• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Ljusgläntan
    tusa skrev 2014-03-03 12:42:21 följande:
    Precis, för att se att testen blir starkare=hormonerna stiger och inte tvärtom Glad...trist, men ett plus betyder inte självskrivet en förlossning Obestämd, och när man varit med om en massa skit så vet man att det är en verklighet som inte bara drabbar andra.. Väntar på posten med mina nya tester nu. Jag har testat varje dag sedan förra tisdagen, det är det sätt jag har för att hålla tvivel och oro borta Cool
    Instämmer med dig! Och man vet att hcg ökar om man får 3+ på clearblue veckoindikator från 2-3 innan. Jag fick de inte på posten idag så de jag kommer inte kunna testa förrän onsdag nu, nervöst att se om det äntligen kommer upp 3+ .
  • Maryswe
    Elmiina skrev 2014-03-03 17:09:24 följande:

Fast vem som helst får såklart boka eget vul hos gyn, men det kostar ju då 350kr precis som att man ska till tex vårdcentralen.

Fast vad menar du med gyn?

För på gynakuten kostar det 350 men där får ändå inte alla komma in för att de inte hinner med alla. I alla fall på vår.
  • Elmiina

Menar inte gynakuten. Dit hoppas jag att man åker i AKUT fall. Men man kan ringa till en gynekologmottagning som utför ultraljud. Om mottagningen utför ultraljud så kan man boka in en privat tid. Annars får man övertyga sin barnmorska om att man behöver ett vul och då utför antingen hon den eller skickar vidare dig till någon som gör. Som här i Stockholm ringer jag cevita care :) Och dom har aldrig tjafsat om att jag inte fått göra även fast jag inte har haft nån anledning, bara för att stilla oron typ.

Kolla upp era gyn i närheten, brukar stå på deras hemsida om dom utför ultra eller ej :)

• Madeleiiiine
    Sweeetie skrev 2014-03-03 20:05:40 följande:

Påminner om facebook gruppen, den är hemlig så ingen kan se att man är med eller vad som skrivs. Skicka pm till bubblan79 så kan hon bjuda in! Vore ju jättekul om fler gick med! Glad

Hittar ingen bubblan79? Vill gärna gå med i fb-gruppen :)
  • religionmakesconflict
    Elmiina skrev 2014-03-03 22:18:04 följande:
    Menar inte gynakuten. Dit hoppas jag att man åker i AKUT fall. Men man kan ringa till en gynekologmottagning som utför ultraljud. Om mottagningen utför ultraljud så kan man boka in en privat tid. Annars får man övertyga sin barnmorska om att man behöver ett vul och då utför antingen hon den eller skickar vidare dig till någon som gör. Som här i Stockholm ringer jag cevita care :) Och dom har aldrig tjafsat om att jag inte fått göra även fast jag inte har haft nån anledning, bara för att stilla oron typ. Kolla upp era gyn i närheten, brukar stå på deras hemsida om dom utför ultra eller ej :)

vilken vecka var du i när du fick göra vul på cevita?
  • Maryswe
    Elmiina skrev 2014-03-03 22:18:04 följande:

Menar inte gynakuten. Dit hoppas jag att man åker i AKUT fall. Men man kan ringa till en gynekologmottagning som utför ultraljud. Om mottagningen utför ultraljud så kan man boka in en privat tid. Annars får man övertyga sin barnmorska om att man behöver ett vul och då utför antingen hon den eller skickar vidare dig till någon som gör. Som här i Stockholm ringer jag cevita care :) Och dom har aldrig tjafsat om att jag inte fått göra även fast jag inte har haft nån anledning, bara för att stilla oron typ.

Kolla upp era gyn i närheten, brukar stå på deras hemsida om dom utför ultra eller ej :)

Okej hade ingen aning om att det var så billigt! Ska kolla upp imorgon, bor också i Stockholm nämligen :)
  • religionmakesconflict
    Maryswe skrev 2014-03-03 23:01:50 följande:
    Okej hade ingen aning om att det var så billigt! Ska kolla upp imorgon, bor också i Stockholm nämligen :)

Kollade oxå på deras sida.. 350kr o frikort gäller o ingen remiss behövs :)) Undrar bara från vilken vecka dom.gör vul
  • Elmiina

Jag var i 7+ då. Minns inte exakt dag. Dagen stämde iaf inte med min sista mens men dom ville iaf inte flytta mig för att jag endå skulle göra ett kub test några veckor efter (då genom barnmorskan och gratis) :)

• valere

Hej tjejer! Nu får jag äntligen ta plats i den här delen av forumet. :) Har precis fått reda på att jag är gravid. Det är första barnet och vi har försökt ett tag, men efter min första Pergotime sitter jag nu här och kan inte riktigt förstå. Men på testet står det ju klart och tydligt "Gravid" :) BF ska vara 9 november.

Nu väntar jag bara otåligt på att sambon ska vakna så att jag får dela med mig av den goda nyheten! :)

• PolkaDottie

Tänkte hoppa in här om jag får:) plussat i dag, bim i söndags. Första barnet för mig, spännande:)

Svar på tråden Bebis november 2014