• Anonym (Frida)

Hund attackerar bebis

Ni som läst dagens nyheter: www.expressen.se/nyheter/hund-attackerade-och-bet-spadbarn/

Vad tycker ni är en lämplig konsekvens? Personligen tycker jag det borde ges ett ordentligt straff som avskräcker från att inte ta ansvar för sin hund.

Har även varit 2 händelser i (england?) ganska nyss där småbarn attackerats men också skadats svårt av hundar.

(Obs) detta är en tråd ang hundar som attackerar barn, ang barn som går fram till hundar osv det får ni ta i en annan tråd då det redan finns 1000 tals om det. I detta fallet kan inte barnet provocerat hunden på något vis.

Hur tycker ni vi skall lösa problemet, det är inte första och säkerligen inte sista gången en hund attackerar små barn, ofta så små att de omöjligt kunnat "reta" hunden.

• Svar på tråden Hund attackerar bebis
  • WhiteOleander
    Jacqueline skrev 2014-03-29 20:47:15 följande:
    Avlivning och sen hundförbud för ägaren!!

Avliva hunden? Varför? Förespråkar du även att barn mördas när dom skadar någon eller är det bara hundars liv du håller så lågt?

Förhoppningsvis får ägaren stora böter eller fängelsetid och djurförbud. Hunden bör inte straffas alls den är också ett offer.
  • Jacqueline
    WhiteOleander skrev 2014-03-29 20:57:08 följande:

Avliva hunden? Varför? Förespråkar du även att barn mördas när dom skadar någon eller är det bara hundars liv du håller så lågt?

Förhoppningsvis får ägaren stora böter eller fängelsetid och djurförbud. Hunden bör inte straffas alls den är också ett offer.
    En frisk hund attackerar inte ett spädbarn i vagn helt enkelt!

En frisk hund attackerar inte något alls för den delen....
  • Anonym (Läskigt)

Igår blev jag jagad av en hund för att en jävla hundägare inte kopplade sin hund. NEJ DEN VAR INTE GLAD OCH VILLE HÄLSA-den ville för fan bita ihjäl mig. Som tur han jag ta skydd inne i en byggnad. Genom glasdörrarna såg jag hur hunden skällde av ilska mot mig. För fan! Jag borde anmält den där jävla hundägare. Jag hoppas hunden avlivas. Vad är det för jäkla monster!!!!

• taquine

Så klokt sagt, blir så trött på alla som skyller på kissande katter och hundar som gör ditt och datt , det är ägarens anvsar all time!
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • WhiteOleander
    Jacqueline skrev 2014-03-29 20:58:33 följande:

Friska hundar kan absolut attackera. Men oavsett om hunden var frisk eller inte bör den inte mördas. Den kan med största sannolikhet rehabiliteras till en underbar hund när den kommer till rätt ägare. Hunden ska inte straffas för att den haft oturen att få en usel ägare.

Och du skulle knappast förespråka att vi mördade psykiskt sjuka barn som skadat ett annat barn?
  • Ikaslingon
    Avliva hunden? Varför? Förespråkar du även att barn mördas när dom skadar någon eller är det bara hundars liv du håller så lågt? Förhoppningsvis får ägaren stora böter eller fängelsetid och djurförbud. Hunden bör inte straffas alls den är också ett offer.

Du jämför barn och djur? Ett djur är alltid ett djur, ett djur har instinkter mm och saker kan alltid hända när de är djur inblandade. Om hunden/ djur inte har det bra, hemsk miljö, ägare och gener är de inte konstig Att de blir situationer. Sen att ett barn blir sliten ur vagnen är ju vidrigt
  • Emmalinnéa

Om vi straffar ägaren och inte hunden som nu skulle vara ett "offer" hur vet vi då att hunden inte gör om det igen?

• Anonym (17hundar)
    Jacqueline skrev 2014-03-29 20:58:33 följande:
    eller så är helt enkelt hunden inte tränad, eller så är den tränad till att "inte uppföra sig exemplariskt"...

En hund måste inte vara sjuk för att attackera. Även om den skulle vara det så betyder det inte att den på ett eller annat sätt kan botas/tränas och bli en underbar hund.

Har tränat 17 hundar, hundar som skulle avlivas just för att dom var farliga, 17 hundar lever/har levt underbara liv med familjer och inte ens lyft på läppen.
  • Jacqueline
    WhiteOleander skrev 2014-03-29 21:10:50 följande:

Friska hundar kan absolut attackera. Men oavsett om hunden var frisk eller inte bör den inte mördas. Den kan med största sannolikhet rehabiliteras till en underbar hund när den kommer till rätt ägare. Hunden ska inte straffas för att den haft oturen att få en usel ägare.

Och du skulle knappast förespråka att vi mördade psykiskt sjuka barn som skadat ett annat barn?
    Okej du verkar ju helt lost som jämför en hund med barn!!

Såhär är det ,jag har en amerikans bulldog grabb på snart 4år och två barn på snart 6 och 8 (och en på väg)....hunden är uppvuxen med barn med andra ord och det råder ömsesidig respekt och ordning i hemmet.

Vi har även en liten fransk bulldog ,även hon uppvuxen med barn.

Skulle någon utav mina hundar helt oprovocerat attackera och bita/medvetet hugga/skada något utav barnen ELLER oss vuxna så är det avlivning som gäller ja!!

Våra hundar är friska ,ej skadade/sjuka (vet kontroll regelbundet och full koll till vardags),barnen är väldigt vana med tanke på att dom är uppvuxna med djur och dom har fått lära sig hur man gör och inte gör and so on....
  • Ikaslingon
    Emmalinnéa skrev 2014-03-29 21:15:21 följande:
    Om vi straffar ägaren och inte hunden som nu skulle vara ett "offer" hur vet vi då att hunden inte gör om det igen?

Man kan ju anta att hunden är ganska förstörd och osäker att de är de bästa.
Svar på tråden Hund attackerar bebis