Ruvare i Göteborg
Hej
Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt?
Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
Har satt in 2 st 5 dagars :)
Hej
Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt?
Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
Har satt in 2 st 5 dagars :)
Merjama -
Jupp been there and done that, men sist jag ruvade tyckte jag att tiden fick mkt fortare. Kanske för att man var mer naiv och inte tänkte så mkt på hela grejen. Och det gick ju på första försöket. Sonen kom alltså till via ICSI för 3 år sedan.
Hur mår du nu? Känner du något? Måste vara rel nära td nu då, åhh vad spännande.
Lisma18 - Grattis, Åhh vilken underbar historia. Tänk så glada killarna kommer att bli, med ett litet sladdis syskon. 2014 kommer blir fantastiskt.
swede - lövly med långa inlägg
Jobbigt när man som i ditt fall inte kan vara helt anonym och att folk på jobbet spekulerar hit och dit. Man vill ju iaf kunna välja...OM vi lyckas denna gången så kommer jag vänta så länge jag bara kan med att berätta. Mamma och pappa vet, jobbar med dom. Makens föräldrar vet också - varit så mkt som hänt så det har varit skönt för oss att låta dom förstå varför man varit så upp och ner. Sen två av bästisarna...men ingen av dom ovannämnda pressar oss allt utan hejar på och stöttar massor i våran takt.
td nu då, åhh vad spännande.
. Tänk så glada killarna kommer att bli, med ett litet sladdis syskon. 2014 kommer blir fantastiskt.
...OM vi lyckas denna gången så kommer jag vänta så länge jag bara kan med att berätta. Mamma och pappa vet, jobbar med dom. Makens föräldrar vet också - varit så mkt som hänt så det har varit skönt för oss att låta dom förstå varför man varit så upp och ner. Sen två av bästisarna...men ingen av dom ovannämnda pressar oss allt utan hejar på och stöttar massor i våran takt. Sillavi: Ja eller hur, kände också att förra gången så gick ruvartiden betydligt snabbare, men som du säger så var jag nog naiv med. Känns som att det är mer på spel denna gången då det är min andra IVF2 och har bara en sista betald försök, Ja jag är på RD11 nu och det känns som om att mensen är på vägen, samma bubblande och krampande i magen som jag brukar ha samt ömma bröst. Med andra ord PMS... Usch längtar INTE till TD på fredag,
Lisma18: Suppergrattis det är jätteroligt att få se ett PLUS i denna tråd, vi får hoppas att det smittar av dig, hade varit roligt om alla vi blev gravida då kan vi kalla tråden för Lyckotråden :)
Swede:Jag håller med Sillavi att det måste vara jobbigt med att behöva uppdatera alla om vad som händer. På mitt första IVF så valde jag att berätta till svärfamiljen,min familj och mina närmste, men denna gången avstod jag helt då jag tyckte att det var jobbigt att berätta till var och en att det blev ett minus tills slut. Nu när ingen vet känns det lite mer avslappnat. Min make får höra alla tjöt istället :).. Hur känns det nu för dig?
Swede: Dagen efter ET räknas som ruvardag 1, glömde skriva det till dig :)
Swede, jag pratatade med en sjuksköterska från Spanien idag. Hon sa att jag var i ungefär v 4. Dom två första veckorna är ju man egentligen inte gravid utan då möts spermierna och ägget + vandrar ner till livmodern och fäster. Vi har ju fuskat lite och hoppat över den biten. Jag satte in den 22/3 5 dagars.
Festen blev bra. Jag var "tvungen" att köra, trots att vi bara bor 1 km från svärmor ;). Hon misstänker inget. Hon har 3 pojkar och min sambo är sladdisen. Hon kommer bli överlycklig när hon får veta. Om vi kan hålla oss så berättar vi nog v 12. Min lilla släkt vet om och några av mina vänner.
Merjama, håller stenhårt tummarna för dig. Vi vill verkligen inte se en blödning i veckan.
Testade negativt med rfsu imorse RD 11. Det gick antagligen inte vägen...
Ja det kan ju absolut vara för tidigt. Finns ju anledning till att man får just en specifik testdag. Dom vill ju att resultaten ska vara så trovärdiga som möjligt. Förstår om d kan vara tufft nu men försök att låta dagarna gå o testa på fredag igen.
Hoppas jag inte lät för hård nu bara, var inte meningen iaf. Vill bara inge hopp och att man inte ska måla fan på väggen för att man inte får plus innan td. Finns väl dom som plussar flera dagar efter att mensen skulle kommit? Kram <3
Det stämmer som Sillavi skriver,vissa har testat Minus upp till testdagen och efter t.o.m. Var inte ledsen trina,sålänge du inte får mensen så är Inget 100%. Hur mår alla andra denna ruskiga tisdagskväll?
Trina, jag håller tummarna och som sagt du har ju inte testdag än...mycket kan hända på de här dagarna och jag hoppas att det blir något positivt
Igår var det verkligen ruskigt ute och det verkar bli ännu värre idag. Blåser som bara den...
Jag gillar den här tråden mycket
Kraaaaaaaaaaaaaaam på er alla
Jag mår...bra tror jag. Var jättetrött i helgen, men nu känns det bättre (om det nu är bra eller dåligt). Har fortfarande huvudvärk, mest på kvällarna. Har en molande, jobbig huvudvärk. Men jag vet ju varför, så då är det inte så illa faktiskt. Funderade på om jag var lite öm i brösten!? Men jag vet knappt längre vad jag känner eller vad jag vill känna...ha, ha...Så summa kardemumma; Jag mår bra, med huvudvärk. RD 7 idag och tiden sniglar sig fram. (Kan man säga så? Snigla sig fram?). Läste att ni tyckte första/förra ruvningen gick snabbare....OMG säger jag bara...hur långsam ska inte min andra ruvning bli då (förhoppningsvis dröjer den)???? Den här går i S L O W M O T I O N gånger 100.
Hur mår ni andra? När har ni testdagar??
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam