• Guanno

Varför går jag inte ner i vikt?

Idag väger jag 101 kg.
    För 6 veckor sedan började jag träna från att inte träna alls till att träna på crosstrainer minst 30 min varje dag, samt vikter efter det. Dessutom så simmar jag minst 3 gånger i veckan innan jobbet och ändå står min vikt stilla. Jag har slutat äta ALL onyttig mat och kör stenhårt på att jag ska gå ner i vikt.
    Första 4 veckorna gick jag ner 4 kg, men efter det så har vikten stått stilla i två veckor.
    Jag undrar om jag gör något fel?

Är det så att jag bygger muskler istället?
    Tränar jag för lite?
    Är det så att jag kan ha blivit smalare även fast vikten inte rör sig? För jag kan se i spegeln att det har skett en förändring.
    Kanske jag hakar upp mig för mycket på vågen?

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?
  • Solstråle00001

Har lite svårt att förstå dig! Tolkar det som att du dricker saft! Det kan vara den som gör att du får i dig för mycket kalorier!

• En glad tjej

Hannaj1991, Nutrilett är bara en genväg till att gå ner. Personligen tycker jag att det är tråkigt att svälta sig och gå hungrig, det finns andra sätt att gå ner på! Jag tror du äter precis vad du behöver eftersom du inte går ner. Kan inte förstå varför du inte skriver ner exakt vad du äter på en dag? Vi vet inte vilka mängder och det är lätt att ta för mycket. Jag kan rekommendera ViktVäktarna om du fortfarande vill kunna äta allt.

• Hannaj1991

Tvärt om nutrilett gör så man går ner de vet jag sen tidigare ... Om ni så gärna vill veta va jag äter på en dag så ... 2 koppar kaffe ca 2 mackor 1 tallrik youghurt om de finns hemma frukost .. Lunch ris el pasta ev 2 köttbitar el så o grönsaker ... Middag ris el pasta cickenbits el pizza grönsaker och god sallad me mycket gott i ....

• Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 09:38:56 följande:
    Tvärt om nutrilett gör så man går ner de vet jag sen tidigare ... Om ni så gärna vill veta va jag äter på en dag så ... 2 koppar kaffe ca 2 mackor 1 tallrik youghurt om de finns hemma frukost .. Lunch ris el pasta ev 2 köttbitar el så o grönsaker ... Middag ris el pasta cickenbits el pizza grönsaker och god sallad me mycket gott i ....
    Ja, men du har ju gått upp sen igen när du slutat med nutrilett ? Annars borde du ju vara normalviktig vid det här laget.
    Jag förstår inte riktigt vad du vill i den här tråden, det är meningslöst att svara dig när du bara försvarar dig med att "jag behöver inte förändra mina matvanor". Du äter helt enkelt förmycket och tycks äta alldeles förmycket snabba kolhydrater och fett (dålig kombo!), därför går du inte ner i vikt. Så är det bara. Om du inte börjar äta vettigare så kommer du ligga kvar på samma vikt även när du slutar med Nutrilett alt. gå upp. Det är ditt val, trivs du med ditt liv som det är nu så fortsätt så.

Börjar starkt fundera på om du bara driver med alla här..
  • UCharlotte
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 11:50:07 följande:
    Nej jag går inte upp av nutrilett och jag äter bra mat så är de bara
    Ingen har påstått att du går upp av Nutrilett men Nutrilett lägger dig på en nivå med för få kalorier och det kommer sätta hela kroppen ur balans. Sen när du börjar äta normalt så kommer du gå tillbaka till den vikt du hade innan.

Detta beror på att du inte gjort en BESTÄNDIG FÖRÄNDRING, utan du har tillfälligt svält dig.

Även "bra" mat är svårt för folk som inte kan det där med det kemiska och hormoner. Men äter du BRA MAT och inte får de resultat du vill, du är något i planen fel...och bör rättas till. Även bra, kan vara fel...
  • Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 11:50:07 följande:
    Nej jag går inte upp av nutrilett och jag äter bra mat så är de bara
    Du kallar alltså pizza och färdigmat, pasta och mackor för "bra mat" Obestämd Men visst, om du äter så bra och går ner i vikt nu så finns det väl inget mer att diskutera :) Problem solved.
  • Påven Johanna

Hannaj och hennes sätt att resonera på är lite speciellt. Kanske föreligger inte enbart problem med övervikt där - verkar vara lite tjall med förståelsen också. 

• Flaskpostaren

Enkelt: Du springer för lite och äter för mycket!

Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?