• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • ellinorsmamma

Chaia

Vi vill absolut prova på att bo i Israel. Om det inte fungarar av någon anledning så finns ju Sverige kvar och vi kan flytta tillbaka.

Min man säger att han vill endast flytta om jag vill, dvs han vill inte bestämma något över mitt huvud som gäller hela familjen. Om du förstår vad jag menar.

• hot fuss

chaia

han ääälskar vagnen. det är BARA i den han sover mer än 3 tim i sträck. men den får inte stanna. måste vara i rörelse hela tiden. annars vaknar han.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • ellinorsmamma

KidA

*Gå på promenad till någon fin lekplats.

*Kanske har er flicka någon kompis som också är ledig idag, ring så kanske de kan träffas.

*Baka en sockerkaka eller chokladbollar. Gillar hon att baka?

*Låt henne ta ett härligt bad med massor med skum och leksaker.

*Sätt på en film så kan du och Noah gå och lägga er( Mamma är säkert mycket trött)

• hot fuss

ellinorsmamma

neh ingen kompis hemma tyvärr.
    lekplats kanske vore ngt men min dotter är inte så mkt för sånt eg.

baka kanske vore ngt ja..

film o sova för mamma lät bra

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Shnicki

Hej pa er allihopa!
    Nagra av er kanske kanner igen mig fran mina inlagg i " Sharon traden" for ett par manader sednan. Nagra av er lamnade ocksa vanliga meddelanden i min gastbok. Har inte varit ute pa familjeliv mycket sedan dess, vi (min Israeliske man) och jag bodde i London da. Och nar jag akte till Sverige for att halsa pa min familj, sa tog han med sig min alskade lap top hit till Israel!!!
    Naja, nu ar vi aterforenade ( bade jag och maken, samt jag och datorn......)
    Vi bor for tillfallet i Lahavim i sodra Israel, men skriver kontrakt i dag pa en lagenhet i Tel Aviv.
    Eftersom jag inte jobbar nu sa kan det handa att jag hanger en hel del pa familjeliv. Och just denna traden ar sa trevlig att lasa i , kanner mig lixom hemma, om jag far vara med??
    Ska ga och ata svarmors hemlagade borackas nu.....
    Ha en trevlig dag!!

• tutim

Gomorrn

ojoj vilken natt - B är sjuk och nu har 2 nätter i rad varit rena misären, gråt och tandagnisslan (bokstavligen eftersom han dessutom har 4 tänder på väg ut i överkäken).

Kan barn "gå" i sömnen? Knodden har börjat vända sej på mage när han sover och då ställer han sej automatiskt på alla 4 och börjar gunga och sen masar han sej fram SOVANDES i sängen, allt ackompanierat av gnällig gråt. Det hela är väldigt mystiskt och ganska frustrerande, särskilt när klockan är runt 3 på morgonen och man själv har sovit i 10-minutersintervaller sen 23

Jaja, hoppas ni alla andra har en bra dag, själv känner jag mej som ett manglat päron.

• Chaia

Shnicki:

Jättekul att du har hittat hit!! Jag blir lika glad varje gång det dyker upp ett nytt ansikte här, det värmer!

Hemlagade borekas.. Åh, så gott!

tutim:

Usch, usch.. Hoppas han blir frisk snart! Det verkar som om var och varje person är sjuk nu..

• Kiralves

har någon nogåt bra förslag på vad man kan fylla piroger med, testade en supergod indisk fyllning igår, vill nu göra massa piroger och frysa in...skulle också vilja ha lite recept på osyrat bröd....vill variera mig

• Chaia

Kiralves:

Piroger var det länge sedan jag gjorde, låter gott

Hmmm.. fyllningar..

Köttfärs, lök, tomat och spiskummin?

Spenat och ost?

Hur gjorde du din indiska fyllning?