• Guanno

Varför går jag inte ner i vikt?

Idag väger jag 101 kg.
    För 6 veckor sedan började jag träna från att inte träna alls till att träna på crosstrainer minst 30 min varje dag, samt vikter efter det. Dessutom så simmar jag minst 3 gånger i veckan innan jobbet och ändå står min vikt stilla. Jag har slutat äta ALL onyttig mat och kör stenhårt på att jag ska gå ner i vikt.
    Första 4 veckorna gick jag ner 4 kg, men efter det så har vikten stått stilla i två veckor.
    Jag undrar om jag gör något fel?

Är det så att jag bygger muskler istället?
    Tränar jag för lite?
    Är det så att jag kan ha blivit smalare även fast vikten inte rör sig? För jag kan se i spegeln att det har skett en förändring.
    Kanske jag hakar upp mig för mycket på vågen?

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?
  • Vickisen
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 13:57:45 följande:
    Jo jag äter visst bra mat precis som alla andra jag har appar men glömmer l lägga in kan de va för ca 2 år sen jag vägde 60 kg sen kan de va att jag har graviditets kilona kvar gick ner lite när min son föddes ....
    Ok, men då är väl allt bra?
    För övrigt tror jag inte att alla äter massa mackor och pizza varje dag och räknar det som "nyttigt"...

• Påven Johanna
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 13:57:45 följande:
    Jo jag äter visst bra mat precis som alla andra jag har appar men glömmer l lägga in kan de va för ca 2 år sen jag vägde 60 kg sen kan de va att jag har graviditets kilona kvar gick ner lite när min son föddes ....
    Jag tror inte att det är graviditetskilon. Det är en uppgång på 62 kilo vi pratar om här (ja, egentligen mer eftersom du vägda 128 kg som gravid), den har du nog jobbat lite mer på än bara genom ett samlag. 
  • Hannaj1991

Hur menar du påven Johanna ???? Jag förstår inte du får förklara på ett enklare sätt så jag förstår någorlunda .. Hade varit enklare om man hade hund som jag hoppas på o skaffa sån då man bör ut två tre gånger om dan för att rasta hunden o man kommer ut själv saknar o ha hund

• Svartsmurfan

Om du går upp 68 kg i en graviditet utan gå ner mer en 8kg på 2år. Då skulle jag gå och testa sköldkötteln hos läkaren. Pizza kebab och läsk är hemskt dålig mat om du ska gå ner 60kg vid normalvikt ok men inte som basmat.

• paramore

Du äter fel mat. Varken mackor,yoghurt,pasta eller ris är nyttigt. Och absolut inte pizza.

Har du testat lchf?

Jag vägde lika mycket som dig och gick ner till 95kg med lchf, helt utan träning.
    Men då är det strikt lchf. Inga nötter, ingen light läsk. Men man får äta god mat.

Är det något du skulle kunna tänka dig äta?

Då kan du äta tex ägg och bacon och en kopp kaffe till frukost. Grönsaker,köttbit och en fet sås till middag.

• Hannaj1991

Jag e frisk behöver inte gå till läkarn om jag inte behöver de ... De är sellan jag äter de ...

• Svartsmurfan
    Hannaj1991 skrev 2014-04-10 16:13:40 följande:
    Jag e frisk behöver inte gå till läkarn om jag inte behöver de ... De är sellan jag äter de ...

Det är ju bra du är frisk , men du frågar oss du får massor av goda råd av folk här inne som du vägrar ta till dig . Tyvärr så finns det inga genvägar mer in en ut viktuppgång .
  • Svartsmurfan

Nej tacka vet jag pizza kebab som intages med läsk och saft . Rena hälsokosten .♥♡♥♡♥♡♥♡

Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?