• Guanno

Varför går jag inte ner i vikt?

Idag väger jag 101 kg.
    För 6 veckor sedan började jag träna från att inte träna alls till att träna på crosstrainer minst 30 min varje dag, samt vikter efter det. Dessutom så simmar jag minst 3 gånger i veckan innan jobbet och ändå står min vikt stilla. Jag har slutat äta ALL onyttig mat och kör stenhårt på att jag ska gå ner i vikt.
    Första 4 veckorna gick jag ner 4 kg, men efter det så har vikten stått stilla i två veckor.
    Jag undrar om jag gör något fel?

Är det så att jag bygger muskler istället?
    Tränar jag för lite?
    Är det så att jag kan ha blivit smalare även fast vikten inte rör sig? För jag kan se i spegeln att det har skett en förändring.
    Kanske jag hakar upp mig för mycket på vågen?

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?
  • Qarina

Det är mängden bra mat som är väsentlig oxå. Man kan inte äta hur mycket som helst :o

• Svartsmurfan

Hur mycket bra råd du en får är det ju fel på allt vi säger , du äter bra mat pizza kebab , saft , läsk pasta ris och smörgåsr . Din matlista som du själv säger. Du vill inte röra dig bara gå ut med hunden du inte har. Du vill inte gå till docktorn och kolla om du har något fel så du går upp i vikt av det. Men du har en övervikt på 62 kg . Finns inga råd till någon som dissar allt .

• Angel00
    Svartsmurfan skrev 2014-04-13 17:31:19 följande:
    Hur mycket bra råd du en får är det ju fel på allt vi säger , du äter bra mat pizza kebab , saft , läsk pasta ris och smörgåsr . Din matlista som du själv säger. Du vill inte röra dig bara gå ut med hunden du inte har. Du vill inte gå till docktorn och kolla om du har något fel så du går upp i vikt av det. Men du har en övervikt på 62 kg . Finns inga råd till någon som dissar allt .
    Om TS väger 101 kg, hur får du det till att hon har en övervikt på 62kg?
    39 kg är ungf vad ett barn eller en tonåring väger..... Skrämmande verklighetsuppfattning du har.......
  • Påven Johanna
    Angel00 skrev 2014-04-14 09:02:59 följande:
    Om TS väger 101 kg, hur får du det till att hon har en övervikt på 62kg?
    39 kg är ungf vad ett barn eller en tonåring väger..... Skrämmande verklighetsuppfattning du har.......
    Det är ju Hannaj som har 62 pannor för mycket. Och det är nämnda Hannaj som skriver mest i den här tråden. TS skrev ett inlägg och försvann. 
  • k girl
    Påven Johanna skrev 2014-04-14 09:07:09 följande:
    Det är ju Hannaj som har 62 pannor för mycket. Och det är nämnda Hannaj som skriver mest i den här tråden. TS skrev ett inlägg och försvann. 
    Nej, hon har kommit tillbaka och berättat att hennes viktnedgång går bra.
  • Påven Johanna
    k girl skrev 2014-04-14 09:24:12 följande:
    Nej, hon har kommit tillbaka och berättat att hennes viktnedgång går bra.
    Ja, jag såg det efter att jag skrev mitt inlägg. Roligt för henne!
    Men det hade ändå inget med Angel00s inlägg att göra, hon missuppfattade Svartsmurfan. 
  • k girl
    Påven Johanna skrev 2014-04-14 09:25:38 följande:
    Ja, jag såg det efter att jag skrev mitt inlägg. Roligt för henne!
    Men det hade ändå inget med Angel00s inlägg att göra, hon missuppfattade Svartsmurfan. 
    Sant.
  • Svartsmurfan
    Angel00 skrev 2014-04-14 09:02:59 följande:
    Om TS väger 101 kg, hur får du det till att hon har en övervikt på 62kg? 39 kg är ungf vad ett barn eller en tonåring väger..... Skrämmande verklighetsuppfattning du har.......

Därför jag svarade hon som srev att hon vägde 128 kg och gått ner till 122 kg samt ville väga 60 som har nick Hannaj 1991. Som inte vill lägga om sin kost eller motionera .
  • Svartsmurfan
    Guanno skrev 2014-04-04 11:31:32 följande:
    Jag har nu tränat varje dag i tolv veckor och tappat 12 kg så väger 94 kg. Varje vecka tappar jag ca 1 kg. Antar att jag oroade mig onödan för det går hur bra som helst nu:P

Förlåt att vi kapat din tråd . Tog ett tag innan vi märkte att du var TS . Grattis och lycka till du verkar motiverad och då kommer det att gå bra . Lycka till och spark i baken .kramar från mig
  • Erreken

Som nämns i denna artikel: manlighalsa.com/2021/05/15/3-tips-for-en-enkel-viktnedgang/

"Varje morgon efter du varit på toaletten ställer du dig på vågen och antecknar vikten. I slutet av veckan adderar du dom 7 dagarna och delar på 7, där har du din snittvikt för veckan.
    Är snittvikten lägre än förra veckan? Perfekt, fortsätt som du gjort! Är den samma eller högre? Ät lite mindre portioner!"

Så i ditt fall skulle jag helt enkelt börja väga mig oftare och helt enkelt minska portionerna vecka för vecka tills du börjar tappa vikt.

Tänk på att väga dig vid samma tillfälle varje dag så du inte har bajsat ena dan och inte bajsat andra dan, kan göra stor skillnad.

• Lol82

Alltså känner igen mig väldigt mycket i dethär. Det är så många faktorer som spelar roll och varje gånga jag vänder mig till någon och yttrar mig så så säger bekanta ha tålamod.

Grejen är att jag märkt att hur man tränar, äter, sover, rör sig och hur man egentligen lever har en påverkan på vikt och kropp.

Vad har du för rutiner, är din ämnesomsättning hög/eller låg, är du stressad m.m. Vi får inte glömma att det mental spelar också roll, mår du bra osv.

För mig har viktnedgången varit svår eftersom att jag alltid är stressad och min ämnesomsättning är något sämre. Jag är även väldigt känslig mot piller o sånt för viktnedgång. Hittade något som heter Okinawa Flat Belly Tonic, innehåller naturliga medel som ska hjälpa att sätta igång ämnesomsättningen så man får en knuff och snabb start.

Den funkade för mig, du kan ju ta och läsa om det och känna efter om detta är något för dig.

Mvh

flatbelly-fitness.com/video

Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?