Ruvare i Göteborg
Hej
Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt?
Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
Har satt in 2 st 5 dagars :)
Hej
Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt?
Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
Har satt in 2 st 5 dagars :)
med socialtjänsten angående eventuell adoption, men herre Gud vad mycket det är. Och min sambo o jag är inte gifta, och det ska man helst ha varit i 3 år...och så ska det helst inte skilja mer än 6 år mellan parterna, mellan oss är det 7. Ja det kändes verkligen som ett stort berg att bestiga. I och med att jag är 41, så skulle det inte vara så aktuellt med små barn utan barn som var större....och det tuffaste var ändå priset. Så om det skulle lyckas med äggdonation så skulle jag vara oerhört glad och tacksam. Vi har 3 embryon kvar i frysen. Men såklart, vissa dagar är bättre än andra och tvärtom. Jag tar massor med piller nu, så är såååå trött. Inte hjälper det med att det nästan är storm och regnrusk ute heller. Jag håller tummarna för alla i tråden!! En dum fråga, men har ni ändrat er kost något? Eller äter ni som vanligt? Utesluter ni någonting, som ni normalt brukar att äta?? Bara nyfiken på hur ni gör. Jag dricker inte alls likamycket kaffe, men tror att det i stort sett är det enda...ja och så ingen alkohol. Kram på er allaJag har inte alls ändrat mycket gällande kosten, det är nog bara kaffet jag har verkligen dragit ner på, max en halv kopp med massa mjölk kan jag dricka någon morgon när mina ögon vägrar vakna annars äter och lever jag på som vanligt faktiskt.
Måste fråga alla hur ni gör gällande sexlivet?
Har ni sex med partnern trots att vissa läkare avråder från sex både för infektionsrisk och vissa säger att man ska avstå helt tills man ser ett hjärtslag IFALL man blir gravid?
Änsålänge har jag varit en nunna och inte fått något allt och det börjar kännas frustrerande med alla hormoner i kroppen som festar loss.
Merjama, angående sexlivet så har vi haft lite kluvna tankar. Man vill ju inte utsätta det befruktade ägget för fara. Fick ordination att undervika sexliv de första 2 veckorna efter insättning. Min sambo har tålmodigt väntat, så dag 15 gjorde vi det. Kände mig kanske inte tipptopp i kroppen, då man lagt på sig i vikt + att man stoppar diverse vagitorier morgon/lunch/kväll. Vi använde skydd och det tyckte jag kändes ok för mig. Hade skrattat gott om lilleman hade varit helt vit efter sexet😉
God morgon tråden
! Merjama, på kliniken i Riga rekommenderade de att avstå sex minst i 5 dagar. Så den devisen lever jag efter
Idag blir det RD 8 för mig och se, det går ju framåt...sakta men...framåt. Testdag på tisdag. Det är ju E V I G H E T E R tills dess... Lisma, VUL...så härligt och spännande. Är så glad för din/er skull! Så spännande med allting. Visst satte du in två?? Jag dricker normalt mängder med kaffe, men nu dricker jag bara en kopp på morgonen eller ibland kokar jag vatten och lägger i en skiva lime o lite honung. Det funkar det också, fast är ju inte kaffe direkt
Lisma18 och swede tack för era svar. Jag fick ingen information alls gällande sexlivet utan fick ta reda på det själv via nätet och det stod det lite olika. Ja min make har också fått vänta tålmodigt men konstigt nog så har jag haft ett enormt sug senaste veckan att jag längtar till att TD är över.
Hur går det förresten Lisma18?
Swede: Jaså jag har inte tänkt på att kokt vatten med honung och lime kan smaka gott hehe, nu har jag bara en dag kvar tills jag får kanske börja dricka kaffe igen eller ej. Nervositeten är på topp nu och jag är väldig nervös att ta testet imorgon, pulsen kommer nog ligga på 200. Ömheten på mina bröst har avtagit och dem är bara svullna, får lite märkliga stickningar och typ nypningar i livmodern men molvärken är borta.
Men Ack imorgon har mina symptom ingen betydelse längre, då får jag veta svaret på svart och vitt.
Jag testar imorgon och på lördag. Har väl inget direkt hopp kvar dock. Vi ska iväg på en weekend och går det år pipan så hoppas jag inte att jag börjar blöda mitt upp i allt. Men är det negativt ska jag iaf insupa lite lokal brygd.
Trina - tänker på dig idag <3 lycka till nu. Kram
Merjama skulle du oxå testa idag?
Är på rd14 o testade precis minus. Då va d kört igen.