• Guanno

Varför går jag inte ner i vikt?

Idag väger jag 101 kg.
    För 6 veckor sedan började jag träna från att inte träna alls till att träna på crosstrainer minst 30 min varje dag, samt vikter efter det. Dessutom så simmar jag minst 3 gånger i veckan innan jobbet och ändå står min vikt stilla. Jag har slutat äta ALL onyttig mat och kör stenhårt på att jag ska gå ner i vikt.
    Första 4 veckorna gick jag ner 4 kg, men efter det så har vikten stått stilla i två veckor.
    Jag undrar om jag gör något fel?

Är det så att jag bygger muskler istället?
    Tränar jag för lite?
    Är det så att jag kan ha blivit smalare även fast vikten inte rör sig? För jag kan se i spegeln att det har skett en förändring.
    Kanske jag hakar upp mig för mycket på vågen?

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?
  • Hannaj1991

Jag står nu på 122,2 kg växlar där i mellan till 121 kg har börjat träna med mina träningsredskap som jag har hemma tror de har med mina graviditets kilo jag hade också Minns inte vad jag vägde innan graviditeten men under graviditeten vägde jag 128 kg med kläder o skor lågskor dom tog bort ett kg. Har slutat äta fet mat o godis o läsk o kakor godis bara vid speciella tillfällen vill gärna ha svar på detta

• sportpappa

Fortsätt jobba på och väg dig absolut max 1 gång per vecka. Samma dag och samma tid varje vecka.
    Ett annat mycket bra sätt att se utveckling är att mäta sig. När du börjar att träna så byts fett ut mot muskler som också väger en del. Med ett måttband så kan du se den utveckling som inte syns på vågen.

Fortsätt på den bana du valt. Lägg gärna på någon timme promenad eller cykel varje dag. Cykel är mer skonsamt för lederna.

• Hannaj1991

Cykla kan jag inte göra pga att jag har en skada på vänstra knät ... Väger mig antingen på måndagen el på fredagen el nån gång där i mellan de är inte varje dag vill igentligen inte väga mig el kolla vågen pga min vikt vill ha svar på detta

• k girl
    Hannaj1991 skrev 2014-04-04 09:55:48 följande:
    Cykla kan jag inte göra pga att jag har en skada på vänstra knät ... Väger mig antingen på måndagen el på fredagen el nån gång där i mellan de är inte varje dag vill igentligen inte väga mig el kolla vågen pga min vikt vill ha svar på detta
    Hur äter du då? Hur mycket äter du? Är det så att du småäter för att du går hungrig och inte tänker på det?
  • Guanno

Jag har nu tränat varje dag i tolv veckor och tappat 12 kg så väger 94 kg. Varje vecka tappar jag ca 1 kg. Antar att jag oroade mig onödan för det går hur bra som helst nu:P

• Hannaj1991

Jag vill ner i vikt från 122,2 till 50 hur ska jag göra ??? Mår dåligt av o ha sån vikt gör allt för o gå ner men de står stilla har träningsredskap hemma vill ha svar på detta

• k girl
    Hannaj1991 skrev 2014-04-08 09:03:25 följande:
    Jag vill ner i vikt från 122,2 till 50 hur ska jag göra ??? Mår dåligt av o ha sån vikt gör allt för o gå ner men de står stilla har träningsredskap hemma vill ha svar på detta
    Mät, väg och logga allt du äter och dricker. Ligg på ett kaloriunderskott på 500-600 kcal.
  • EvelinasSyster
    Hannaj1991 skrev 2014-04-08 09:03:25 följande:

Ät mindre och rör på dig mer. Enkelt i teorin men svårare i praktiken.
Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?