• Guanno

Varför går jag inte ner i vikt?

Idag väger jag 101 kg.
    För 6 veckor sedan började jag träna från att inte träna alls till att träna på crosstrainer minst 30 min varje dag, samt vikter efter det. Dessutom så simmar jag minst 3 gånger i veckan innan jobbet och ändå står min vikt stilla. Jag har slutat äta ALL onyttig mat och kör stenhårt på att jag ska gå ner i vikt.
    Första 4 veckorna gick jag ner 4 kg, men efter det så har vikten stått stilla i två veckor.
    Jag undrar om jag gör något fel?

Är det så att jag bygger muskler istället?
    Tränar jag för lite?
    Är det så att jag kan ha blivit smalare även fast vikten inte rör sig? För jag kan se i spegeln att det har skett en förändring.
    Kanske jag hakar upp mig för mycket på vågen?

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?
  • Svartsmurfan
    Hannaj1991 skrev 2014-04-11 12:16:59 följande:
    Jag äter ju små portsoner kan ingen ge råd hur man går ner istället för o kritisera mig hela tiden att jag äter fel mat o så för de gör jag inte pizza o kebab o läsk måste man få ta nån gång men inte för ofta har inte vägt mig på ca1 vecka för jag vill inte se va de står

Visst men inte om du ska gå ner i vikt . Fulkorns ris och pasta är bättre en vanlig vit . Naturell fil och yoghurt . Kvarg i stället för grädde i mat . En te sked jordnöts smör nör sötsuget kommer . Vatten gympa är bra när man har ont i sina knän . När du gått ner till tvåsiffrigt så är knäna förhoppningsvis bättre .
  • Svartsmurfan
    Hannaj1991 skrev 2014-04-11 12:16:59 följande:
    Jag äter ju små portsoner kan ingen ge råd hur man går ner istället för o kritisera mig hela tiden att jag äter fel mat o så för de gör jag inte pizza o kebab o läsk måste man få ta nån gång men inte för ofta har inte vägt mig på ca1 vecka för jag vill inte se va de står

Du måste se skilnad på råd och kritik och ta åt dig av råden finns tyvärr inga lätta vägar
  • Hannaj1991

Me tycker inte om fulkorns pasta el ris inte naturell youghurt heller de vanliga ska de va använder milda mat i stället för grädde för de är viss mat jag inte tål som jag får ont i magen av de beror på vad de är för råd nej tack för vattengympa aldrig har en knäskada som jag inte kan göra så mycket åt o inte läkarn heller för dom opererar bara dom som sportar JAG VILL HA RÅD OM HUR MAN GÅR NER INTE KRETIK

• Svartsmurfan
    Hannaj1991 skrev 2014-04-11 12:45:33 följande:
    Me tycker inte om fulkorns pasta el ris inte naturell youghurt heller de vanliga ska de va använder milda mat i stället för grädde för de är viss mat jag inte tål som jag får ont i magen av de beror på vad de är för råd nej tack för vattengympa aldrig har en knäskada som jag inte kan göra så mycket åt o inte läkarn heller för dom opererar bara dom som sportar JAG VILL HA RÅD OM HUR MAN GÅR NER INTE KRETIK

Du måste skämta du vill inte ändra din kost och äta mat utan massa socker och fett inte röra på dig . Självklart blir du inte opererad när du vägrar samarbeta och ta till dig råd . Man kan inte gå ner 62 kg utan att man får försaka vissa saker . Lägger du om dina kostvanor går du ner . Pizza och liknande mat får man äta men är det värt det i ditt läge när du kan göra så fin god liknande mat med magrare och inte så mycket kolhydrater . Du kan äta rätt i små portioner . Havregrynsgröt rivet äpple kanel och lite mjölk är en bra frukost du står dig läge på.
  • Hannaj1991

Sluta tjata om att jag ska ändra min kost jag behöver inte ändra min kost alls ... De va prat om ev operation men de blev inte så knäskadan kommer jag ha hela livet finns inget att göra åt knäskadan .. De ända dom hjälper är nutrilett

• UCharlotte
    Hannaj1991 skrev 2014-04-11 14:10:16 följande:
    Sluta tjata om att jag ska ändra min kost jag behöver inte ändra min kost alls ... De va prat om ev operation men de blev inte så knäskadan kommer jag ha hela livet finns inget att göra åt knäskadan .. De ända dom hjälper är nutrilett
    Det du stoppar i munnen, vad det än är: Mindre, Färre, Nyttigare

Gällande hur du rör kroppen: Mer, Oftare, Flåsigare
  • Voluptuous Shalimar
    MEN DRICK NUTRILETT DÅ OCH SLUTA JIDDRA.

Det var då fan till att vara envis och tjatig. Har du svårt att fatta eller rycker det för mycket i svansen???
  • Svartsmurfan

Så du ska leva på 5 nutrilett påsar om dagen i resten av ditt liv . Lycka tiil med det för så fort du börjar äta går du upp igen , inte avudsjuk på det . Tyvärr det som kommer in och inte tas ut blir kvar på kroppen .precis som på Banken. Varför fråga när man inte vill ha råd och hjälp ?
  • Påven Johanna
    Hannaj1991 skrev 2014-04-11 14:27:28 följande:
    Jag e ute efter goda råd inget annat
    Har du provat Nutrilett? Man går ner av det, var det någon som sa. Minns inte vem, men det var i alla fall en skarptänkande människa. 
Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?