• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • tutim

Hejhopp

Det blev en dag av det här också även om det inte kändes så imorse

Välkommen då tillbaka, Tili efter ditt uppehåll

Schnicki; här är en till som kanske dyker upp i er bar, vi åker också ner om ca 2 1/2 veckor.

Nu måste det väl ändå vara dags för nån slags middag, funderar på att göra nån sorts soppa även om ovanstående recept låter ganska så gott

• hot fuss

jaha... här var man en engagerad mamma o vi hade ritat skattkarta o allt. o på med kläder på alla o noah o så ut m honom i vagnen.. o vad händer? jo jag blir dumpad.. agnes hittar ngn ny kompis utanför porten här.. ella.. o vips så var hon medbjuden på skattjakt o när jag började gå med dem så fick jag höra att jag inte var önskad så jag o noah gick en promenad ensamma.. gick t affären o köpte en chokladkaka som jag åt upp på 3 min typ...

nu ska jag laga middag. ska göra ngt m stekt ris o grönsaker o så.. tips?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Shnicki

Hej tutim,
    det borde vara ungefar nar baren oppnar da, vi har inget bestamt datum an, men forsta veckan i April blir det!
    Ni ar sa valkomna !!!!

• marcink

hej! vad roligt med nya ansikten i tråden! välkomna hit, hoppas ni har lika trevligt som alla vi andra. vi börjar ju bli ett ordentligt gäng här, vad ska vi göra av det här tycker ni?

• Chaia

kidA:

Trist att bli dumpad sådär, men det hör väl till åldern. Agnes är ju stor nu

Vad blev det till middag? Här blev det linssoppa och plättar med äppelmos.

marcink:

Ja, visst är det roligt att vi börjar bli så många!! En riktig jude-maffia

• hot fuss

chaia

ja agnes är inte hemma än.. marcin åkte o skulle hämta henne men hon skulle få middag där o så o sen skulle tjejens mamma följa agnes hem.

mddag blev det. fullkornsris o bambuskott o kött skuret i bitar stekt med wokgrönsaker. skitgott.

• bubele

Vad avundsjuk jag är på er alla som skall åka till Israel! *längtar men är feg*
    Jag har varit och tagit blodprover i dag som var ok men vet ju att man kan ha skov ändå, skall prata med läkaren imorgon. Usch, har verkligen ingen lust att äta massa kortison och se ut som en boll i ansiktet igen. Hoppas jag slipper.
    Nu skall jag nog göra lite matzebran...inte jättebra för magen kanske men väldigt väldigt gott

• bubele

Chaia
    Det var det . Nu ett varmt bad...undrar hur många dagar i veckan jag skriver här att jag skall bada ?

• hot fuss

ååhh jag ska oxå bada sen...