• Anonym (Frida)

Hund attackerar bebis

Ni som läst dagens nyheter: www.expressen.se/nyheter/hund-attackerade-och-bet-spadbarn/

Vad tycker ni är en lämplig konsekvens? Personligen tycker jag det borde ges ett ordentligt straff som avskräcker från att inte ta ansvar för sin hund.

Har även varit 2 händelser i (england?) ganska nyss där småbarn attackerats men också skadats svårt av hundar.

(Obs) detta är en tråd ang hundar som attackerar barn, ang barn som går fram till hundar osv det får ni ta i en annan tråd då det redan finns 1000 tals om det. I detta fallet kan inte barnet provocerat hunden på något vis.

Hur tycker ni vi skall lösa problemet, det är inte första och säkerligen inte sista gången en hund attackerar små barn, ofta så små att de omöjligt kunnat "reta" hunden.

• Svar på tråden Hund attackerar bebis
  • darkhorse
    Litet My skrev 2014-03-30 01:25:34 följande:
    Darkhorse: Och? Hunden hade ingenting i barnvagnen att göra. Det står heller inget om "ett litet sår vid skinkan". Att det träffade där var bara ren tur, hade likaväl kunnat vara ansiktet med sårskadan i ögat.

Det betyder dock inte att hunden är allmänfarlig. Ouppfostrad? Vad är det som säger att den högg barnet? Ingenting ! Ett hugg hade gjort betydligt mer skada. Det är min personliga åsikt. Och jag anser vidare att blandrasavel borde förbjudas. Kanske har den aktuella hunden en skk reggad stamtavla, kanske inte. Men många problem skulle bli betydligt mindre om man inte fick para hundar hursomhelst.
  • Litet My

Darkhorse: Du var fortfarande inte där och har inte en aning. Du har heller inte sett barnets skador, sårdjup osv. En hund som oprovocerat hoppar upp i vagnen och hugger ett spädbarn är ingen hund jag vill se i samhället. Och alla dessa duktiga hindmänniskor med kunskap att ta hand om en sådan hund brukar oftast ha fullt alt vara helt ointresserad av dessa korsningar.

• darkhorse
    Litet My skrev 2014-03-30 01:28:45 följande:
    Darkhorse: seriöst jämföra att avliva djur med att avliva barn? Vad är du på för nivå? Som någon annan skrev, flertal tidningar har bara skrivit "hund" TS har också bara skrivit "hund". I övrigt har du precis som alls andra inte en aning om ifall det är något allvarligt fel på hunden eller inte men oavsett, en hund ska inte göra så.

Nej en hund ska inte göra så MEN hade hunden velat ta död på barnet hade den gjort det. Hade själv en amstaff förr som blev attackerad av en dvärghund och ordentligt biten genom läppen bland annat. Hade jag polisanmält det hade ingen brytt sig men hade det varit åt andra hållet hade det blivit ett löp. Min hund gjorde inte ett skit fastän ett hugg hade räckt för att ta död på den andra hunden. Nej, hon var ingen kamphund. Var den andra hunden en kamphund? Nej.
  • Litet My

Jag hoppas dessutom att hunden tas bort, inte minst för att statuera ett exempel. En avlivning gör inte ont, att däremot bli vandringspokal som många av dessa hundar blir gör däremot hunden illa. Dessutom finns det på tok för många hundar i samhället som bitit både människor och djur flera gånger. Finns bla en hund i närheten som förvisso inte bitit barn men däremot bitit ihjäl 2 hundar och skadat en tredje illa. Trots det händer inget.

• darkhorse
    Litet My skrev 2014-03-30 01:37:52 följande:
    Darkhorse: Du var fortfarande inte där och har inte en aning. Du har heller inte sett barnets skador, sårdjup osv. En hund som oprovocerat hoppar upp i vagnen och hugger ett spädbarn är ingen hund jag vill se i samhället. Och alla dessa duktiga hindmänniskor med kunskap att ta hand om en sådan hund brukar oftast ha fullt alt vara helt ointresserad av dessa korsningar.

Så du var där? Det gör det genast mer intressant.
  • Litet My

Darkhorse: Det vet du ju inte eftersom du inte anmälde. Dessutom finns det många rapporter bla på nätet om hundar dom biter barn och andra hundar utan att vara vare sig Amstaff, en mix eller en Rottis osv. Att det bara skulle vara dessa raser mfl som är "utsatta" är något vissa "kamphundsälskare" drar till med för att få folk att tro att de är sååå diskriminerade.

• darkhorse
    Litet My skrev 2014-03-30 01:44:15 följande:
    Jag hoppas dessutom att hunden tas bort, inte minst för att statuera ett exempel. En avlivning gör inte ont, att däremot bli vandringspokal som många av dessa hundar blir gör däremot hunden illa. Dessutom finns det på tok för många hundar i samhället som bitit både människor och djur flera gånger. Finns bla en hund i närheten som förvisso inte bitit barn men däremot bitit ihjäl 2 hundar och skadat en tredje illa. Trots det händer inget.

Det är tråkigt att du har så dåliga erfarenheter av hundar men rasism är rasism oavsett skepnad. Ha i åtanke att om det varit en Golden eller Tax hade det förmodligen inte blivit mer än en notis i lokaltidningen.
  • Anonym (blä)
    Litet My skrev 2014-03-30 01:37:52 följande:
    Men ge dig, källan är en skittidning och du sväljer allt med hull och hår, en normal hund skulle aldrig göra något sådant, hört om källkritik ? Pinsamt folk skickar länkar från expressen eller aftonbladet och ser det som sanning. Så jävla tragiskt
  • Litet My

Räckte i övrigt att bara googla på "Labrador bet barn" för att få upp massor. Och Labrador är bara EN ras av många 100. Så att dra till med "rasistkortet" fungerar inte.

• Litet My

Darkhorse: Nej det var jag inte och just därför sitter jag inte som du och påstår att det bara blev "ett litet sår" och att hunden inte alls var aggressiv.

Svar på tråden Hund attackerar bebis