darkhorse skrev 2014-03-29 23:49:19 följande:
Min första tanke då jag läste denna artikel i min lokaltidning var " vart var föräldrarna?" . Kanske skrek ungen som en stucken gris? En hund som inte är uppväxt med barn förstår inte sånt. En hund kan rentav försöka rädda en unge som skriker. I Aftonbladet (på nätet) stod det att hunden var kopplad. Det kan ha varit felskrivet och borde ha varit okopplad för då känns det mer sannolikt att detta hade kunnat hända. Är väldigt skeptisk mot polisen som kallade hunden för kamphund. Det är liksom gammal info att en kamphund är en kamphund och en sällskapshund är en sällskapshund. Ägaren ifråga var känd av polisen sen tidigare vilket kan betyda att hunden helt enkelt inte fått en okej uppväxt och uppfostran. Blir spännande att se hur "experterna" utvärderar hundens mentala hälsa. Tippar nämligen att om de verkligen är experter så kommer hunden att bli friskförklarad och förhoppningsvis omplacerad till någon som vet vad dom gör. Hade till och med kunnat ta emot den själv. Tycker nämligen inte att denna enskilda händelse tyder på en psykiskt skadad hund, snarare en ouppfostrad stackare som hamnat i fel hem. Om hunduppfödning vore mer kontrollerat (inga blandraser osv osv ) så skulle dessa problem minska drastiskt. Vissa säljer hundvalpar till vem som helst.
skippa Aftonbladet och håll dig till din lokaltidning som jag gissar är Sundsvalls tidning (
st.nu) eller är det
allehanda.se?
där kan man läsa att "människor i närheten slet barnet ur hundens mun", att hunden var kopplad står på
allehanda.se´s sida, samt att mannen som var ute med hunden iner var dess ägare, man undrar var föräldrarna höll hus
hur kan du veta att det är en enskild händelse?