Ruvare i Göteborg
Hej
Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt?
Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
Har satt in 2 st 5 dagars :)
Hej
Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt?
Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
Har satt in 2 st 5 dagars :)
[quote=72881049][quote-nick]merjama skrev 2014-03-29 16:20:22 följande:[/quote-nick][/quote]
Då var vi nog inte i samma rum i onsdags. Var i rum nr 2 då och rum nr 4 igår. Igår hade vi ET kl 14. Men vi borde ha sprungit förbi varandra i någon korridor eller så känns det som. Haha, världen är liten. Du var säkert inne på plocket precis efter mig!
Hur gick det för er? Fick ni många ägg ut som sedan befruktades? Vi fick ut tre ägg varav bara ett befruktades. Hoppas på spännande vår, sommar och ännu mer förväntansfull december! Blir ju bf 16 december enligt kalendern på familjeliv :)
Hjälp, har jobbat nu inatt och gick och la mig som vanligt. Nu på eftermiddag så märker jag en liten brunaktig flytning på trosskyddet. Lite ont i magen som lätt menssmärta. Fan, typiskt att det skall vara helg så man inte kan nå någon i Spanien. Jag har läst runt lite i trådarna och man har rekommenderat att man kan ta extra urogestan. Så jag tog en extra.
Pricken på I:t är att jag befinner mig i Oslo på jobb hela helgen. Vet inte om man skall bara säga som det är och gå hem till lägenheten och bara ligga och vila, eller ta det så lugnt det bara går och observera utveckligen. ar ju läst att många som gör IVF får dessa blödningar och dom är fortfarande gravida. Jag har ju också lagt in två ägg så det kan ju vara så att ett ägg inte vill vara kvar längre.
Hur tycker ni jag skall göra?????
Jag hade tecken på överstimulering igår. Förstorade äggstockar och vätska bakom livmodern men smärtan börjar gå över lite för varje dag. Just nu har jag t ex inte så ont i magen som jag haft tidigare utan mer ont i äggstockarna. Men det går nog över lagom till man börjar jobba igen!
@Lisma det är bara du som kan känna efter hur du mår. Om du mår dåligt så gå till lägenheten och vila, annars ta det lite lugnt på jobbet. Det behöver ju inte vara över ännu!
Hej på er
Den bruna flytningen blev inget annat än det.Va så nojig och gick på toaletten varje timme för att kolla.
Kontaktade kliniken i Spanien som både ringde och mailade mig. Rekommendationerna från doktorn var i och för sig att vara sängliggande. Men då jag är på jobb utomlands är det svårt att hitta ersättare så snabbt. Det har varit väldigt lugnt på jobbet så jag har suttit mycket och gjort allt långsamt. RD 8! att tiden skall gå så långsamt, vill testa nu.....
Kan ni hjälpa mig att räkna ut när det blir beräknat om man gjorde insättningen 22/3 och äggplocket 17/3?
Tack på förhand
Lisma: vad skönt att det inte kom mer . Hoppas det håller I sig nu
Vad skönt att höra Lisma
Jag såg att man kan räkna ut när man ska ha BF, men jag är för blond för att förstå
Man räknar tydligen från den dagen man "får transfer", alltså i ditt fall från den 22 mars, som jag har förstått det. Jag är inte helt säker, men tror att det är så...
Eller är jag kanske helt fel på det??
Swede, jag är inte blond men jag fattade inte heller hur jag skulle fylla i ;). När jag läser graviditetskalendern så tar det ju nästan 2 v innan ägget sätter sig i livmodern. Ja ja, man får väl helt enkelt vänta till UL.
Tråkigt för dig att vara hemma när din sambo är i Riga.?Vet din omkrets om att ni håller på med IVF?
Var i skåne bor du. Har själv bott några år i Lund.