• Lisma18

Ruvare i Göteborg

Hej

Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt? 
    Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
    Har satt in 2 st 5 dagars :)

• Svar på tråden Ruvare i Göteborg
  • merjama
    trina skrev 2014-03-29 13:44:12 följande:
    Jag gjorde också et på sahlgrenska igår! Vi var säkert i samma vårdrum om du också var på äggplock i onsdags!
    Superduperbitterfitta.blogg.se <-- Bitter och Barnlös

Hej ja,jag gjorde äp ionsdags redan 09.30 Va jag där och igår 12.40 vid ET. Träffade vi på varandra?
  • trina

[quote=72881049][quote-nick]merjama skrev 2014-03-29 16:20:22 följande:[/quote-nick][/quote]

Då var vi nog inte i samma rum i onsdags. Var i rum nr 2 då och rum nr 4 igår. Igår hade vi ET kl 14. Men vi borde ha sprungit förbi varandra i någon korridor eller så känns det som. Haha, världen är liten. Du var säkert inne på plocket precis efter mig!

Hur gick det för er? Fick ni många ägg ut som sedan befruktades? Vi fick ut tre ägg varav bara ett befruktades. Hoppas på spännande vår, sommar och ännu mer förväntansfull december! Blir ju bf 16 december enligt kalendern på familjeliv :)

• merjama
    trina skrev 2014-03-29 17:04:21 följande:
    [quote=72881049][quote-nick]merjama skrev 2014-03-29 16:20:22 följande:[/quote-nick]

Då var vi nog inte i samma rum i onsdags. Var i rum nr 2 då och rum nr 4 igår. Igår hade vi ET kl 14. Men vi borde ha sprungit förbi varandra i någon korridor eller så känns det som. Haha, världen är liten. Du var säkert inne på plocket precis efter mig! Hur gick det för er? Fick ni många ägg ut som sedan befruktades? Vi fick ut tre ägg varav bara ett befruktades. Hoppas på spännande vår, sommar och ännu mer förväntansfull december! Blir ju bf 16 december enligt kalendern på familjeliv :)
    Superduperbitterfitta.blogg.se <-- Bitter och Barnlös
    [/quote] Hehe ja det har vi säkert gjort, ja jag tror att jag va inne på plock innan dig. Jag fick ut 16ägg,15 mogna samt 13befruktades. 4 av bra kvalite,1 till mig resten till frysen. Jag är nämligen ÖS så det var efter massa tvivel dem satte in ett embryo. Dem hade rätt,mår skit dåligt. Sitter hemma med super svullen o spänd mage o spyr nästan utav all saltlakrits jag har fått trycka i mig. Och inte har jag fått känna på solen då jag är ordinerad att vila. MEEEEEEN man hoppas att det är värt allt 😄. Hur gick det för dig??
  • Lisma18

Hjälp, har jobbat nu inatt och gick och la mig som vanligt. Nu på eftermiddag så märker jag en liten brunaktig flytning på trosskyddet. Lite ont i magen som lätt menssmärta. Fan, typiskt att det skall vara helg så man inte kan nå någon i Spanien. Jag har läst runt lite i trådarna och man har rekommenderat att man kan ta extra urogestan. Så jag tog en extra.
    Pricken på I:t är att jag befinner mig i Oslo på jobb hela helgen. Vet inte om man skall bara säga som det är och gå hem till lägenheten och bara ligga och vila, eller ta det så lugnt det bara går och observera utveckligen. ar ju läst att många som gör IVF får dessa blödningar och dom är fortfarande gravida. Jag har ju också lagt in två ägg så det kan ju vara så att ett ägg inte vill vara kvar längre.

Hur tycker ni jag skall göra?????

• trina

Jag hade tecken på överstimulering igår. Förstorade äggstockar och vätska bakom livmodern men smärtan börjar gå över lite för varje dag. Just nu har jag t ex inte så ont i magen som jag haft tidigare utan mer ont i äggstockarna. Men det går nog över lagom till man börjar jobba igen!

@Lisma det är bara du som kan känna efter hur du mår. Om du mår dåligt så gå till lägenheten och vila, annars ta det lite lugnt på jobbet. Det behöver ju inte vara över ännu!

• Lisma18

Hej på er
    Den bruna flytningen blev inget annat än det.Va så nojig och gick på toaletten varje timme för att kolla.
    Kontaktade kliniken i Spanien som både ringde och mailade mig. Rekommendationerna från doktorn var i och för sig att vara sängliggande. Men då jag är på jobb utomlands är det svårt att hitta ersättare så snabbt. Det har varit väldigt lugnt på jobbet så jag har suttit mycket och gjort allt långsamt. RD 8! att tiden skall gå så långsamt, vill testa nu.....
    Kan ni hjälpa mig att räkna ut när det blir beräknat om man gjorde insättningen 22/3 och äggplocket 17/3?
    Tack på förhand

• swede

Vad skönt att höra Lisma Jag såg att man kan räkna ut när man ska ha BF, men jag är för blond för att förstå Man räknar tydligen från den dagen man "får transfer", alltså i ditt fall från den 22 mars, som jag har förstått det. Jag är inte helt säker, men tror att det är så...

• Lisma18

Swede, jag är inte blond men jag fattade inte heller hur jag skulle fylla i ;). När jag läser graviditetskalendern så tar det ju nästan 2 v innan ägget sätter sig i livmodern. Ja ja, man får väl helt enkelt vänta till UL.
    Tråkigt för dig att vara hemma när din sambo är i Riga.?Vet din omkrets om att ni håller på med IVF?
    Var i skåne bor du. Har själv bott några år i Lund.

Svar på tråden Ruvare i Göteborg