• Guanno

Varför går jag inte ner i vikt?

Idag väger jag 101 kg.
    För 6 veckor sedan började jag träna från att inte träna alls till att träna på crosstrainer minst 30 min varje dag, samt vikter efter det. Dessutom så simmar jag minst 3 gånger i veckan innan jobbet och ändå står min vikt stilla. Jag har slutat äta ALL onyttig mat och kör stenhårt på att jag ska gå ner i vikt.
    Första 4 veckorna gick jag ner 4 kg, men efter det så har vikten stått stilla i två veckor.
    Jag undrar om jag gör något fel?

Är det så att jag bygger muskler istället?
    Tränar jag för lite?
    Är det så att jag kan ha blivit smalare även fast vikten inte rör sig? För jag kan se i spegeln att det har skett en förändring.
    Kanske jag hakar upp mig för mycket på vågen?

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?
  • Anton Chigurh
    Hannaj1991 skrev 2014-04-12 14:15:37 följande:
    Jag driver ej
    Okej...gör som jag, Hanna, promenera  5 gånger i veckan, mellan 20 och 33 kilometer varje gång, träna dessutom 3 gånger i veckan på gymmet, ät mycket protein, jag äter 150 gram protein träningsfria dagar och upp till 200 gram protein träningsdagar samt dagen efter. Sen äter jag en hel del mat mat utöver det, och jag har inga som helst problem med att relegera min vikt som jag vill. Jag går ner några kilo om jag vill och jag går upp om jag vill. Men så har jag en självdisciplin av guds nåde också...

Och en motivation som heter duga.

Lite så.

lycka till.Glad

Glöm inte....mycket protein.

Kram //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Voluptuous Shalimar
    Hannaj1991 skrev 2014-04-12 15:31:38 följande:
    Hår ej på jym
    Är din nutrilett
    Skit i att träna
    Sluta tjata om att du inte är fejk, ingen tror dig
    svara INTE på detta...

Död
  • UngMamma25

Jag gick upp från 60 till 107kg pga mina 2 graviditeter -08 och -11.. Kunde inte gå ner i vikt igen. Försökte med ALLT men ingen resultat... då gick jag till vårdcentralen för lite mer än ett år sedan, det visade sig att jag hade problem med ämnesomsättningen dvs sköldkörteln. Och sedan jag började äta Levaxin.. och nu, ett år senare -30 kg BORTA! Det är drygt 15kg kvar tills jag är nöjd med vikten... :) 

Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?