• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

KidA

Här är en till med släkt utanför Paris, i Nuilli (stavning?)
    Var bor er släkt någonstans?!

• hot fuss

elims

marcins kusin bor inne i paris. men hans halvbror bor i ngn förort. kan kolla m marcin ikvll var det är ngnstans. jag vet bara att han är professor vid paris universitet.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

åh vad sugen man blir på att åka ner...

jag vill ha vår här. NU!!!!!!

• Monsa

Tack för alla gratulationer, nu ska vi bara ordna med bilar med

• ellinorsmamma

Tittar in en snabbis.

Pojkarna är lite bättre idag men lilltjejen är helt förstörd.
    Ska till Hälsocentralen nu snart med henne, kanske får hon antibiotika. Kan vara öroninflammation precis som Jonathan har.

Vi har allt som allt varit hemma med dem nu i snart 2 veckor. Det är så synd om barnen när de är sjuka och vi föräldrar kan knappt stå på benen pga sömnbrist.

Längtar också till våren och att få lite sol och värme.

Yom tov ve naim lekolam!

• elims

Tittar också in lite snabbt, ska sätta igång med en lasagne alldeles strax.

ellinorsmamma
    refuah shlema till barnen, hoppas det går över snart.

Idag har jag varit jätteduktig, har städat och skurat och organiserat om våra garderober här hemma. Har tenta som ska in snart, märks det?!

• En helt vanlig mamma

Vi har brakat nu...han pratar inte med mig o trycker bort mig pa mobilen...Vet inte vad jag har gjort, men tydligen ngt igar kvall nar vi hade kompisar over pa middag...

Borjar bli ganska sa arg o ledsen...javla karlslok!!

Ska dessutom visa lgh snart...ar inte pa humor.

• ellinorsmamma

Visst hade lilla Ellinor öroninflammation. En kraftig dubbelsidig till och med. Nu har hon fått medicin och ligger och sover gott i sin säng, äntligen får hon lite ro.
    Om några dagar så ska allt vara bra hoppas jag.

Elims.

Vad är det för tenta du ska lämna in?
    Håller med om att när man har sånna saker att göra blir städning plötsligt så roligt.

• Chaia

Monsa: GRATTIS!!!! Jag är så impad av alla som tar körkort!

nyb: Åh, vad jobbigt Hoppas att ni kan lösa det snabbt, det värsta jag vet är gå runt och vara ovänner. Bråka OK, men då måste jag bli sams direkt efteråt!!

elims: Jag känner igen det där med storstädning vid tentadags

ellinorsmamma: Hoppas barnen kryar på sig snabbt. Öroninflammation kan ju göra så ont..