• Anonym (Frida)

Hund attackerar bebis

Ni som läst dagens nyheter: www.expressen.se/nyheter/hund-attackerade-och-bet-spadbarn/

Vad tycker ni är en lämplig konsekvens? Personligen tycker jag det borde ges ett ordentligt straff som avskräcker från att inte ta ansvar för sin hund.

Har även varit 2 händelser i (england?) ganska nyss där småbarn attackerats men också skadats svårt av hundar.

(Obs) detta är en tråd ang hundar som attackerar barn, ang barn som går fram till hundar osv det får ni ta i en annan tråd då det redan finns 1000 tals om det. I detta fallet kan inte barnet provocerat hunden på något vis.

Hur tycker ni vi skall lösa problemet, det är inte första och säkerligen inte sista gången en hund attackerar små barn, ofta så små att de omöjligt kunnat "reta" hunden.

• Svar på tråden Hund attackerar bebis
  • Litet My

Anonym(blä själv): Dessutom är det intressant att när en "kamphund" biter någon så gapas det om rasism fast ingen sagt fluga om rasen, men det är fritt fram för dessa "kamphundsälskare" att kalla andra raser fula, golvmoppar, knähundar, tanthundar mm då är det inte rasism.

• Anonym (blä)
    Litet My skrev 2014-03-30 01:56:14 följande:
    Anonym(blä): Viljen källa? I övrigt har jag läst 4 olika artiklar. Jag har öht inte ens skickat någon länk. Du kanske ska läsa innan du sitter och påstår saker bakom ett anonymt nick, moget!
    Nej men ser händelsen som en sanning och den kommer från en skiittidning som sväljes med hull o hår. En normal person tar reda på mer innan de uttalar sig , och är 100% säkra 
    Bara TS är ju ett skämt expressen minsann
  • Litet My

Jag hittar både Bulldog och Polarhundar bara genom en snabb googling på Aftonbladet om hundar som dödat barn, en huskey/ Shcäfer också. Din lilla lögn om att det bara är vissa raser det skrivs om stämmer uppenbarligen inte. "Man ser vad man vill se"

• Litet My

Anonym(blä): Det är väl upp till folk att vara lite kritiska själva och läsa in sig mer, något som du uppenbarligen missar med dina påståenden om hur liten skada det var på barnet och att aftonbladet bara skriver om kamphundar.

• darkhorse
    Litet My skrev 2014-03-30 03:06:22 följande:
    Anonym(blä själv): Dessutom är det intressant att när en "kamphund" biter någon så gapas det om rasism fast ingen sagt fluga om rasen, men det är fritt fram för dessa "kamphundsälskare" att kalla andra raser fula, golvmoppar, knähundar, tanthundar mm då är det inte rasism.

Ful är ju en åsikt som är rätt fri tycker jag. Man attraheras av vissa människor och djurs utseenden men inte av andras. Vad jag tycker är fint kan nån annan tycka är fult osv. Jag har inget emot normalt uppfostrade dvärghundar men tyvärr struntar många i uppfostran eftersom hunden är liten. De går i flexikoppel och får skälla och göra utfall...händer det med en större hund anses det som värre.
  • Anonym (blä själv)
    darkhorse skrev 2014-03-30 03:06:42 följande:
    Problemet är ägaren inte hunden. Punkt slut.
    nej problemet är ibland både hund och ägare, detta går inte att komma ifrån hur mycket man än vill sätta punkt för debatten
  • darkhorse
    Anonym (blä själv) skrev 2014-03-30 03:05:04 följande:
    Men du var alltså där när händelsen inträffade? :)

Nej men har fortfarande inte hört exakt hur det gick till :)
  • Litet My

Darkhorse: Det är väl inte så konstigt då en stor hund både kan göra större skada och ses som farligare av hundrädda? De flesta har inget emot normalt uppfostrade "kamphundar" heller. Vad nu det har med saken att göra

• Anonym (blä själv)
    Litet My skrev 2014-03-30 03:11:55 följande:
    Anonym(blä): Det är väl upp till folk att vara lite kritiska själva och läsa in sig mer, något som du uppenbarligen missar med dina påståenden om hur liten skada det var på barnet och att aftonbladet bara skriver om kamphundar.
    om det är kritik mot egna åsikter då framförs genast kritik mot dom som framfört det, då blajas det om 'aftonhoran' och andra fantasilösa namn man finner på för att ta bort all trovärdighet, för det vet vi ju att trovärdigheten finns hos dessa personer som skriver här på familjeliv
Svar på tråden Hund attackerar bebis