• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Monsa

Hej på er! Imorrn är det uppkörning! Vad kul det ska bli! Struntar i om jag klarar det eller inte, jag har kommit långt som ska köra upp ju

Vad gör ni andra då? Trist att Maya blev sjuk, stackaren!

Ska hitta på nåt kul att äta, får se vad det blir

Ikväll så ska vi ut och kolla ALLA vägar i Värnamo och sen så har min man beordrat mig ett härligt bad och att gå och lägga mig tidigt för att ladda och ta det lugnt

Ha det gott allesammans!/M

• elims

Min mamma tyckte du var jättegullig Chaia!

Glömde förresten att fråga hur det gick med shabbesmaten. Hur blev sillpucken och glassen? Och vad tyckte du/ni om mangosalladen?

• Monsa

Fajga, var det idag du fyller år? Stort grattis till dig! Hoppas du får en underbar dag!

Nu ska jag gå och göra i ordning potatis, har köttfärslimpa i ugnen

• elims

Lycka till imorgon Monsa,
    ta det bara lugnt så ska du se att det går bra!

• Chaia

elims:

Vad roligt! Kul att ha ansikten på din familj

Shabbesmaten blev mycket lyckad! Min "sillpuck utan allt" blev riktigt smaskig faktiskt. Mangosalladen var nog ändå favoriten, hur god som helst! Av någon anledning har det blivit någon sallad med morötter varje shabbes. Man kan göra så mycket gott med morötter.

Monsa: Lycka till i morgon! Det kommer säkert att gå bra!

• Chaia

elims: Ska ni iväg på festen snart eller? Hoppas att ni får en rolig kväll!

• elims

Ja, ska iväg alldeles strax. Min man har redan åkt med instrumenten.
    Det ska bli skoj!

Kul att höra att maten blev lyckad. Hittar också ofta på någonting med morötter, favoriten är väldigt enkel: rivna morötter med citronsaft och fruktbitar i (allra helst pomelo, men apelsin eller grapefrukt går också bra) och ibland även russin.

• Chaia

Jag brukar riva morötter och vitkål. Blanda sedan ner apelsin och russin. Mums!

Maken ska uppträda i kväll alltså? Roligt!!

• Monsa

Jag har ofta morätter i köttfärsbiffar, tycker det är ett bra sätt att få i barnen grönsaker, av någon anledning är det inte så kul att äta grönsaker som syns enligt barnen
    Min son åt rå lök innan när jag skar upp den, han är värsta grekungen alltså Han tyckte verkligen det var jättegott! Frukt är en storfavorit med, han älskar all slags frukt!

• elims

Ja det är smart det där att gömma grönsakerna i maten