• Guanno

Varför går jag inte ner i vikt?

Idag väger jag 101 kg.
    För 6 veckor sedan började jag träna från att inte träna alls till att träna på crosstrainer minst 30 min varje dag, samt vikter efter det. Dessutom så simmar jag minst 3 gånger i veckan innan jobbet och ändå står min vikt stilla. Jag har slutat äta ALL onyttig mat och kör stenhårt på att jag ska gå ner i vikt.
    Första 4 veckorna gick jag ner 4 kg, men efter det så har vikten stått stilla i två veckor.
    Jag undrar om jag gör något fel?

Är det så att jag bygger muskler istället?
    Tränar jag för lite?
    Är det så att jag kan ha blivit smalare även fast vikten inte rör sig? För jag kan se i spegeln att det har skett en förändring.
    Kanske jag hakar upp mig för mycket på vågen?

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?
  • Tonka

Kosten är viktigare än träningen i första hand när man ska göra en viktresa (man kan äta bra och kompensera ett missat träningspass än tvärtom)! Jätteviktigt att ha full koll på allt du stoppar i dig. Jag själv valde VV men det finns liknande appar som är gratis om ekonomin är ett problem. Var alltid 100% ärlig mot dig själv, väg och mät ALLT i början. Självfallet ska du oxå träna. Hög förbränning (gärna på morgonen så har du förbränning hela dagen) med puls och svett, vikter (gärna lite tyngre) bygg muskler, de förbränner oxå bättre. Lycka till TS, du kan!!

• Anton Chigurh
    Hannaj1991 skrev 2014-04-13 08:44:12 följande:
    Jag äter bra mat, inget annat
    Bra mat innehåller också kalorier.

Bara så du vet !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Tonka
    Hannaj1991 skrev 2014-04-13 10:59:00 följande:
    Äter bara bra mat inget annat

Tror jag oxå du gör men frågan är hur mycket och vad det totala intaget per dygn blir kontra vad du gör av med! :) det är här det är bra med tränings/kost appar eller träningsdagbok. Det är supersvårt att hålla allt i huvudet!
  • Tonka
    Hannaj1991 skrev 2014-04-13 15:36:13 följande:
    Jag äter ju bra mat

Vad är bra mat för dig?
Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?