• Lisma18

Ruvare i Göteborg

Hej

Någon som ruvar i Göteborg som vill följas åt? 
    Har gjort en ICSI i Spanien i Lördags med donationsägg.
    Har satt in 2 st 5 dagars :)

• Svar på tråden Ruvare i Göteborg
  • swede

Merjama, ååå vad ledsen jag blir att höra det Massor med kramar till dig <3

• merjama
    swede skrev 2014-04-11 08:36:35 följande:
    Merjama, ååå vad ledsen jag blir att höra det Massor med kramar till dig <3

Tack 😔, får invänta mensen på söndag nu då usch inget att längta till precis. Hoppas innerligt på bättre tur till er 🌸🌸🌸
  • swede

Men ibland kan ett plus komma väldigt sent också...! En bamsekram till dig <3

• Sillavi
    swede skrev 2014-04-09 15:44:24 följande:
    Sillavi, ja jag har rest mycket i jobbet. Jobbar ombord på flyget, så det är ju liksom det jag gör. Reser! Ha, ha...!!! Så jetlag dras jag med vecka in och vecka ut. Brukar vara en riktig "rymdhäxa" efter långflygningar, men sista tiden har det varit fruktansvärt. Varit så nere och grinig...så jag sa till min sambo att det kan inte bara vara från jetlegen. Svettningarna på natten gjorde att jag trodde det var klimakteriet...Så jag gick och tog lite prover. Just nu ser jag faktiskt positivt på det här. Vi har varit i kontakt med socialtjänsten angående eventuell adoption, men herre Gud vad mycket det är. Och min sambo o jag är inte gifta, och det ska man helst ha varit i 3 år...och så ska det helst inte skilja mer än 6 år mellan parterna, mellan oss är det 7. Ja det kändes verkligen som ett stort berg att bestiga. I och med att jag är 41, så skulle det inte vara så aktuellt med små barn utan barn som var större....och det tuffaste var ändå priset. Så om det skulle lyckas med äggdonation så skulle jag vara oerhört glad och tacksam. Vi har 3 embryon kvar i frysen. Men såklart, vissa dagar är bättre än andra och tvärtom. Jag tar massor med piller nu, så är såååå trött. Inte hjälper det med att det nästan är storm och regnrusk ute heller. Jag håller tummarna för alla i tråden!! En dum fråga, men har ni ändrat er kost något? Eller äter ni som vanligt? Utesluter ni någonting, som ni normalt brukar att äta?? Bara nyfiken på hur ni gör. Jag dricker inte alls likamycket kaffe, men tror att det i stort sett är det enda...ja och så ingen alkohol. Kram på er alla

Oj ja det låter tufft att resa så mkt och så långa sträckor. Är imponerad av er som jobbar inom flyget, ser alltid så fräshca ut tom på långflygningar när vi passagerare ser ut som jag vet inte vad vad är tricket ha ha. Tack för att du delar din historia. Förstår om det ändå känns bra att få ett svar speciellt när adoption också är en väldigt lång och omständig process. Skönt att ni har tre gryn i frysen också gör ju kanske att man blir lite lugnare.

Ja du jag dricker såklart ingen alkohol. Vågar heller inte träna ngt som jag normalt gör, försöker gå ngn promenad per dag för att öka blodcirkulationen men har ju hund också som kräver sin promenad ha ha. har inte sex heller...är inte ens sugen spec inte nu när progesteronet kladdar så förbannat bläää. Kaffe älskar jag och försöker hålla nere det till 2 koppar/dag...har köpt koffeinfritt kaffe hem så det ska jag köra på hemma iaf. Annars äter jag som vanligt

• Sillavi
    merjama skrev 2014-04-11 07:33:03 följande:
    Är på rd14 o testade precis minus. Då va d kört igen.
    Men oj nej nej Merjama <3 kram på dig beklagar men så länge du inte fått mensen så kan det ju ändra sig och stiga kanske, finns ju "låghormonare".
  • merjama

Tack snälla ni, mår någotlunda bättre nu,fått gråta ut en skvätt. Ringde sahlgrenska och förklarade läget och vill påbörja nästa omgång så fort som möjligt,har 3ägg i frysen. Barnmorskan sa att jag bör helst vänta med två menscyklar men det var upp till mig om jag vill börja redan på min andra menscykel. Vad bör jag göra hmmm

• Sillavi
    merjama skrev 2014-04-11 11:13:40 följande:

Tack snälla ni, mår någotlunda bättre nu,fått gråta ut en skvätt. Ringde sahlgrenska och förklarade läget och vill påbörja nästa omgång så fort som möjligt,har 3ägg i frysen. Barnmorskan sa att jag bör helst vänta med två menscyklar men det var upp till mig om jag vill börja redan på min andra menscykel. Vad bör jag göra hmmm

Skittufft när det blir sådär svart på vitt man hoppas ju in i det sista. Bm sa inte att du skulle testa igen om ngra dagar? Vet inte vad jag ska råda till ang hur snart inpå man ska sätta igång. Vi väntade en cykel emellan men då fick vi ju inget insatt iof. Beror väl hur du mår <3 kram
  • merjama
    Sillavi skrev 2014-04-11 18:21:11 följande:
    Skittufft när det blir sådär svart på vitt man hoppas ju in i det sista. Bm sa inte att du skulle testa igen om ngra dagar? Vet inte vad jag ska råda till ang hur snart inpå man ska sätta igång. Vi väntade en cykel emellan men då fick vi ju inget insatt iof. Beror väl hur du mår <3 kram

Nej hon sa inte att jag skulle testa igen. Får mensen på Söndag misstänker jag,den är på väg känner jag iaf. Inga ömma bröst eller molvärk men tung i magen o lagom bubblande. Kroppsmässigt måe jag mår,ska testa med ÄLstickor denna månaden för att se om allt är som det ska då kör jag nästa mån. Orkar inte vänta mer,tänkte även prova akupunktur och hoppas att kroppen blir harmonisk och balanseras för en FET.
  • Lisma18

Merjama, jag är så ledsen för er skull. Hoppas att det går vägen för er nästa gång. Du har 3 ggr kvar att försöka. Sätter man in två ägg på Sahlgrenska? 
    Det är lätt för mig att säga, men ge inte upp hoppet, till slut kommer du ha ditt lilla knyte i famnen.

Själv känner jag mig helt plötsligt inte så gravid längre. Jag har i och för sig en liten kula på magen, men jag har inga ömma bröst, illamående eller är speciellt trött. Då jag har flera HCG kvar så har jag testat nästan varje dag på morgonen. Strecket blir starkare så jag måste vara gravid. Svårt att föreställa sig att det växer något i magen. Väntar spänt på den 29/4 då man kan verkligen få det bekräftat på VUL.

Kram på er alla, tänker på er. Det är så kul att gå in på tråden, alltid någon som gjort någon uppdatering.
    Kram till en som jobbar hela helgen och skall bara sova, jobba och sedan sova lite till.

Kraaammmm

• merjama
    Lisma18 skrev 2014-04-11 20:32:29 följande:
    Merjama, jag är så ledsen för er skull. Hoppas att det går vägen för er nästa gång. Du har 3 ggr kvar att försöka. Sätter man in två ägg på Sahlgrenska?  Det är lätt för mig att säga, men ge inte upp hoppet, till slut kommer du ha ditt lilla knyte i famnen. Själv känner jag mig helt plötsligt inte så gravid längre. Jag har i och för sig en liten kula på magen, men jag har inga ömma bröst, illamående eller är speciellt trött. Då jag har flera HCG kvar så har jag testat nästan varje dag på morgonen. Strecket blir starkare så jag måste vara gravid. Svårt att föreställa sig att det växer något i magen. Väntar spänt på den 29/4 då man kan verkligen få det bekräftat på VUL. Kram på er alla, tänker på er. Det är så kul att gå in på tråden, alltid någon som gjort någon uppdatering. Kram till en som jobbar hela helgen och skall bara sova, jobba och sedan sova lite till. Kraaammmm

Tack,om det är någon som förstår så är det ni 💞,era ord väger oerhört mycket. Nej har en landstings försök kvar vilket blir en FET. Tror jag inte orkar vänta till juni utan kör på ÄLstickor denna Mån för att se om hormonerna har gått ut. Men hur många försök innan du fick fina plusset? ❤️
Svar på tråden Ruvare i Göteborg