• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

Chaia, finns det smördeg som din dotter kan äta?!

Måste gå om en liten stund, men på tal om morötter kan jag ge dig ett recept på en inbakad morotspaté med örtsås senare. Har gjort den tidigare vid några tillfällen och den är rätt fin att bjuda på som förrätt, mäktig men god. Det ska nog vara ägg i har jag för mig, men du kanske kan använda det där "no egg" istället.

• Chaia

elims

Det receptet tar jag gärna när du har tid! Det finns smördeg (t.ex. Findus) som dottern kan äta.

• elims

Vad bra, findus är den jag använder också!

Nu måste jag gå, Purim sameach!!

• bubele

Tack för alla gratulationer!
    Ja, jag har haft en jättebra dag. Skall strax krypa ner i badet och göra mig i ordning inför trerättersmiddag som jag fått i present av exsambon här: www.wasaalle.se/
    Menyn ser helt fantastisk ut! Skriver och rapporterar i morgon..

Ha det så bra alla och lycka till imorgon Monsa!

• hot fuss

var på bvc idag med noah. gissa vad han väger?

6250 g

från 4090 till 6250 g på 5 veckor. det ni!

/mamma gräddtutte

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

Åh, så mysigt att gå ut och äta fajga! Ha en trevlig kväll!

kidA: Noah växer och frodas ser jag Hur har det gått med magknipet?

• hot fuss

chaia

jo det är kvar.. missade dropparna förut idag o då skrek han i 1½-2 tim av magontet så det gör jag inte om.. ssk på bvc säger att det inte är konstigt att han har ont i magen så mkt mat som han verkar få i sig

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • mayasmama

hej allihopa!!!!!

har sitter vi med en väldigt febrig maya....ungarna kan verkligen bli som små ugnar.....men nu har hon fått lite alvedon.....

lite olustigt idag med tanke på nyheterna, har på radion hela dan på jobbet ( mitt ända sällskap) och har hört samma nyhey om och om igen....men jag måste säga att jag e inte så förvånad...

hoppas ni alla har en rolig purim.....kanske man kan göra en purim i efterhand???? kanske bjuder in ngra familjer på shabbesmiddag och ber dem klä ut sig????

• Chaia

Stackars maya

Klart ni kan fira purim i efterhand! Det låter som en strålande idé!!