• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • ellinorsmamma

Izabelle32

Tidningen arbetaren låter som en röd tidning ( Sossar eller vänster).

Ofta är de de som har dessa åsikter om Israel. Samtidigt som de skriver Palestina, det FINNS inget land som heter Palestina. Ska det vara så svårt att förstå?

• ellinorsmamma

Izabelle32.

Tror att du har en liten tjej o magen. Hade själv höga hjärtljud hos bebben när vår Ellinor tittade ut:

• labilina

jooo. igår satt jag på plaststolar på stranden och drack kaffe med vänner i solen. inte dumt alls!

vet ni vad? vill inte vara vass och stöta mej med er men det är inte alltid så positivt att vara goya i israel heller (för att vända på problematiken i den nämnda artikeln).

• ellinorsmamma

Labilina.

Berätta i vilka situationer du har känt av det?

• izabelle32
    ellinorsmamma:
    Arbetaren är syndikalisternas organ, så ja, det är vänster så det skriker om det.

Tror du det är en tjej Hoppas du har rätt!!!!!
  • izabelle32
    labilina: Shicksa, hade min mormor kallat dig, men med värma
  • Chaia

labilina:

Berätta gärna hur du upplever Israelernas attityder gentemot dig. Jätteintressant att få höra från "den andra sidan"

• labilina

ellinorsmamma,

jag menar inte på något sätt att det går att jämföras med att få hakkors målade på dörrposten!

allmän särbehandling, problematik på misrad ha pnim klassad som ovedet zara.

en gång var min man bortrest och våra vänner bjöd mej att vara med på en helgmiddag. det gick i stöpet då mamman i familjen inte kunde accepetera att en goya skulle sitta vid hennes bord. de är inte ens religiösa!

• Chaia

labilina:

Förklara gärna för en som är sorgligt dålig på hebreiska.. vad är
    "problematik på misrad ha pnim klassad som ovedet zara"?

• Chaia

Förresten labilina.. Så fruktansvärt att du inte fick komma på den där middagen Vad sa din man om det?