka 6 imorgon, och nu börjar symtomen komma. Jag mår småilla hela dagarna, mer när jag inte äter vilket ju är väldigt typiskt =/ men jag har också sån fruktansvärt äcklig smak i munnen. Något tips hur jag kan göra för att bli av med smaken, illamåendet tar jag bara positivt :) Det skulle också vara roligt att veta hur gamla ni är, var ni bor och när ni har BF :) kanske också efter hur många försök ni blev gravida, sånt tycker jag är lite spännande att räkna på :) Jag är snart 25 år och bor i Motala, BF 3/11 :) för oss tog det sig på försök nummer 3. Dock har vi grejat med barnagörandet sen förra sommaren men aldrig kunnat pricka ÄL pga jobb.
    du kanske kan gå med i fb gruppen? skicka pm till bubblan79 :)
  • tusa

36 år, Norrbotten. 3,5-4 år sedan vi började försöka. Detta var vår 1a IVF.
    BF 28/10.

• snö 81
    96hn skrev 2014-03-03 13:16:17 följande:
    32 år, Norrbotten, 3:e försöket, andra barnet. BF enligt sista mens 12/11 och enligt ÄL 8/11
  • bubblan79
    snö 81 skrev 2014-03-03 13:33:04 följande:
    32 år, Norrbotten, 3:e försöket, andra barnet. BF enligt sista mens 12/11 och enligt ÄL 8/11
    måste blivit fel. jag hade äl 6/2 och har bf 31 oktober
    (¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bebis november 2014