• Anonym (Frida)

Hund attackerar bebis

Ni som läst dagens nyheter: www.expressen.se/nyheter/hund-attackerade-och-bet-spadbarn/

Vad tycker ni är en lämplig konsekvens? Personligen tycker jag det borde ges ett ordentligt straff som avskräcker från att inte ta ansvar för sin hund.

Har även varit 2 händelser i (england?) ganska nyss där småbarn attackerats men också skadats svårt av hundar.

(Obs) detta är en tråd ang hundar som attackerar barn, ang barn som går fram till hundar osv det får ni ta i en annan tråd då det redan finns 1000 tals om det. I detta fallet kan inte barnet provocerat hunden på något vis.

Hur tycker ni vi skall lösa problemet, det är inte första och säkerligen inte sista gången en hund attackerar små barn, ofta så små att de omöjligt kunnat "reta" hunden.

• Svar på tråden Hund attackerar bebis
  • Anonym (blä själv)
    darkhorse skrev 2014-03-30 03:14:30 följande:

Nej men har fortfarande inte hört exakt hur det gick till :)
    då kan du ju inte heller säga att det gick till på ett annat vis eller hur
  • Litet My

Darkhorse: Varför ger du dig på anonym (blä själv) när det enbart varit du som uttalat dig tvärsäkert både om hundens avsikt, barnets skada och att Aftonbladet bara skriver om kamphundar som bits men inga andra raser när du inte ens var där och 2, det finns massor med artiklar om andra raser. Brukar du ofta hitta på egna sanningar?

• darkhorse
    Anonym (blä själv) skrev 2014-03-30 03:13:31 följande:
    nej problemet är ibland både hund och ägare, detta går inte att komma ifrån hur mycket man än vill sätta punkt för debatten

Håller inte med. Tänker dra parallellen barn och hund igen (ej för att provocera).men man gör som man blir uppfostrad. Det gäller både människor och djur. Har man ingen uppfostran så kan vad som helst hända.
  • Litet My

Darkhorse: Du menar jämförelsen med att vi kunde avliva barn som haft en tuff uppväxt?

• darkhorse
    Anonym (blä själv) skrev 2014-03-30 03:16:21 följande:
    då kan du ju inte heller säga att det gick till på ett annat vis eller hur

Jag har bara kommit med förslag på händelseförlopp. Media är högst otillförlitliga källor, önskar höra hundägarens och föräldrarnas version. Tills dess kan man bara spekulera. :)
  • darkhorse
    Litet My skrev 2014-03-30 03:17:16 följande:
    Darkhorse: Varför ger du dig på anonym (blä själv) när det enbart varit du som uttalat dig tvärsäkert både om hundens avsikt, barnets skada och att Aftonbladet bara skriver om kamphundar som bits men inga andra raser när du inte ens var där och 2, det finns massor med artiklar om andra raser. Brukar du ofta hitta på egna sanningar?

När hittade jag på egen sanning? Har bara spekulerat. Precis som alla andra här.
  • Anonym (blä själv)
    darkhorse skrev 2014-03-30 03:19:32 följande:

Jag har bara kommit med förslag på händelseförlopp. Media är högst otillförlitliga källor, önskar höra hundägarens och föräldrarnas version. Tills dess kan man bara spekulera. :)
    "Vad är det som säger att den högg barnet? Ingenting ! Ett hugg hade gjort betydligt mer skada. Det är min personliga åsikt."
    dina ord - låter som mer än ett förslag till händelseförlopp tycker du inte? :)
  • darkhorse
    Litet My skrev 2014-03-30 03:14:59 följande:
    Darkhorse: Det är väl inte så konstigt då en stor hund både kan göra större skada och ses som farligare av hundrädda? De flesta har inget emot normalt uppfostrade "kamphundar" heller. Vad nu det har med saken att göra

Fast en ouppfostrad dvärghund anses mycket störande av människor som har större hundar. Varför ska inte den större hunden fä göra utfall då den mindre gör det.? Ska stora hundar alltid föregå med gott exempel?
  • darkhorse
    Anonym (blä själv) skrev 2014-03-30 03:21:28 följande:
    "Vad är det som säger att den högg barnet? Ingenting ! Ett hugg hade gjort betydligt mer skada. Det är min personliga åsikt." dina ord - låter som mer än ett förslag till händelseförlopp tycker du inte? :)

Det är ett förslag och en åsikt, ja.
  • Litet My
    darkhorse skrev 2014-03-30 03:24:01 följande:

Fast en ouppfostrad dvärghund anses mycket störande av människor som har större hundar. Varför ska inte den större hunden fä göra utfall då den mindre gör det.? Ska stora hundar alltid föregå med gott exempel?

Störande ja, farlig Nej. mao en Dvärghund skrämmer inte lika många.

Blir du lika rädd för en 2 åring som kommer med ett tillhygge mot dig jämfört med en vuxen man?
Svar på tråden Hund attackerar bebis