• Anonym (Frida)

Hund attackerar bebis

Ni som läst dagens nyheter: www.expressen.se/nyheter/hund-attackerade-och-bet-spadbarn/

Vad tycker ni är en lämplig konsekvens? Personligen tycker jag det borde ges ett ordentligt straff som avskräcker från att inte ta ansvar för sin hund.

Har även varit 2 händelser i (england?) ganska nyss där småbarn attackerats men också skadats svårt av hundar.

(Obs) detta är en tråd ang hundar som attackerar barn, ang barn som går fram till hundar osv det får ni ta i en annan tråd då det redan finns 1000 tals om det. I detta fallet kan inte barnet provocerat hunden på något vis.

Hur tycker ni vi skall lösa problemet, det är inte första och säkerligen inte sista gången en hund attackerar små barn, ofta så små att de omöjligt kunnat "reta" hunden.

• Svar på tråden Hund attackerar bebis
  • Lindsey Egot the only one

Jag hade avlivat fanskapet med mina bara händer på plats. Utan att tveka.

• Grappa
    Anonym (Frida) skrev 2014-03-29 20:22:31 följande:
    Ni som läst dagens nyheter: www.expressen.se/nyheter/hund-attackerade-och.../

Vad tycker ni är en lämplig konsekvens? Personligen tycker jag det borde ges ett ordentligt straff som avskräcker från att inte ta ansvar för sin hund.

Har även varit 2 händelser i (england?) ganska nyss där småbarn attackerats men också skadats svårt av hundar.

(Obs) detta är en tråd ang hundar som attackerar barn, ang barn som går fram till hundar osv det får ni ta i en annan tråd då det redan finns 1000 tals om det. I detta fallet kan inte barnet provocerat hunden på något vis.

Hur tycker ni vi skall lösa problemet, det är inte första och säkerligen inte sista gången en hund attackerar små barn, ofta så små att de omöjligt kunnat "reta" hunden.
    Menar du hur man straffar ägaren? Just i det här fallet vet man väl inget om vad som hänt, men generellt så ska det vara strängt straff på att inte ha pli på hunden tycker jag.
  • Anonym (Hundägare)

Det är ju alltid ägaren som har huvudansvaret, men eftersom ägaren inte ens var med när detta hände bör denne inte bli åtalad. Däremot borde hundvakten dömas för grovt vållande till kroppsskada och brott mot tillsynslagen gällande katter och hundar. 

• puss
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-29 20:25:16 följande:

• Ikaslingon

De borde verkligen finnas något typ av "körkort" man måste ha innan man får äga djur. Självklart är detta till allra största del ägarens ansvar, att träna sin hund, både lydnad och i olika miljöer. Hemskt att de hänt.

• Anonym (Frida)
    Grappa skrev 2014-03-29 20:26:16 följande:
    Menar du hur man straffar ägaren? Just i det här fallet vet man väl inget om vad som hänt, men generellt så ska det vara strängt straff på att inte ha pli på hunden tycker jag.
    Ja hunden är väl ganska svår att straffa såhär på efterhand Cool
  • taquine

Vad vill du av din TS? Att det finns idiotiska hundägare vet väl alla ,, många ska inte ha hundar och där blir detta problem minimalt

Lindsey Egot the only one skrev 2014-03-29 20:25:16 följande:
    Ja men eller hur?
  • WhiteOleander
    Jacqueline skrev 2014-03-29 20:47:15 följande:
    Avlivning och sen hundförbud för ägaren!!

Avliva hunden? Varför? Förespråkar du även att barn mördas när dom skadar någon eller är det bara hundars liv du håller så lågt?

Förhoppningsvis får ägaren stora böter eller fängelsetid och djurförbud. Hunden bör inte straffas alls den är också ett offer.
  • Grappa
    Anonym (Frida) skrev 2014-03-29 20:48:42 följande:
    Ja hunden är väl ganska svår att straffa såhär på efterhand Cool
    Nja. Man kan köpa en sån här åt den och tvinga den gå runt med i staden som straff!!

Svar på tråden Hund attackerar bebis