• Guanno

Varför går jag inte ner i vikt?

Idag väger jag 101 kg.
    För 6 veckor sedan började jag träna från att inte träna alls till att träna på crosstrainer minst 30 min varje dag, samt vikter efter det. Dessutom så simmar jag minst 3 gånger i veckan innan jobbet och ändå står min vikt stilla. Jag har slutat äta ALL onyttig mat och kör stenhårt på att jag ska gå ner i vikt.
    Första 4 veckorna gick jag ner 4 kg, men efter det så har vikten stått stilla i två veckor.
    Jag undrar om jag gör något fel?

Är det så att jag bygger muskler istället?
    Tränar jag för lite?
    Är det så att jag kan ha blivit smalare även fast vikten inte rör sig? För jag kan se i spegeln att det har skett en förändring.
    Kanske jag hakar upp mig för mycket på vågen?

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?
  • Svartsmurfan

Hon verkar driva mer oss . Min man gick ner 10kg bara genom att sluta med smaksatt yugurt och fil pluss ett glas juice till frukost maten till 90% om man inte är ilitidrottare men att tanka med vit ris och pasta och pizza går man inte ner av. Nutrilett går man ner av men upp mer en man gick ner när man slutar med det.

• Hannaj1991

Äter inte för mycket sluta säg att jag äter för mycket de finns tydligen ingen som kan ge råd hur man går ner rör på mig så mycket jag kan har en knäskada så sem har jag stuka el vrikat höger fot som gör ont varje dag så jag tar de lugt tränar de kan kan

• UCharlotte
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 12:44:21 följande:
    Äter inte för mycket sluta säg att jag äter för mycket de finns tydligen ingen som kan ge råd hur man går ner rör på mig så mycket jag kan har en knäskada så sem har jag stuka el vrikat höger fot som gör ont varje dag så jag tar de lugt tränar de kan kan
    Men har du en knäskada som påverkar dina promenader så kan du inte inkludera dem i ditt motionstänk för en vanlig promenad gör inget mer än ger dig frisk luft. Du behöver flåset för att det ska göra någon skillnad. "Så mycket jag kan".. räcker inte även om du gör ditt bästa just nu. Din kropp struntar i din knäskada, den kräver samma sak för förändring vare sig du är pigg, trött, med hela knän eller trasiga.

Du är ganska otydlig i vad du egentligen vill.
    Gå ner i vikt? Fine..men hur? Vill du motionera mer. Gå ner genom att äta mindre. Har du ett långsiktigt, kortsiktigt tänk på din plan? Hur mycket tid kan du tänka dig att lägga ner? Är du villig att kämpa, offra, gå utan...

Det går inte att hjälpa folk som egentligen inte vill bli hjälpta.
  • Flaskpostaren
    Alltså äter du mer än du springer, pga knäskada.

Då får du väl träna på andra sätt då. Finns massor med sätt att träna på som inte involverar knäna.
  • Svartsmurfan

Hur många pulstoppar får du på dina promenader ? Du behöver minst 2st för att bränna fett . Om du nu har en knäskada är kosten det enda man ksn göra även styrka för att forma kroppen. Undvik bröd" vetemöl" och söt mat färdiga såser , kryddblandningar senap och ketchup. Ät små portioner flera gånger .

• Vickisen
    Du har ju fått jättemånga bra råd här - ät mindre och vettig mat så kommer du gå ner oavsett om du rör på dig eller inte. Du vill bara inte ta till dig dem. Sen påstår du att mackor och pizza är bra mat och förstår inte varför du är överviktig?

Eftersom du verkar ha noll koll på din kost så skulle jag i dina skor ladda ner ex Lifesum-appen och kolla av vad du faktiskt stoppar i dig under en vecka och sedan göra en utvärdering. Du kanske småäter mycket också som du inte tänker på?
  • Hannaj1991

Min kropp känner visst av knäskadan den kommer jag ha hela tiden ... De ända jag inte äter el dricker dricker sällan läsk en gång i veckan kebab me pomfritt sällan äter inge godis bara speciella tillfällen vill ner från 122,2 till 50 kg o jag e 164 lång min normala vikt e 60 kg

• Påven Johanna
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 13:27:57 följande:
    Min kropp känner visst av knäskadan den kommer jag ha hela tiden ... De ända jag inte äter el dricker dricker sällan läsk en gång i veckan kebab me pomfritt sällan äter inge godis bara speciella tillfällen vill ner från 122,2 till 50 kg o jag e 164 lång min normala vikt e 60 kg
    Men du kan helt enkelt inte äta bra mat och små portioner när du väger 122 pannor till en längd på 164 cm. Det säger sig självt att du måste överäta kraftigt för att komma upp i den vikten. 

När vägde du senast 60 kg?
  • Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 13:27:57 följande:
    I ett av dina inlägg skriver du att du använder olika appar där du lägger in vad du äter. Hur många kalorier äter du i snitt per dag? Finns det dagar då du ätit betydligt mer?
  • Hannaj1991

Jo jag äter visst bra mat precis som alla andra jag har appar men glömmer l lägga in kan de va för ca 2 år sen jag vägde 60 kg sen kan de va att jag har graviditets kilona kvar gick ner lite när min son föddes ....

Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?