• Anonym (Frida)

Hund attackerar bebis

Ni som läst dagens nyheter: www.expressen.se/nyheter/hund-attackerade-och-bet-spadbarn/

Vad tycker ni är en lämplig konsekvens? Personligen tycker jag det borde ges ett ordentligt straff som avskräcker från att inte ta ansvar för sin hund.

Har även varit 2 händelser i (england?) ganska nyss där småbarn attackerats men också skadats svårt av hundar.

(Obs) detta är en tråd ang hundar som attackerar barn, ang barn som går fram till hundar osv det får ni ta i en annan tråd då det redan finns 1000 tals om det. I detta fallet kan inte barnet provocerat hunden på något vis.

Hur tycker ni vi skall lösa problemet, det är inte första och säkerligen inte sista gången en hund attackerar små barn, ofta så små att de omöjligt kunnat "reta" hunden.

• Svar på tråden Hund attackerar bebis
  • Litet My

Darkhorse: Märkligt att man får upp så mycket artiklar om andra raser eftersom man enligt dig BARA vill skriva om hundar som klassas som "kamphundar"

• Anonym (blä själv)
    Anonym (blä) skrev 2014-03-30 01:47:58 följande:
    Men ge dig, källan är en skittidning och du sväljer allt med hull och hår, en normal hund skulle aldrig göra något sådant, hört om källkritik ? Pinsamt folk skickar länkar från expressen eller aftonbladet och ser det som sanning. Så jävla tragiskt
    Pinsamt att gnälla på andra om källkritik när man själv inte ens hänvisar till en källa för sina påstående

Tragiskt var ordet
  • Litet My

Anonym(blä): Viljen källa? I övrigt har jag läst 4 olika artiklar. Jag har öht inte ens skickat någon länk. Du kanske ska läsa innan du sitter och påstår saker bakom ett anonymt nick, moget!

• darkhorse
    Litet My skrev 2014-03-30 01:47:09 följande:
    Darkhorse: Det vet du ju inte eftersom du inte anmälde. Dessutom finns det många rapporter bla på nätet om hundar dom biter barn och andra hundar utan att vara vare sig Amstaff, en mix eller en Rottis osv. Att det bara skulle vara dessa raser mfl som är "utsatta" är något vissa "kamphundsälskare" drar till med för att få folk att tro att de är sååå diskriminerade.

Fast Golden är ju trots allt de som biter mest, eller var för nåt år sen iaf. Fredrik Steen skrev nåt om det där och skrev att han blivit biten av många hundar men aldrig av en sk kamphund. Google it... Jag har träffat många rottisar, amstaffs, staffar och schäfrar och aldrig blivit biten eller påhoppad på något vis. Nu går ju inte rottisar och schäfrar under kamphund men vissa tycks tro det så lika bra att ha med dem.
  • Anonym (blä själv)
    darkhorse skrev 2014-03-30 01:57:09 följande:

Fast Golden är ju trots allt de som biter mest, eller var för nåt år sen iaf. Fredrik Steen skrev nåt om det där och skrev att han blivit biten av många hundar men aldrig av en sk kamphund. Google it... Jag har träffat många rottisar, amstaffs, staffar och schäfrar och aldrig blivit biten eller påhoppad på något vis. Nu går ju inte rottisar och schäfrar under kamphund men vissa tycks tro det så lika bra att ha med dem.
    Och det innebär givetvis att dessa hundraser inte biter någon? Självklart vet du ju att dessa hundraser biter människor även om dom inte bitit dig. Att du sen uttalar dig om händelsen tvärsäkert fast du inte var där är ju också lite underligt. Du kan ju inte försvara en händelse baserat på att du själv äger en kamphund och vill försvara rasen

• darkhorse
    Litet My skrev 2014-03-30 01:53:55 följande:
    Darkhorse: Märkligt att man får upp så mycket artiklar om andra raser eftersom man enligt dig BARA vill skriva om hundar som klassas som "kamphundar"

Så du tror seriöst att aftonhoran skulle skriva LABRADOR BET MÄNNISKA på ett löp. Länka gärna dessa löpsedlar.
  • Litet My

Darkhorse: Åh du hänvisar till den där statestiken om Goldens som ingen ännu lyckats finna? Vad har schäfrar osv med saken att göra? Dessa har också varit inblandade i skador på barn och det finns en del att läsa där också. Bara för att du inte träffat på innebär det inte att de inte finns. Oavsett ras så bör en hund som biter ett barn i en vagn tas bort. Dessutom är det intressant att du är den enda som gapar om "kanphundar" trots att knappt någon i tråden nämnt ras.

• darkhorse
    Anonym (blä själv) skrev 2014-03-30 03:00:37 följande:
    Och det innebär givetvis att dessa hundraser inte biter någon? Självklart vet du ju att dessa hundraser biter människor även om dom inte bitit dig. Att du sen uttalar dig om händelsen tvärsäkert fast du inte var där är ju också lite underligt. Du kan ju inte försvara en händelse baserat på att du själv äger en kamphund och vill försvara rasen

Jag äger inte en kamphund. :)
  • Litet My

Darkhorse: Vet inte om det finns just Labrador däremot många andra raser. Du klarar säkert av att googla själv? Jag är inte din sekreterare och skriver dessutom från telefonen.

• Anonym (blä själv)
    darkhorse skrev 2014-03-30 03:03:01 följande:

Jag äger inte en kamphund. :)
    Men du var alltså där när händelsen inträffade? :)
Svar på tråden Hund attackerar bebis